|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. augusta 2015
Skoro každý Slovák už nakúpil na internete
Až 94 % respondentov používa internet takmer každý deň, 90 % má nejakú skúsenosť s nákupmi online a takmer polovica ľudí (41 %) uviedla, že si produkty a služby ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 20. augusta (TASR) - Až 94 % respondentov používa internet takmer každý deň, 90 % má nejakú skúsenosť s nákupmi online a takmer polovica ľudí (41 %) uviedla, že si produkty a služby zabezpečuje cez internet veľmi často. Ukázal to prieskum MasterIndex 2015 spoločnosti MasterCard, ktorý sa zameral na zvyky Slovákov pri nákupoch online.Z prieskumu vyplynulo, že typický online nakupujúci zo Slovenska je človek medzi 30 a 39 rokmi so stredoškolským alebo vysokoškolským vzdelaním, býva vo väčšom meste a má príjem viac ako 1000 eur mesačne.
Nikdy na internete nenakupovalo 10 % mužov a 8 % žien. Vlani to bolo 11 % mužov a 9 % žien. Polovica respondentov považuje nákupy na internete za bezpečné, 36 % si nie je istých. Iba 12 % respondentov túto aktivitu za bezpečnú nepovažuje, ale napriek tomu ju podľa výsledkov realizuje.
Ľudia nakupujúci na internete si najčastejšie kupujú elektroniku (50 %), oblečenie a módne doplnky (49 %), domáce spotrebiče (28 %), produkty v internetových aukciách (11 %), kozmetiku a parfumy (28 %) a vouchery na zľavových serveroch (23 %). V porovnaní s rokom 2014 sa zvyšuje online nákup kníh a hudobných nosičov, hračiek a potrieb pre deti, lístkov na kultúrne podujatia, športového vybavenia a zájazdov.
MasterIndex takisto skúmal, aké platobné metódy ľudia na internete využívajú. Najvyužívanejšou platobnou metódou je stále platba v hotovosti pri doručení, ale oproti roku 2014 stúplo využívanie online platieb. Platobnou kartou online bola v minulom roku zaplatená takmer tretina nákupov. Aspoň jeden internetový nákup touto metódou zaplatilo 40 % ľudí. Slováci najčastejšie platia online na zľavových serveroch (48 %), lístky na kultúrne predstavenia (42 %) a na internetových aukciách (32 %).
Významný podiel online transakcií bol zaznamenaný aj u cestovných kancelárií, už polovica zákazníkov preferuje platbu online. Naopak, len 10 % ľudí hradí svoju dovolenku v hotovosti.
TASR informovala spoločnosť MasterCard.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR