|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. septembra 2010
SKYTOLL: Počet podnetov dopravcov na mýto je menší
Počet podnetov a reklamácií od autodopravcov na fungovanie mýtneho systému sa od jeho zavedenia začiatkom tohto roka trojnásobne znížil. Pokiaľ na začiatku ...
Zdieľať
Ilustračné foto : SITA/Igor Svítok BRATISLAVA 10. septembra (WEBNOVINY) - Počet podnetov a reklamácií od autodopravcov na fungovanie mýtneho systému sa od jeho zavedenia začiatkom tohto roka trojnásobne znížil. Pokiaľ na začiatku prevádzky mýta dostal jeho prevádzkovateľ SkyToll, a.s. mesačne okolo 700 reakcií dopravcov, v posledných štyroch mesiacoch je ich približne 200 až 250. "Trend je jednoznačný, pričom viac ako 35 % podnetov a sťažností sú otázky o zmene užívateľských údajov. Druhá najvyššia skupina so 17 % sa týka podnetov ohľadom výšky výberu mýta, z nich napríklad v auguste bolo sedem oprávnených," povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ a predseda predstavenstva SkyToll-u Matej Okáli. Z celkových 255 podnetov v auguste bolo podľa neho oprávnených päť.
Niektoré nepresnosti pri platbách za mýto, na ktoré sa dopravcovia sťažujú, vznikajú podľa šéfa SkyToll-u niekde na ceste od platenia palivovými kartami, systémom prevádzkovateľa mýta a dopravcami. "Môže dôjsť k malému posunu v transakciách. Vozidlá, keď opúšťajú Slovensko, môže sa stať, že nepošlú transakcie, alebo je sieť preťažená alebo z nejakého iného dôvodu," uviedol ďalej Okáli. Až keď sa automobily vracajú na Slovensko, transakcie sa podľa neho spätne posúvajú. Ako dodal, takto vznikajú drobné rozdiely, vyplývajúce z technológie, ktorá sa používa pri výbere mýta na Slovensku.
Z predaja tiketov pre tranzitnú nákladnú prepravu bolo na mýte vybraných doteraz okolo 2,5 mil. eur za 150 tis. vydaných tiketov. Ticketing, ktorý bol zavedený na podnet od dopravcov, ktorí týmto spôsobom chceli riešiť problémy na hraničných priechodoch, má fungovať do konca januára 2011. "Potom bude pravdepodobne zrušený, pretože stráca význam," povedal Okáli. Ticketing pritom využívajú napríklad v rozsiahlejšej podobe v Nemecku a vo Švajčiarsku nie je limitovaný len na tranzitné úseky. "Je to rozhodnutie ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti, či chcú v tom pokračovať alebo nie," dodal šéf SkyToll-u.
Prevádzkovateľ mýta zamestnáva 217 pracovníkov, čiže zhruba toľko, čo na začiatku. "Najvyšší počet zamestnancov, ktorý sme mali, bol 225. Nie som si vedomý toho, že by tu bola nejaká fluktuácia. Práve naopak, napriek stresu, ktorý tu bol, fluktuácia bola skutočne minimálna," povedal ďalej Okáli s tým, že išlo o jednotlivcov, čo odišli. Podľa neho okolo dvesto zamestnancov stačí na prevádzku spoločnosti a zabezpečenie výberu mýta.
SITA
Niektoré nepresnosti pri platbách za mýto, na ktoré sa dopravcovia sťažujú, vznikajú podľa šéfa SkyToll-u niekde na ceste od platenia palivovými kartami, systémom prevádzkovateľa mýta a dopravcami. "Môže dôjsť k malému posunu v transakciách. Vozidlá, keď opúšťajú Slovensko, môže sa stať, že nepošlú transakcie, alebo je sieť preťažená alebo z nejakého iného dôvodu," uviedol ďalej Okáli. Až keď sa automobily vracajú na Slovensko, transakcie sa podľa neho spätne posúvajú. Ako dodal, takto vznikajú drobné rozdiely, vyplývajúce z technológie, ktorá sa používa pri výbere mýta na Slovensku.
Z predaja tiketov pre tranzitnú nákladnú prepravu bolo na mýte vybraných doteraz okolo 2,5 mil. eur za 150 tis. vydaných tiketov. Ticketing, ktorý bol zavedený na podnet od dopravcov, ktorí týmto spôsobom chceli riešiť problémy na hraničných priechodoch, má fungovať do konca januára 2011. "Potom bude pravdepodobne zrušený, pretože stráca význam," povedal Okáli. Ticketing pritom využívajú napríklad v rozsiahlejšej podobe v Nemecku a vo Švajčiarsku nie je limitovaný len na tranzitné úseky. "Je to rozhodnutie ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti, či chcú v tom pokračovať alebo nie," dodal šéf SkyToll-u.
Prevádzkovateľ mýta zamestnáva 217 pracovníkov, čiže zhruba toľko, čo na začiatku. "Najvyšší počet zamestnancov, ktorý sme mali, bol 225. Nie som si vedomý toho, že by tu bola nejaká fluktuácia. Práve naopak, napriek stresu, ktorý tu bol, fluktuácia bola skutočne minimálna," povedal ďalej Okáli s tým, že išlo o jednotlivcov, čo odišli. Podľa neho okolo dvesto zamestnancov stačí na prevádzku spoločnosti a zabezpečenie výberu mýta.
SITA