|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. januára 2019
Školy sa pri nábore žiakov v 70 % spoliehajú na inzerciu v tlači
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 12. januára (TASR) - Školy sa pri nábore žiakov v 70 percentách spoliehajú na inzerciu v tlači. Keďže súčasná generácia deviatakov zisťuje informácie hlavne z internetu, školy tak prichádzajú o šancu osloviť svoju cieľovú skupinu. Naopak, internetovú reklamu využíva len vyše 12 percent škôl, vyplýva to z prieskumu spoločnosti Než zazvoní, ktorého sa zúčastnila takmer jedna tretina stredných škôl z celej SR. TASR o tom informovala koordinátorka Než zazvoní pre Slovensko Lucia Štefaňáková.Prieskum ukázal, že takmer 70 percent škôl si pravidelne necháva publikovať do novín a časopisov inzeráty propagujúce ich školu. "Ide však o zbytočne vynaložené financie, inzeráty v tlači totiž vôbec nezasiahnu cieľovú skupinu škôl, ktorou je na internete prakticky žijúca generácia Z," povedal konzultant Než zazvoní Karel Komínek. Pre stredné školy je tak v praxi efektívnejšie propagovať sa na internete, kde sú schopní osloviť uchádzačov aj ich rodičov.
Školy majú pomerne optimistické očakávania v počte prihlášok v tomto školskom roku. Výsledky prieskumu ukazujú, že iba 5,2 percenta opýtaných si myslí, že ich škola dostane nižší počet prihlášok než v minulom období. Naopak, 21,4 percenta škôl očakáva viac prihlášok ako minulý rok.
Aj napriek rastúcemu vplyvu internetu a sociálnych sietí, je z pohľadu škôl a žiakov najvýznamnejšou aktivitou v nábore deň otvorených dverí, ktorý organizuje 97,5 percenta škôl. Oproti Česku, kde školy organizujú v priemere tri termíny, polovica slovenských škôl organizuje len jeden takýto deň a úplne vynechávajú víkendové termíny. "Práve víkendové termíny dní otvorených dverí sú na nadviazanie vzťahov s rodičmi ideálnou príležitosťou. V týždni sa ich pre prácu často zúčastniť nemôžu," dodala Štefaňáková.
Štúdie sa zúčastnili stredné školy zo všetkých samosprávnych krajov SR. Dotazníkový prieskum prebiehal online na prelome októbra a novembra 2018. Po očistení dát tvorilo vzorku 159 respondentov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR