|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. septembra 2009
SkyToll tvrdí, že dodrží plánovaný termín zavedenia mýta
Spoločnosť SkyToll, a.s. tvrdí, že dodrží plánovaný termín zavedenia elektronického výberu mýta na Slovensku k 1. januáru 2010. Stále pritom ešte rokuje o zabezpečení financovania projektu, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. septembra (WEBNOVINY) - Spoločnosť SkyToll, a.s. tvrdí, že dodrží plánovaný termín zavedenia elektronického výberu mýta na Slovensku k 1. januáru 2010. Stále pritom ešte rokuje o zabezpečení financovania projektu, ako aj o spolupráci s vydavateľmi platobných kariet na mýto. Výstavba plánovaných mýtnych kontrolných brán, ktorých má byť šesť, je v štádiu prípravných prác. Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva SkyToll Matej Okáli začiatkom augusta informoval, že rokovania s partnermi by mali byť ukončené v najbližšom čase, prípadne do týždňa. Odvtedy uplynul viac ako mesiac.
"Pri príprave systému elektronického mýta postupujeme plne v súlade so stanoveným harmonogramom tak, aby sme zabezpečili spustenie výberu mýta podľa požiadaviek Národnej diaľničnej spoločnosti. Termín 1. januára 2010 v plnej miere dodržíme v súlade so stanoveným plánom," ubezpečila agentúru SITA mediálna zástupkyňa SkyToll Lenka Lendacká.
Otázka financovania projektu je podľa Lendackej stále v štádiu rokovaní. Rokovania o možnosti podieľať sa na projekte výstavby slovenského mýta pokračujú aj v oblasti spolupráce s vydavateľmi platobných kariet na mýto. "Prípravné práce na výstavbe kontrolných brán sa už realizujú. Pevné kontrolné zariadenia budú inštalované v etapách," dodala Lendacká. Prvá z mýtnych brán sa buduje na diaľničnom úseku D2 Bratislava Petržalka - štátna hranica Slovenska a Maďarska. Práce na nej budú ukončené do konca septembra.
SkyToll po úspešnom ukončení funkčného testu predložil diaľničnej spoločnosti aj podrobnú dokumentáciu návrhu realizácie a výstavby mýtnej služby. Zároveň dostal od diaľničiarov povolenie na pokračovanie výstavby mýtneho systému. Šéf SkyToll o tom informoval začiatkom augusta. Spoločnosť podľa Okáliho vybrala okolo 95 % dodávateľov pre prevádzku mýta. Technológiu pre mýto dodá nórska firma Q-Free, palubné jednotky a call centrum Siemens a systémovú integráciu Tempest.
SkyToll bude spolupracovať aj so spoločnosťou T-Mobile a rokuje s ďalšími partnermi v oblasti prevádzky. Mýtny systém bude mať podľa vedúceho projektového tímu SkyToll Roda Ritsona šesť diaľničných mýtnych brán na kontrolu výberu mýta a zabezpečenie nastavených parametrov, ako aj 40 kontrolných zariadení na paralelných cestách prvej triedy a 25 špeciálne vybavených vozidiel polície. Kampaň o fungovaní mýtneho systému pre dopravcov začne v októbri, predregistrácia platiteľov mýta bude možná od konca októbra. Vyše 90 distribučných miest označených logom mýta bude vytvorených na hraničných priechodoch a vybraných čerpacích staniciach.
Vybudovanie satelitného mýtneho systému k 1. januáru 2010 v SR má na starosti spoločnosť SkyToll, a.s. Založili ju členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tisíc kilometrov. Koncesná zmluva bola uzatvorená 13. januára tohto roku na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane.
Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur. Vyradené konzorciá sa súdia s Úradom pre verejné obstarávanie, ktorý odmietol, resp. neprijal ich dvanásť námietok proti rozhodnutiu Národnej diaľničnej spoločnosti o vyradení z tendra.
SITA
"Pri príprave systému elektronického mýta postupujeme plne v súlade so stanoveným harmonogramom tak, aby sme zabezpečili spustenie výberu mýta podľa požiadaviek Národnej diaľničnej spoločnosti. Termín 1. januára 2010 v plnej miere dodržíme v súlade so stanoveným plánom," ubezpečila agentúru SITA mediálna zástupkyňa SkyToll Lenka Lendacká.
Otázka financovania projektu je podľa Lendackej stále v štádiu rokovaní. Rokovania o možnosti podieľať sa na projekte výstavby slovenského mýta pokračujú aj v oblasti spolupráce s vydavateľmi platobných kariet na mýto. "Prípravné práce na výstavbe kontrolných brán sa už realizujú. Pevné kontrolné zariadenia budú inštalované v etapách," dodala Lendacká. Prvá z mýtnych brán sa buduje na diaľničnom úseku D2 Bratislava Petržalka - štátna hranica Slovenska a Maďarska. Práce na nej budú ukončené do konca septembra.
SkyToll po úspešnom ukončení funkčného testu predložil diaľničnej spoločnosti aj podrobnú dokumentáciu návrhu realizácie a výstavby mýtnej služby. Zároveň dostal od diaľničiarov povolenie na pokračovanie výstavby mýtneho systému. Šéf SkyToll o tom informoval začiatkom augusta. Spoločnosť podľa Okáliho vybrala okolo 95 % dodávateľov pre prevádzku mýta. Technológiu pre mýto dodá nórska firma Q-Free, palubné jednotky a call centrum Siemens a systémovú integráciu Tempest.
SkyToll bude spolupracovať aj so spoločnosťou T-Mobile a rokuje s ďalšími partnermi v oblasti prevádzky. Mýtny systém bude mať podľa vedúceho projektového tímu SkyToll Roda Ritsona šesť diaľničných mýtnych brán na kontrolu výberu mýta a zabezpečenie nastavených parametrov, ako aj 40 kontrolných zariadení na paralelných cestách prvej triedy a 25 špeciálne vybavených vozidiel polície. Kampaň o fungovaní mýtneho systému pre dopravcov začne v októbri, predregistrácia platiteľov mýta bude možná od konca októbra. Vyše 90 distribučných miest označených logom mýta bude vytvorených na hraničných priechodoch a vybraných čerpacích staniciach.
Vybudovanie satelitného mýtneho systému k 1. januáru 2010 v SR má na starosti spoločnosť SkyToll, a.s. Založili ju členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tisíc kilometrov. Koncesná zmluva bola uzatvorená 13. januára tohto roku na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane.
Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur. Vyradené konzorciá sa súdia s Úradom pre verejné obstarávanie, ktorý odmietol, resp. neprijal ich dvanásť námietok proti rozhodnutiu Národnej diaľničnej spoločnosti o vyradení z tendra.
SITA