|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. júla 2009
SkyEurope intenzívne rokuje s finančnými investormi
Nízkonákladová spoločnosť SkyEurope Airlines, a.s., ktorá je od 22. júna pod súdnou ochranou pred veriteľmi, intenzívne rokuje s investormi z finančnej oblasti. Pre agentúru SITA to potvrdil hovorca ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. júla (WEBNOVINY) - Nízkonákladová spoločnosť SkyEurope Airlines, a.s., ktorá je od 22. júna pod súdnou ochranou pred veriteľmi, intenzívne rokuje s investormi z finančnej oblasti. Pre agentúru SITA to potvrdil hovorca nízkonákladového dopravcu Tomáš Kika bez ďalších podrobností. "Nemôžeme sa k tomu vyjadriť. Rokujeme, to je všetko. Rokovania nemôžeme špecifikovať vzhľadom na burzové predpisy. Robíme všetko preto, aby to bolo čo najskôr," dodal hovorca SkyEurope o rokovaniach s investormi, ktorí by mali pomôcť firme prežiť. Podľa neoficiálnych mediálnych informácií by malo ísť o turecko-americkú skupinu Odien, ktorá vlastní napríklad cestovnú kanceláriu Čedok.
Len výška obchodného dlhu SkyEurope z dennej prevádzky predstavuje okolo 60 mil. eur. "Vstúpime do rokovania s jednotlivými veriteľmi. Rozdelení sú do skupín, prihlásia sa do reštrukturalizácie," povedal ďalej Kika s tým, že hlavným zámerom reštrukturalizácie, o ktorej má bratislavský súd rozhodnúť 17. júla, je zníženie dlhu a finančná stabilizácia spoločnosti. Reštrukturalizácia má pomôcť spoločnosti dokončiť jej celkovú reorganizáciu, ktorá začala už pred pol druha rokom. SkyEurope v rámci nej zrušila svoje základne v Krakove a Budapešti, zrušila 20 % liniek produkujúcich 80 % firemnej straty.
"Vysoké ceny paliva a ekonomická kríza spôsobili, že vznikol dlh a ešte problémy so spracovateľom kreditných kariet e-Clear. Museli sme pristúpiť k reštrukturalizácii, aby sme dokázali znížiť dlh a naštartovať nové procesy, oddlžiť spoločnosť a urobiť ju zaujímavejšou pre investíciu," povedal pre agentúru SITA Kika. Hovorca SkyEurope tvrdí, že spoločnosť je pripravená plniť svoje záväzky, ako akákoľvek iná letecká spoločnosť. Podľa súdnej ochrany pred veriteľmi dopravca musí plniť aktuálne záväzky voči všetkým. Spoločnosť podľa neho nemusela redukovať ani zrušiť z organizačných dôvodov žiadny let v letnom letovom poriadku.
Pokiaľ ide o dočasnú licenciu, platiacu do 25. októbra tohto roku, SkyEurope sa snaží splniť podmienky pre získanie ďalšej licencie. "Bezpečnosť by som určite nespochybňoval. SkyEurope má jednu z najvyšších úrovni bezpečnosti v regióne. Svedčí o tom aj porucha na lietadle v Paríži, ktorú sme nepodceňovali a opravili na mieste, napriek tomu, že sa mohla zdať z pohľadu pasažiera ako detail," tvrdí Kika.
SkyEurope prevádzkuje osem lietadiel Boeing - štyri typu 737-700 NG, z toho dva sú financované cez pôžičku z banky a dva má na operatívny lízing, a ďalšie štyri má na lízing, medzi nimi po dva lietadlá 737-500 a 737-300. "Dve päťstovky sú biele, ináč sú všetky v našich farbách," dodal Kika s tým, že spoločnosť neuvažuje získať ďalšie lietadlá. SkyEurope plánuje pripraviť zimný letový plán s kapacitou, ktorá nebude príliš veľká. Spoločnosť ho chce zverejniť vo finálnej podobe, aby nemusel byť dodatočne upravovaný.
SITA
Len výška obchodného dlhu SkyEurope z dennej prevádzky predstavuje okolo 60 mil. eur. "Vstúpime do rokovania s jednotlivými veriteľmi. Rozdelení sú do skupín, prihlásia sa do reštrukturalizácie," povedal ďalej Kika s tým, že hlavným zámerom reštrukturalizácie, o ktorej má bratislavský súd rozhodnúť 17. júla, je zníženie dlhu a finančná stabilizácia spoločnosti. Reštrukturalizácia má pomôcť spoločnosti dokončiť jej celkovú reorganizáciu, ktorá začala už pred pol druha rokom. SkyEurope v rámci nej zrušila svoje základne v Krakove a Budapešti, zrušila 20 % liniek produkujúcich 80 % firemnej straty.
"Vysoké ceny paliva a ekonomická kríza spôsobili, že vznikol dlh a ešte problémy so spracovateľom kreditných kariet e-Clear. Museli sme pristúpiť k reštrukturalizácii, aby sme dokázali znížiť dlh a naštartovať nové procesy, oddlžiť spoločnosť a urobiť ju zaujímavejšou pre investíciu," povedal pre agentúru SITA Kika. Hovorca SkyEurope tvrdí, že spoločnosť je pripravená plniť svoje záväzky, ako akákoľvek iná letecká spoločnosť. Podľa súdnej ochrany pred veriteľmi dopravca musí plniť aktuálne záväzky voči všetkým. Spoločnosť podľa neho nemusela redukovať ani zrušiť z organizačných dôvodov žiadny let v letnom letovom poriadku.
Pokiaľ ide o dočasnú licenciu, platiacu do 25. októbra tohto roku, SkyEurope sa snaží splniť podmienky pre získanie ďalšej licencie. "Bezpečnosť by som určite nespochybňoval. SkyEurope má jednu z najvyšších úrovni bezpečnosti v regióne. Svedčí o tom aj porucha na lietadle v Paríži, ktorú sme nepodceňovali a opravili na mieste, napriek tomu, že sa mohla zdať z pohľadu pasažiera ako detail," tvrdí Kika.
SkyEurope prevádzkuje osem lietadiel Boeing - štyri typu 737-700 NG, z toho dva sú financované cez pôžičku z banky a dva má na operatívny lízing, a ďalšie štyri má na lízing, medzi nimi po dva lietadlá 737-500 a 737-300. "Dve päťstovky sú biele, ináč sú všetky v našich farbách," dodal Kika s tým, že spoločnosť neuvažuje získať ďalšie lietadlá. SkyEurope plánuje pripraviť zimný letový plán s kapacitou, ktorá nebude príliš veľká. Spoločnosť ho chce zverejniť vo finálnej podobe, aby nemusel byť dodatočne upravovaný.
SITA
Súvisiace články:
Súd uvoľnil lietadlo SkyEurope zadržiavané v Paríži (7. 7. 2009)
Letecká spoločnosť SkyEurope zmenila vedenie (3. 7. 2009)
Situácia okolo SkyEurope podľa cestoviek zájazdy neovplyvní (25. 6. 2009)