|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. júla 2014
Skončila sa modernizácia železnice v úseku Trenčianska Teplá - Beluša
Slávnostným prestrihnutím pásky a odhalením pamätnej tabule dnes minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) spolu so zástupcami Železníc SR (ŽSR) ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Trenčianska Teplá 1. júla (TASR) – Slávnostným prestrihnutím pásky a odhalením pamätnej tabule dnes minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) spolu so zástupcami Železníc SR (ŽSR) a zhotoviteľa stavby oficiálne ukončil rekonštrukciu železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Trenčianska Teplá – Beluša.Podľa Počiatka viac ako 20-kilometrový zmodernizovaný úsek trate prinesie oveľa vyšší komfort, rýchlosť a najmä bezpečnosť pre cestujúcich, ale aj pre obyvateľov žijúcich v okolí.
"Trať je postavená podľa najmodernejších bezpečnostných predpisov a mali by sme sa vyhnúť zrážkam vlakov s automobilmi, pretože tento systém ho vylučuje. Pri osobnej preprave by len tento úsek mal skrátiť cestu o asi sedem minút, ale z môjho pohľadu je najdôležitejšia práve bezpečnosť," vyzdvihol minister.
Ako dodal, na úseku medzi Bratislavou a Žilinou sa momentálne budujú ďalšie tri podobné úseky, v budúcom roku tak pribudne viac takýchto zmodernizovaných tratí. "Dopravný komfort by mali priniesť aj nové vlakové súpravy financované z eurofondov, ktoré máme schválené aj v budúcom programovacom období," doplnil Počiatek.
Ako povedal generálny riaditeľ ŽSR Štefan Hlinka, modernizácia úseku Trenčianska Teplá – Beluša trvala 1640 dní. "Zmluvná cena bola 274 miliónov eur, stavba ešte nie je úplne finančne uzavretá, predpokladáme úspory asi 20 miliónov eur," priblížil s tým, že v novom programovacom období začnú ako prvý budovať úsek Beluša – Považská Teplá, kde predpokladajú finančné náklady okolo 300 miliónov eur. "Tender vyhlásime v polovici budúceho roku, do pol roka by sa mala začať výstavba a do roku 2020 by sme chceli dôjsť po uzol Žilina," avizoval riaditeľ ŽSR.
Trať v úseku Trenčianska Teplá - Beluša modernizovalo Združenie ŽSR – Beluša, ktorého lídrom je spoločnosť Strabag. V rámci modernizácie zrekonštruovali v dvoch etapách štyri železničné stanice – Trenčianska Teplá, Ilava, Dubnica, Ladce, ako aj štyri medzistaničné úseky. Súčasťou sú aj štyri nové železničné mosty, šesť cestných mostov, štyri podchody pre cestujúcich, sedem priepustov, protihlukové steny a množstvo ďalších prvkov, ktoré si podobné trate vyžadujú.
Modernizácie úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša je súčasťou modernizácie železnice na úseku Nové Mesto nad Váhom – Púchov. Hlavnou úlohou je prispôsobiť ho na traťovú rýchlosť do 160 km/h, a tým umožniť lepšiu prístupnosť k transeurópskej dopravnej sieti a dopravnej sieti susediacich štátov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR