|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. novembra 2010
Slanecká cesta pri Nižnej Hutke bude od štvrtka sprejazdnená
Od štvrtka 18. novembra od 6. hodiny ráno bude cesta II/552 za obcou Nižná Hutka dočasne sprejazdnená v obidvoch smeroch. Ako dnes informovala hovorkyňa Košického ...
Zdieľať
Foto: SITA/Marián AngelovičKOŠICE 17. novembra (WEBNOVINY) – Od štvrtka 18. novembra od 6. hodiny ráno bude cesta II/552 za obcou Nižná Hutka dočasne sprejazdnená v obidvoch smeroch. Ako dnes informovala hovorkyňa Košického samosprávneho kraja Zuzana Bobríková, práce budú ešte pokračovať ukotvovaním pilót, dláždením priekop a terénnymi úpravami. „Na dočasné sprejazdnenie dali súhlas všetky dotknuté inštitúcie.“ povedala Bobríková.
Sprejazdneniu cesty výrazne pomohlo stabilizované počasie posledných týždňov, vďaka čomu mohli pracovníci spoločnosti Eurovia SK využiť všetky technologické postupy naprojektované na odvodnenie kopca. „Neustály zosuv svahu bol hlavnou príčinou problémov s rekonštrukciou cesty, ktorú poškodili letné povodne. Cestári robili v predĺžených zmenách a vynaložili maximálne úsilie na dokončenie rekonštrukcie. Náklady na opravu cesty sa vyšplhali na tri milióny eur, z toho celý milión eur si vyžiadala stabilizácia svahu. S takýmto rozsahom súvisiacich prác sa na začiatku vôbec nepočítalo. Ak by sa svah nad cestou nehýbal, cesta by už bola opravená,“ uviedla Bobríková.
Košický samosprávny kraj, Správa ciest KSK, i dodávateľ stavby urobili maximum pre to, aby sa cesta sprejazdnila. Na nepriaznivé prírodné podmienky nedoplácali len jednotlivci. „Zvýšené náklady bude znášať regionálna samospráva nielen v rozpočtových nákladoch na samotnú stavbu. Na dotknutých autobusových linkách sa po dohode medzi KSK a dopravcom napriek obchádzke platilo stále rovnaké cestovné. Stratu vo verejnom záujme uhradí dopravcom samosprávny kraj,“ povedala Bobríková.
Úsek cesty za Nižnou Hutkou bol najzložitejšou haváriou na cestách v Košickom kraji. V júni bolo zosuvom svahu úplne zničené cestné teleso a komunikácia musela byť uzavretá. Správa ciest KSK dala ihneď vypracovať geodetické zameranie územia, geologický prieskum a projektovú dokumentáciu spodnej stavby. Po ďalších zosuvoch musela byť všetka dokumentácia opätovne doplňovaná.
Koncom júla začali terénne úpravy pre pilótovú stenu a celý august sa pracovalo na široko rozmerových pilótach. Do zeme bolo navŕtaných 156 pilót v hĺbke 11 – 14 metrov. Následne sa do polovice septembra robil stužujúci veniec pilótovej steny. Podložie cesty bolo pripravené na uloženie asfaltového krytu. Pohyb kopca si však vyžiadal ďalšie úpravy zosuvného svahu. Buldozéry vypĺňali ryhy a praskliny v svahu, zároveň sa začali výkopové práce pod oporný múr. Po celý čas od 20. júla až do konca októbra sa neustále odstraňovala zosunutá zemina z cestného telesa a premiestňovala sa za oporný múr, aby sa priťažil koniec šmykovej plochy. Od začiatku septembra sa upravoval terén, zriaďovali sa priepusty, cestné teleso bolo zasypané kamenivom, pod komunikáciou boli urobené drenážne rebrá a ostatné zemné práce súvisiace so zosuvom. Na začiatku októbra sa zriadila štetovnicová stena pre štartovaciu plochu vodorovných odvodňovacích vrtov. Od polovice októbra sa robili vodorovné odvodňovacie vrty.
Sprejazdneniu cesty výrazne pomohlo stabilizované počasie posledných týždňov, vďaka čomu mohli pracovníci spoločnosti Eurovia SK využiť všetky technologické postupy naprojektované na odvodnenie kopca. „Neustály zosuv svahu bol hlavnou príčinou problémov s rekonštrukciou cesty, ktorú poškodili letné povodne. Cestári robili v predĺžených zmenách a vynaložili maximálne úsilie na dokončenie rekonštrukcie. Náklady na opravu cesty sa vyšplhali na tri milióny eur, z toho celý milión eur si vyžiadala stabilizácia svahu. S takýmto rozsahom súvisiacich prác sa na začiatku vôbec nepočítalo. Ak by sa svah nad cestou nehýbal, cesta by už bola opravená,“ uviedla Bobríková.
Košický samosprávny kraj, Správa ciest KSK, i dodávateľ stavby urobili maximum pre to, aby sa cesta sprejazdnila. Na nepriaznivé prírodné podmienky nedoplácali len jednotlivci. „Zvýšené náklady bude znášať regionálna samospráva nielen v rozpočtových nákladoch na samotnú stavbu. Na dotknutých autobusových linkách sa po dohode medzi KSK a dopravcom napriek obchádzke platilo stále rovnaké cestovné. Stratu vo verejnom záujme uhradí dopravcom samosprávny kraj,“ povedala Bobríková.
Úsek cesty za Nižnou Hutkou bol najzložitejšou haváriou na cestách v Košickom kraji. V júni bolo zosuvom svahu úplne zničené cestné teleso a komunikácia musela byť uzavretá. Správa ciest KSK dala ihneď vypracovať geodetické zameranie územia, geologický prieskum a projektovú dokumentáciu spodnej stavby. Po ďalších zosuvoch musela byť všetka dokumentácia opätovne doplňovaná.
Koncom júla začali terénne úpravy pre pilótovú stenu a celý august sa pracovalo na široko rozmerových pilótach. Do zeme bolo navŕtaných 156 pilót v hĺbke 11 – 14 metrov. Následne sa do polovice septembra robil stužujúci veniec pilótovej steny. Podložie cesty bolo pripravené na uloženie asfaltového krytu. Pohyb kopca si však vyžiadal ďalšie úpravy zosuvného svahu. Buldozéry vypĺňali ryhy a praskliny v svahu, zároveň sa začali výkopové práce pod oporný múr. Po celý čas od 20. júla až do konca októbra sa neustále odstraňovala zosunutá zemina z cestného telesa a premiestňovala sa za oporný múr, aby sa priťažil koniec šmykovej plochy. Od začiatku septembra sa upravoval terén, zriaďovali sa priepusty, cestné teleso bolo zasypané kamenivom, pod komunikáciou boli urobené drenážne rebrá a ostatné zemné práce súvisiace so zosuvom. Na začiatku októbra sa zriadila štetovnicová stena pre štartovaciu plochu vodorovných odvodňovacích vrtov. Od polovice októbra sa robili vodorovné odvodňovacie vrty.