|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. marca 2009
SkyToll úspešne zvládol funkčný test konceptu mýtnej služby
Spoločnosť SkyToll, a.s., ktorá má do 1. januára 2010 sprevádzkovať systém elektronického výberu mýta v SR za 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty, úspešne zvládla funkčný test konceptu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. marca (WEBNOVINY) - Spoločnosť SkyToll, a.s., ktorá má do 1. januára 2010 sprevádzkovať systém elektronického výberu mýta v SR za 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty, úspešne zvládla funkčný test konceptu mýtnej služby. Ide o jednu z kľúčových požiadaviek začiatočnej časti realizácie projektu. Ako na utorkovej prezentácii uviedla riaditeľka projektového tímu spoločnosti SkyToll Marion Koller, miera rozpoznávania mýtnych úsekov počas skúšky dosiahla 99,85 %, pričom požadovaná úroveň bola 98,91 %. Hlavným cieľom testu bolo preveriť, či je navrhované riešenie schopné splniť všetky potrebné a prevádzkové parametre na funkcionalitu mýtneho systému pri dosiahnutí požadovanej efektivity a presnosti výberu mýta.
SkyToll splnil všetkých desať čiastkových skúšok zameraných na inštaláciu, registráciu a korektný chod palubnej jednotky, ako aj správnosť vyúčtovania mýtnych transakcií. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) osvedčila úspešnosť testu ešte 12. februára tohto roku. Generálny riaditeľ SkyToll Matej Okáli vyslovil presvedčenie, že mýtny systém bude sprevádzkovaný v plánovanom termíne začiatkom budúceho roku. "Zatiaľ nevidíme žiadne problémy, ktoré by naznačovali, že by sme projekt nedodali v požadovanom čase. Sme presvedčení o tom, že dodávku splníme v danom termíne," uviedol Okáli. Za ďalšiu dôležitú časť prípravy mýtneho projektu označil ukončenie dizajnu v júni tohto roku. Generálny riaditeľ SkyToll Matej Okáli len pripomenul, že Ibertax predstavuje investičný nástroj pre účasť v mýtnom projekte. Vlastníci firmy Ibertax, a.s., ako člena úspešného konzorcia so spoločnosťou SanToll, s.r.o., zostali naďalej neznámi.
"Úspešným prevedením testu sa nám podarilo potvrdiť, že koncept, tak ako bol navrhnutý, funguje a dokáže splniť všetky kvalitatívne predpoklady na prevádzku mýtneho systému na Slovensku," dodal Okáli. Test sa konal počas šiestich dní od konca januára tohto roku s použitím deviatich nákladných vozidiel s hmotnosťou nad 3,5 tony a jedného autobusu. Tie spolu najazdili viac ako 13,2 tis. kilometrov, z toho 9,5 tis. kilometrov po budúcich spoplatnených úsekoch. SkyToll by mal v súvislosti s prípravou mýtneho systému zamestnať do konca tohto roku 200 až 240 pracovníkov. Mýtny systém by mal spolu vytvoriť okolo 500 pracovných príležitostí. Dodanie mýtnej služby pripravuje v SkyToll projektový tím, ktorý vedie Marion Koller so skúsenosťami so zavádzaním mýtnych systémov v Nemecku, Francúzsku, vo Veľkej Británii.
Nesúhlas SkyToll so zverejnením časti o ponuke v uverejnenej zmluve s NDS o dodávke komplexnej služby elektronického výberu mýta zdôvodnil Okáli obchodným tajomstvom. Podľa neho prebiehajú ďalšie podobné súťaže vo svete a uverejnenie ponuky by spoločnosť znevýhodnilo pred konkurenciou. To, že sa ponuky spoločností v rámci zmlúv neuverejňujú, označil za štandardnú prax v zahraničí.
SkyToll a NDS uzatvorila zmluvu o dodaní mýtnej služby na základe satelitnej technológie 13. januára tohto roku. Mýtny systém má prevádzkovať 13 rokov s možnosťou predĺženia o ďalších päť rokov. Spoločnosť Siemens, s.r.o. dodá pre SkyToll komplexný systém na zber mýtnych transakcií a nórska spoločnosť Q-Free centrálny informačný systém a systém vymáhania. Sú to dvaja hlavní subdodávatelia technológie. Systémovým integrátorom v mýtnom projekte je firma Tempest. SkyToll musí pre mýtny systém zriadiť 60 predajných miest a 8 kontaktných centier. "Máme veľmi striktné termíny a pravdepodobne by sme niečo také nedokázali vybudovať samostatne. Hľadáme konkrétnych partnerov na slovenskom trhu, ktorí by to zastrešili," povedal Okáli o zabezpečení subdodávateľov na dodanie jednotlivých služieb. SkyToll podľa neho zabezpečí zhruba 50 % až 60 % celkových činností pri prevádzke mýta.
Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef. Konzorcium SanToll - Ibertax, ktoré spomedzi štyroch uchádzačov zostalo v tendri ako jediné, predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému. Ostatné tri konzorciá NDS vylúčila pre nesplnenie podmienok účasti a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) odmietol všetkých ich dvanásť námietok proti vyradeniu zo súťaže. Neúspešní uchádzači podali na Krajskom súde v Bratislave žaloby na preskúmanie zákonnosti rozhodnutí ÚVO. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €.
SITA
SkyToll splnil všetkých desať čiastkových skúšok zameraných na inštaláciu, registráciu a korektný chod palubnej jednotky, ako aj správnosť vyúčtovania mýtnych transakcií. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) osvedčila úspešnosť testu ešte 12. februára tohto roku. Generálny riaditeľ SkyToll Matej Okáli vyslovil presvedčenie, že mýtny systém bude sprevádzkovaný v plánovanom termíne začiatkom budúceho roku. "Zatiaľ nevidíme žiadne problémy, ktoré by naznačovali, že by sme projekt nedodali v požadovanom čase. Sme presvedčení o tom, že dodávku splníme v danom termíne," uviedol Okáli. Za ďalšiu dôležitú časť prípravy mýtneho projektu označil ukončenie dizajnu v júni tohto roku. Generálny riaditeľ SkyToll Matej Okáli len pripomenul, že Ibertax predstavuje investičný nástroj pre účasť v mýtnom projekte. Vlastníci firmy Ibertax, a.s., ako člena úspešného konzorcia so spoločnosťou SanToll, s.r.o., zostali naďalej neznámi.
"Úspešným prevedením testu sa nám podarilo potvrdiť, že koncept, tak ako bol navrhnutý, funguje a dokáže splniť všetky kvalitatívne predpoklady na prevádzku mýtneho systému na Slovensku," dodal Okáli. Test sa konal počas šiestich dní od konca januára tohto roku s použitím deviatich nákladných vozidiel s hmotnosťou nad 3,5 tony a jedného autobusu. Tie spolu najazdili viac ako 13,2 tis. kilometrov, z toho 9,5 tis. kilometrov po budúcich spoplatnených úsekoch. SkyToll by mal v súvislosti s prípravou mýtneho systému zamestnať do konca tohto roku 200 až 240 pracovníkov. Mýtny systém by mal spolu vytvoriť okolo 500 pracovných príležitostí. Dodanie mýtnej služby pripravuje v SkyToll projektový tím, ktorý vedie Marion Koller so skúsenosťami so zavádzaním mýtnych systémov v Nemecku, Francúzsku, vo Veľkej Británii.
Nesúhlas SkyToll so zverejnením časti o ponuke v uverejnenej zmluve s NDS o dodávke komplexnej služby elektronického výberu mýta zdôvodnil Okáli obchodným tajomstvom. Podľa neho prebiehajú ďalšie podobné súťaže vo svete a uverejnenie ponuky by spoločnosť znevýhodnilo pred konkurenciou. To, že sa ponuky spoločností v rámci zmlúv neuverejňujú, označil za štandardnú prax v zahraničí.
SkyToll a NDS uzatvorila zmluvu o dodaní mýtnej služby na základe satelitnej technológie 13. januára tohto roku. Mýtny systém má prevádzkovať 13 rokov s možnosťou predĺženia o ďalších päť rokov. Spoločnosť Siemens, s.r.o. dodá pre SkyToll komplexný systém na zber mýtnych transakcií a nórska spoločnosť Q-Free centrálny informačný systém a systém vymáhania. Sú to dvaja hlavní subdodávatelia technológie. Systémovým integrátorom v mýtnom projekte je firma Tempest. SkyToll musí pre mýtny systém zriadiť 60 predajných miest a 8 kontaktných centier. "Máme veľmi striktné termíny a pravdepodobne by sme niečo také nedokázali vybudovať samostatne. Hľadáme konkrétnych partnerov na slovenskom trhu, ktorí by to zastrešili," povedal Okáli o zabezpečení subdodávateľov na dodanie jednotlivých služieb. SkyToll podľa neho zabezpečí zhruba 50 % až 60 % celkových činností pri prevádzke mýta.
Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef. Konzorcium SanToll - Ibertax, ktoré spomedzi štyroch uchádzačov zostalo v tendri ako jediné, predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému. Ostatné tri konzorciá NDS vylúčila pre nesplnenie podmienok účasti a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) odmietol všetkých ich dvanásť námietok proti vyradeniu zo súťaže. Neúspešní uchádzači podali na Krajskom súde v Bratislave žaloby na preskúmanie zákonnosti rozhodnutí ÚVO. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €.
SITA