|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Slováci a Česi vyžadujú kvalitu
Takmer tri štvrtina Slovákov kladie pri nákupe dôraz na pôvod a kvalitu výrobkov. Vyplynulo to z prieskumu spotrebiteľského správania Európanov, Barometer Cetelem 2015. Situácia je podobná aj v prípade ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. mája (WBN/PR) - Takmer tri štvrtina Slovákov kladie pri nákupe dôraz na pôvod a kvalitu výrobkov. Vyplynulo to z prieskumu spotrebiteľského správania Európanov, Barometer Cetelem 2015. Situácia je podobná aj v prípade českých spotrebiteľov.
Napriek tomu, že cena ostáva pri nákupe dôležitým kritériom, čoraz viac Slovákov venuje zvýšenú pozornosť pôvodu a zloženiu výrobkov. Predovšetkým pokiaľ ide o potraviny a oblečenie, spotrebiteľ trvá na kvalite. 73% Slovákov a 75% Čechov sa prieskume vyjadrilo, že dávajú viac pozor na pôvod a zloženie výrobkov ako pred 5 rokmi, kým v Nemecku to bola len polovica opýtaných.
Trend súvisí s dostupnosťou informácii, ktoré nachádzajú predovšetkým prostredníctvom internetu. Názory odborníkov a skúsenosti zákazníkov ponúkajú špecializované blogy, recenzie a diskusné fóra, na ktorých strávi spotrebiteľ aj hodiny. Nákup potravín, vrátane času stráveného zisťovaním informácii a výberom, sa tak predĺži u Slovákov na hodinu a u Čechov až na hodinu a pol. Naopak, nákupu oblečenia venujú Slováci 1 hodinu 42 minút, pričom českí spotrebitelia to stihnú za 1 hodinu 31 minút.
Prieskum Barometer Cetelem 2015 bol realizovaný v 12 krajinách na vzorke 8 719 respondentov, v priebehu novembra 2014.
www.cetelem.sk
Napriek tomu, že cena ostáva pri nákupe dôležitým kritériom, čoraz viac Slovákov venuje zvýšenú pozornosť pôvodu a zloženiu výrobkov. Predovšetkým pokiaľ ide o potraviny a oblečenie, spotrebiteľ trvá na kvalite. 73% Slovákov a 75% Čechov sa prieskume vyjadrilo, že dávajú viac pozor na pôvod a zloženie výrobkov ako pred 5 rokmi, kým v Nemecku to bola len polovica opýtaných.
Trend súvisí s dostupnosťou informácii, ktoré nachádzajú predovšetkým prostredníctvom internetu. Názory odborníkov a skúsenosti zákazníkov ponúkajú špecializované blogy, recenzie a diskusné fóra, na ktorých strávi spotrebiteľ aj hodiny. Nákup potravín, vrátane času stráveného zisťovaním informácii a výberom, sa tak predĺži u Slovákov na hodinu a u Čechov až na hodinu a pol. Naopak, nákupu oblečenia venujú Slováci 1 hodinu 42 minút, pričom českí spotrebitelia to stihnú za 1 hodinu 31 minút.
Prieskum Barometer Cetelem 2015 bol realizovaný v 12 krajinách na vzorke 8 719 respondentov, v priebehu novembra 2014.
www.cetelem.sk