|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. septembra 2009
SkyEurope prepustí okolo 500 zamestnancov
Skrachovaná nízkonákladová letecká spoločnosť SkyEurope Airlines, a.s. prepustí okolo 500 zamestnancov. Ponechala si len tím ľudí, jadro spoločnosti, ktoré zabezpečí jej likvidáciu. Ako ďalej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. septembra (WEBNOVINY) - Skrachovaná nízkonákladová letecká spoločnosť SkyEurope Airlines, a.s. prepustí okolo 500 zamestnancov. Ponechala si len tím ľudí, jadro spoločnosti, ktoré zabezpečí jej likvidáciu. Ako ďalej povedal šéf SkyEurope Nick Manoudakis v rozhovore pre štvrtkové vydanie denníka Sme, v súčasnosti neplánuje založiť nijaké nové aerolinky. "Je to otázka trhu a know-how. Keby prišiel teraz investor a dal na stôl peniaze s tým, že začnite prevádzku, pozerali by sme sa na to inak," uviedol Manoudakis. Na založenie novej firmy podľa neho nemá peniaze ani materská spoločnosť SkyEurope Holding. Priznal, že ak by zakladal nové aerolinky, staval by ich v trošku miernejšom tempe.
Peniaze klientov SkyEurope za nepreletené letenky, a teda nesplnené záväzky, budú podľa šéfa SkyEurope súčasťou konkurznej podstaty. Spoločnosť predala okolo 280 tisíc leteniek na termíny po ukončení svojej prevádzky 1. septembra. Neuviedol, o akú sumu ide, bude však súčasťou konkurzu. Nepovedal ani to, s akými dlhmi firma ide do konkurzu. "Túto informáciu zverejníme čoskoro. Existujú totiž aj veritelia, ktorým dlhujeme my, ale zároveň dlhujú aj oni nám," dodal Manoudakis pre Sme. SkyEurope nikdy nemala silný majetkový základ, a preto aj likvidačná hodnota nikdy nebola atraktívna. Podľa neho to nebol problém zakladateľov, ale firmy, ktorá prerábala peniaze a bola v strate.
"Stále verím, že spoločnosť mohla prosperovať, lebo prišlo viacero potenciálnych investorov," tvrdí Manoudakis. Reštrukturalizácia sa podľa neho po dôkladnom zvážení a posúdení budúcich vyhliadok javila ako riešenie, ktoré najlepšie vyhovie záujmom veriteľov, klientov i zamestnancov. Pri konkurze by totiž bola miera uspokojenia veľmi nízka. SkyEurope čakala na peniaze investora do poslednej chvíle, ten však nebol pripravený zrealizovať investíciu. Preto sa podľa neho spoločnosť snažila zabezpečiť ukončenie prevádzky čo najefektívnejšie.
Podľa Sme slovenské banky evidujú už stovky reklamácií na letenky SkyEurope. Tie ich posielajú zatiaľ bez spätnej odozvy talianskej spoločnosti CartaSi, ktorá pre SkyEurope spracovávala kartové operácie. Najmä od tejto firmy závisí, kto a koľko získa za reklamáciu letenky v banke. Klienti SkyEurope platili za letenky zväčša kartou. Vyriešenie reklamácií má trvať minimálne mesiac a pol. Ak talianska firma uvoľňovala peniaze pre aerolinky až po uskutočnení letu, mala by mať celú sumu za nezrealizované lety.
SITA
Peniaze klientov SkyEurope za nepreletené letenky, a teda nesplnené záväzky, budú podľa šéfa SkyEurope súčasťou konkurznej podstaty. Spoločnosť predala okolo 280 tisíc leteniek na termíny po ukončení svojej prevádzky 1. septembra. Neuviedol, o akú sumu ide, bude však súčasťou konkurzu. Nepovedal ani to, s akými dlhmi firma ide do konkurzu. "Túto informáciu zverejníme čoskoro. Existujú totiž aj veritelia, ktorým dlhujeme my, ale zároveň dlhujú aj oni nám," dodal Manoudakis pre Sme. SkyEurope nikdy nemala silný majetkový základ, a preto aj likvidačná hodnota nikdy nebola atraktívna. Podľa neho to nebol problém zakladateľov, ale firmy, ktorá prerábala peniaze a bola v strate.
"Stále verím, že spoločnosť mohla prosperovať, lebo prišlo viacero potenciálnych investorov," tvrdí Manoudakis. Reštrukturalizácia sa podľa neho po dôkladnom zvážení a posúdení budúcich vyhliadok javila ako riešenie, ktoré najlepšie vyhovie záujmom veriteľov, klientov i zamestnancov. Pri konkurze by totiž bola miera uspokojenia veľmi nízka. SkyEurope čakala na peniaze investora do poslednej chvíle, ten však nebol pripravený zrealizovať investíciu. Preto sa podľa neho spoločnosť snažila zabezpečiť ukončenie prevádzky čo najefektívnejšie.
Podľa Sme slovenské banky evidujú už stovky reklamácií na letenky SkyEurope. Tie ich posielajú zatiaľ bez spätnej odozvy talianskej spoločnosti CartaSi, ktorá pre SkyEurope spracovávala kartové operácie. Najmä od tejto firmy závisí, kto a koľko získa za reklamáciu letenky v banke. Klienti SkyEurope platili za letenky zväčša kartou. Vyriešenie reklamácií má trvať minimálne mesiac a pol. Ak talianska firma uvoľňovala peniaze pre aerolinky až po uskutočnení letu, mala by mať celú sumu za nezrealizované lety.
SITA