![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
20. augusta 2015
Skoro každý Slovák už nakúpil na internete
Až 94 % respondentov používa internet takmer každý deň, 90 % má nejakú skúsenosť s nákupmi online a takmer polovica ľudí (41 %) uviedla, že si produkty a služby ...
Zdieľať

Z prieskumu vyplynulo, že typický online nakupujúci zo Slovenska je človek medzi 30 a 39 rokmi so stredoškolským alebo vysokoškolským vzdelaním, býva vo väčšom meste a má príjem viac ako 1000 eur mesačne.
Nikdy na internete nenakupovalo 10 % mužov a 8 % žien. Vlani to bolo 11 % mužov a 9 % žien. Polovica respondentov považuje nákupy na internete za bezpečné, 36 % si nie je istých. Iba 12 % respondentov túto aktivitu za bezpečnú nepovažuje, ale napriek tomu ju podľa výsledkov realizuje.
Ľudia nakupujúci na internete si najčastejšie kupujú elektroniku (50 %), oblečenie a módne doplnky (49 %), domáce spotrebiče (28 %), produkty v internetových aukciách (11 %), kozmetiku a parfumy (28 %) a vouchery na zľavových serveroch (23 %). V porovnaní s rokom 2014 sa zvyšuje online nákup kníh a hudobných nosičov, hračiek a potrieb pre deti, lístkov na kultúrne podujatia, športového vybavenia a zájazdov.
MasterIndex takisto skúmal, aké platobné metódy ľudia na internete využívajú. Najvyužívanejšou platobnou metódou je stále platba v hotovosti pri doručení, ale oproti roku 2014 stúplo využívanie online platieb. Platobnou kartou online bola v minulom roku zaplatená takmer tretina nákupov. Aspoň jeden internetový nákup touto metódou zaplatilo 40 % ľudí. Slováci najčastejšie platia online na zľavových serveroch (48 %), lístky na kultúrne predstavenia (42 %) a na internetových aukciách (32 %).
Významný podiel online transakcií bol zaznamenaný aj u cestovných kancelárií, už polovica zákazníkov preferuje platbu online. Naopak, len 10 % ľudí hradí svoju dovolenku v hotovosti.
TASR informovala spoločnosť MasterCard.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR