|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 14.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Irma
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. augusta 2010
Školy budú od septembra učiť, ako zachrániť život
Od septembra budú môcť základné školy zaradiť do svojich školských vyučovacích programov voliteľný predmet Mladý záchranár. Určený bude pre všetkých žiakov 5. až 9. ...
Zdieľať
Foto: SITA
BRATISLAVA 23. augusta (WEBNOVINY) - Od septembra budú môcť základné školy zaradiť do svojich školských vyučovacích programov voliteľný predmet Mladý záchranár. Určený bude pre všetkých žiakov 5. až 9. ročníka, informuje o tom Štátny pedagogický ústav na svojej internetovej stránke. Podľa štatistík následkom úrazu na Slovensku zomrie ročne okolo 200 detí a mladistvých, pričom asi 2 000 deťom zostanú po úraze trvalé následky. Rezort Eugena Jurzycu (SDKÚ-DS) chce školákov preventívne vyškoliť, ako zareagovať v situácii ohrozujúcej život. Absolventi predmetu by mali získať vedomosti o tom, čo treba urobiť, kým na miesto prídu záchranári alebo hasiči.
Bezpečnostnú gramotnosť by mali žiaci na voliteľnom predmete získavať raz do týždňa, spolu na 33 vyučovacích hodinách ročne. Za svoje vedomosti dostanú na konci každého polroka známku, alebo slovné hodnotenie. V osnovách predmetu Mladý záchranár je viacero rozličných tém - prevencia pred úrazmi či otravami; autonehoda a riziká železníc; letné a zimné riziká; živelné pohromy či prírodné katastrofy. Školáci sa budú učiť reagovať i v situáciách, keď nastane hromadné nešťastie, naučia sa správať na hromadných akciách. Vyučujúci ich oboznámia i s rizikami pri neodbornom používaní elektrických a plynových zariadení, ale aj zábavnej pyrotechnike. Témou predmetu budú i evakuácia; stratené alebo nezvestné osoby; metódy prežitia v prírode; prevencia kriminality mládeže; návykové látky a závislosti; riziká terorizmu a prevencia pred duševnými, respektíve psychickými zraneniami.
SITA
Bezpečnostnú gramotnosť by mali žiaci na voliteľnom predmete získavať raz do týždňa, spolu na 33 vyučovacích hodinách ročne. Za svoje vedomosti dostanú na konci každého polroka známku, alebo slovné hodnotenie. V osnovách predmetu Mladý záchranár je viacero rozličných tém - prevencia pred úrazmi či otravami; autonehoda a riziká železníc; letné a zimné riziká; živelné pohromy či prírodné katastrofy. Školáci sa budú učiť reagovať i v situáciách, keď nastane hromadné nešťastie, naučia sa správať na hromadných akciách. Vyučujúci ich oboznámia i s rizikami pri neodbornom používaní elektrických a plynových zariadení, ale aj zábavnej pyrotechnike. Témou predmetu budú i evakuácia; stratené alebo nezvestné osoby; metódy prežitia v prírode; prevencia kriminality mládeže; návykové látky a závislosti; riziká terorizmu a prevencia pred duševnými, respektíve psychickými zraneniami.
SITA