|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 23.1.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Miloš
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
07. októbra 2009
Školy majú učiť, ako šetriť alebo nenaletieť podvodníkom, tvrdí Mikolaj
BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) – Žiaci na základných a stredných školách by sa mali učiť, ako narábať s osobnými peniazmi, ako šetriť, investovať či ako nenaletieť finančným podvodníkom. „Dnes je už tých finančných ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) – Žiaci na základných a stredných školách by sa mali učiť, ako narábať s osobnými peniazmi, ako šetriť, investovať či ako nenaletieť finančným podvodníkom. „Dnes je už tých finančných techník a ponúk také množstvo, že by sa mal v tejto oblasti dovzdelať každý,“ uviedol po dnešnom rokovaní vlády minister školstva Ján Mikolaj.
Niektoré školy už vzdelávanie vo finančnej oblasti a manažment osobných financií zaradili do svojich školských vzdelávacích programov. Ministerstvo chce zvyšovať finančnú gramotnosť aj prostredníctvom celoživotného vzdelávania. Mikolaj dnes informoval kabinet o pripravenosti základných a stredných škôl na zavedenie koncepcie prostredníctvom vzdelávacích programov.
„Padol aj návrh, aby sme sa to pokúsili urobiť ako nepovinný predmet, zostaviť učebnicu, pripraviť učebné pomôcky a dať to na internet, aby si to školy mohli sťahovať,“ vysvetlil Mikolaj. Podľa neho by mohli časť nákladov na projekt pokryť eurofondy. V súčasnosti pripravuje rezort v spolupráci s metodickými centrami školenia pre učiteľov, aby vedeli, ako majú finančnú gramotnosť zvyšovať na svojich školách.
SITA
Niektoré školy už vzdelávanie vo finančnej oblasti a manažment osobných financií zaradili do svojich školských vzdelávacích programov. Ministerstvo chce zvyšovať finančnú gramotnosť aj prostredníctvom celoživotného vzdelávania. Mikolaj dnes informoval kabinet o pripravenosti základných a stredných škôl na zavedenie koncepcie prostredníctvom vzdelávacích programov.
„Padol aj návrh, aby sme sa to pokúsili urobiť ako nepovinný predmet, zostaviť učebnicu, pripraviť učebné pomôcky a dať to na internet, aby si to školy mohli sťahovať,“ vysvetlil Mikolaj. Podľa neho by mohli časť nákladov na projekt pokryť eurofondy. V súčasnosti pripravuje rezort v spolupráci s metodickými centrami školenia pre učiteľov, aby vedeli, ako majú finančnú gramotnosť zvyšovať na svojich školách.
SITA