|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. augusta 2009
SkyToll chce sprevádzkovať mýto v termíne
Spoločnosť SkyToll, a.s. je presvedčená, že systém elektronického výberu mýta na Slovensku sprevádzkuje v plánovanom termíne k 1. januáru 2010. Informovali o tom zástupcovia budúceho ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Spoločnosť SkyToll, a.s. je presvedčená, že systém elektronického výberu mýta na Slovensku sprevádzkuje v plánovanom termíne k 1. januáru 2010. Informovali o tom zástupcovia budúceho prevádzkovateľa mýtneho systému na stredajšej tlačovej besede. Ako uviedol generálny riaditeľ a predseda predstavenstva SkyToll Matej Okáli, spoločnosť doteraz vybrala približne 95 % dodávateľov pre prevádzku mýta. Rokovania o zabezpečení financovania mýta sa podľa neho blížia k záveru a ich výsledky by mali byť známe zrejme na budúci týždeň. Začiatkom budúceho týždňa začne SkyToll stavať na diaľničnom úseku medzi Bratislavou a štátnou hranicou s Maďarskom prvú kontrolnú bránu. Výstavba mýtneho systému tým vstupuje do záverečnej fázy.
Riaditeľ projektového tímu SkyToll Rod Ritson informoval, že v októbri začne úvodná marketingová kampaň o fungovaní mýtneho systému so zameraním na dopravcov. "Budeme mať šesť diaľničných mýtnych brán a 40 kontrolných zariadení na cestách prvej triedy, ako aj 25 špeciálne vybavených policajných vozidiel," spresnil Ritson. Brány budú slúžiť na kontrolu výberu mýta a zabezpečovať splnenie prísne nastavených parametrov, ku ktorým sa SkyToll zaviazal. Vyše 90 distribučných miest označených logom mýta bude vytvorených na hraničných priechodoch a vybraných čerpacích staniciach.
"Projekt elektronického mýtneho systému a jeho výstavba je rozdelený podľa kontraktu na dve základné časti - fáza návrhu služby a výstavby služby. Vo fáze návrhu služby sa sledovali dva základné ciele. Prvým bolo preverenie funkčnosti technického riešenia, tak ako navrhlo víťazné konzorcium, čo sa podarilo úspešným ukončením funkčného testu návrhu služby," uviedol Okáli. Za druhú kľúčovú časť označil dodanie detailnej dokumentácie návrhu služby Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. s podrobným popisom, akým spôsobom sa bude služba mýta realizovať a ako bude postupovať výstavba. SkyToll uvedenú dokumentáciu už odovzdal a zároveň dostal od NDS povolenie na pokračovanie výstavby mýtneho systému. Medzi rozhodujúcich partnerov Okáli zaradil dodávateľa technológie, nórsku spoločnosť Q-Free, dodávateľa palubných jednotiek, spoločnosť Siemens a dodávateľa systémovej integrácie, firmu Tempest. SkyToll bude pri mýte spolupracovať aj so spoločnosťou T-Mobile. Pokračujú ešte rokovania s partnermi v oblasti prevádzky.
Výber mýta bude založený na satelitnej technológii. Kontrolné brány budú postavené aj na úsekoch Malacky/Lozorno, Senec/Trnava/Modranka, Voznica, Liptovský Peter/Hybe a Šaca/Košice/Poľov. Stavebné práce sa budú vykonávať pri minimálnej dopravnej intenzite, najmä v neskorých večerných a skorých ranných hodinách. Dopravcovia sa budú môcť registrovať na kontaktných a distribučných miestach. Kontaktné miesta výhradne na poskytovanie služieb súvisiacich s výberom mýta budú vo všetkých krajských mestách.
Vybudovanie satelitného mýtneho systému k 1. januáru 2010 v SR má na starosti spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia v tendri SanToll - Ibertax. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Koncesná zmluva bola uzatvorená 13. januára tohto roku na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur. Vyradené konzorciá sa súdia s Úradom pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý odmietol, resp. neprijal ich všetkých dvanásť námietok proti rozhodnutiu NDS o vyradení z tendra.
SITA
Riaditeľ projektového tímu SkyToll Rod Ritson informoval, že v októbri začne úvodná marketingová kampaň o fungovaní mýtneho systému so zameraním na dopravcov. "Budeme mať šesť diaľničných mýtnych brán a 40 kontrolných zariadení na cestách prvej triedy, ako aj 25 špeciálne vybavených policajných vozidiel," spresnil Ritson. Brány budú slúžiť na kontrolu výberu mýta a zabezpečovať splnenie prísne nastavených parametrov, ku ktorým sa SkyToll zaviazal. Vyše 90 distribučných miest označených logom mýta bude vytvorených na hraničných priechodoch a vybraných čerpacích staniciach.
"Projekt elektronického mýtneho systému a jeho výstavba je rozdelený podľa kontraktu na dve základné časti - fáza návrhu služby a výstavby služby. Vo fáze návrhu služby sa sledovali dva základné ciele. Prvým bolo preverenie funkčnosti technického riešenia, tak ako navrhlo víťazné konzorcium, čo sa podarilo úspešným ukončením funkčného testu návrhu služby," uviedol Okáli. Za druhú kľúčovú časť označil dodanie detailnej dokumentácie návrhu služby Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. s podrobným popisom, akým spôsobom sa bude služba mýta realizovať a ako bude postupovať výstavba. SkyToll uvedenú dokumentáciu už odovzdal a zároveň dostal od NDS povolenie na pokračovanie výstavby mýtneho systému. Medzi rozhodujúcich partnerov Okáli zaradil dodávateľa technológie, nórsku spoločnosť Q-Free, dodávateľa palubných jednotiek, spoločnosť Siemens a dodávateľa systémovej integrácie, firmu Tempest. SkyToll bude pri mýte spolupracovať aj so spoločnosťou T-Mobile. Pokračujú ešte rokovania s partnermi v oblasti prevádzky.
Výber mýta bude založený na satelitnej technológii. Kontrolné brány budú postavené aj na úsekoch Malacky/Lozorno, Senec/Trnava/Modranka, Voznica, Liptovský Peter/Hybe a Šaca/Košice/Poľov. Stavebné práce sa budú vykonávať pri minimálnej dopravnej intenzite, najmä v neskorých večerných a skorých ranných hodinách. Dopravcovia sa budú môcť registrovať na kontaktných a distribučných miestach. Kontaktné miesta výhradne na poskytovanie služieb súvisiacich s výberom mýta budú vo všetkých krajských mestách.
Vybudovanie satelitného mýtneho systému k 1. januáru 2010 v SR má na starosti spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia v tendri SanToll - Ibertax. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Koncesná zmluva bola uzatvorená 13. januára tohto roku na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur. Vyradené konzorciá sa súdia s Úradom pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý odmietol, resp. neprijal ich všetkých dvanásť námietok proti rozhodnutiu NDS o vyradení z tendra.
SITA