|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
SLAVIA CAPITAL sa presadila v Laose s energetickým projektom
Investičná skupina SLAVIA CAPITAL sa presadila v Laose s energetickým projektom. Prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Energy&Commodities sa podieľa na projekte výstavby produktovodu medzi Laosom a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. marca (WBN/PR) - Investičná skupina SLAVIA CAPITAL sa presadila v Laose s energetickým projektom. Prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Energy&Commodities sa podieľa na projekte výstavby produktovodu medzi Laosom a Vietnamom. Spoločnosti LaoPetro ako objednávateľovi a investorovi diela predložila dňa 5. marca tohto roku kompletnú štúdiu realizovateľnosti. "Ide o prvú fázu projektu. Zhromaždili sme množstvo technických, legislatívnych a marketingových údajov. Vykonali sme prieskumné, hydrologické a geologické práce. Taktiež sme uskutočnili náročné projektové výpočty. Poskytujeme laoskej strane vysokokvalifikovaný posudok diela,” skonštatoval predseda predstavenstva spoločnosti Energy&Commodities Pavel Horváth.
Projekt produktovodu Vietnam-Laos je zatiaľ najväčším z pohľadu slovensko-laoskej hospodárskej spolupráce a bol predmetom aj novembrovej návštevy zmiešanej laosko-vietnamskej delegácie vedenej podpredsedom vlády Laoskej ľudovodemokratickej republiky Somsavatom Lengsavadom na Slovensku.
Produktovodom sa bude prepravovať benzín a nafta z budovaného hlbokomorského vietnamského terminálu Hon La do laoského distribučného terminálu Lang Khang. Pôjde o dve paralelné potrubia v dĺžke 148 km. Kapacita pripravovaného produktovodu bude 6,6 miliónov ton petropropuktov ročne. Skladovacia kapacita terminálu v Hon La bude 300 000 ton a kapacita distribučného terminálu v Lang Khang sa projektuje v objeme 200 000 ton. Časový harmonogram samotnej výstavby sa predpokladá tri roky, pričom celkové investície by mali presiahnuť 500 mil. USD.
Laoská ekonomika v posledných 5 rokoch rastie v priemere o 8% ročne (v roku 2013 dosiahol rast HDP 8,3%) a patrí medzi 15 najrýchlejšie sa rozvíjajúcich ekonomík sveta. Medzi hlavné motory rastu ekonomiky Laosu v posledných rokoch patrí jeho ekonomická politika a zmeny v právnom systéme (za ostatných 15 rokov viac ako 90 zmien zákonov vplývajúcich na oblasť ekonomiky), ktoré boli spôsobené aj snahou o členstvo krajiny vo WTO (člen od februára 2013). V posledných rokoch sa v Laose rapídne rozvíja výstavba infraštruktúry a cestovný ruch. Počet zahraničných turistov sa každoročne zvyšuje o cca 20% a v r. 2012 dosiahol 3,3 mil. osôb.
Projekt produktovodu Vietnam-Laos je zatiaľ najväčším z pohľadu slovensko-laoskej hospodárskej spolupráce a bol predmetom aj novembrovej návštevy zmiešanej laosko-vietnamskej delegácie vedenej podpredsedom vlády Laoskej ľudovodemokratickej republiky Somsavatom Lengsavadom na Slovensku.
Produktovodom sa bude prepravovať benzín a nafta z budovaného hlbokomorského vietnamského terminálu Hon La do laoského distribučného terminálu Lang Khang. Pôjde o dve paralelné potrubia v dĺžke 148 km. Kapacita pripravovaného produktovodu bude 6,6 miliónov ton petropropuktov ročne. Skladovacia kapacita terminálu v Hon La bude 300 000 ton a kapacita distribučného terminálu v Lang Khang sa projektuje v objeme 200 000 ton. Časový harmonogram samotnej výstavby sa predpokladá tri roky, pričom celkové investície by mali presiahnuť 500 mil. USD.
Laoská ekonomika v posledných 5 rokoch rastie v priemere o 8% ročne (v roku 2013 dosiahol rast HDP 8,3%) a patrí medzi 15 najrýchlejšie sa rozvíjajúcich ekonomík sveta. Medzi hlavné motory rastu ekonomiky Laosu v posledných rokoch patrí jeho ekonomická politika a zmeny v právnom systéme (za ostatných 15 rokov viac ako 90 zmien zákonov vplývajúcich na oblasť ekonomiky), ktoré boli spôsobené aj snahou o členstvo krajiny vo WTO (člen od februára 2013). V posledných rokoch sa v Laose rapídne rozvíja výstavba infraštruktúry a cestovný ruch. Počet zahraničných turistov sa každoročne zvyšuje o cca 20% a v r. 2012 dosiahol 3,3 mil. osôb.