|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. apríla 2013
Školskí odborári sú znepokojení, vláda ignoruje ich výzvu
Školskí odborári a reprezentatívne organizácie školstva sú znepokojené postojom vlády, ktorá doteraz nereagovala na ich januárovú výzvu. Nepáči sa im hlavne to, že správa o stave ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. apríla (WEBNOVINY) - Školskí odborári a reprezentatívne organizácie školstva sú znepokojené postojom vlády, ktorá doteraz nereagovala na ich januárovú výzvu.
Nepáči sa im hlavne to, že správa o stave školstva neobsahuje konkrétne kroky a spôsob zvyšovania financií do školstva počas volebného obdobia tejto vlády.
"Ignorovanie tejto výzvy obsahujúcej najzákladnejšie požiadavky, na ktorých sa zhodli zástupcovia takmer všetkých zamestnancov v školstve, je nielen prejavom nedostatočnej úcty k tejto početnej skupine zamestnancov a neochoty verejne diskutovať o ich problémoch, ale aj potieranie základných atribútov občianskej spoločnosti v demokratickom štáte," uvádza sa v spoločnom stanovisku, na ktorom sa dnes dohodli.
Agentúre SITA ho poskytol šéf školských odborárov Pavel Ondek.
Zástupcovia odborárov a organizácií v školstve za jeden z najväčších nedostatkov správy považujú chýbajúci záväzok vlády na každoročné zvyšovanie financií do školstva o 0,3% HDP. Práve toto žiadali v spoločnej výzve do roku 2016.
"Kritérium množstva financií do školstva ako podiel z HDP v roku 2020 je nedostatočné, pretože odsúva riešenie tohto akútneho problému na dlhšie časové obdobie a zvyšuje pretrvávajúce napätie v spoločnosti," zhodli sa.
Štrajk učiteľov
Najproblematickejšími bodmi správy sú okrem iného financovanie škôl podľa kvality bez podrobného definovania takéhoto systému, či snaha o obmedzenie právomocí rady školy ako jedného z významných demokratických inštitútov v školskej samospráve.
Návrhy na zlepšovanie statusu učiteľa sú podľa nich priveľmi všeobecné. Nepáči sa im ani pretrvávajúca možnosť zriaďovateľa narábať svojvoľne s časťou finančných prostriedkov určených na platy zamestnancov v rámci dlhodobo namietaného neefektívneho financovania škôl prostredníctvom miest a obcí a nie priamo z kapitoly ministerstva školstva.
Vláda 10. apríla vzala na vedomie správu ministra školstva Dušana Čaploviča, ktorú si vyžiadal parlament. Dokument však neobsahuje žiadne konkrétne čísla, koľko peňazí by sa malo každoročne pridať školstvu.
Odborári hneď vyjadrili nesúhlas a nevylučujú ani obnovenie protestných akcií. O stretnutie požiadali ministrov školstva a financií.
Nepáči sa im hlavne to, že správa o stave školstva neobsahuje konkrétne kroky a spôsob zvyšovania financií do školstva počas volebného obdobia tejto vlády.
"Ignorovanie tejto výzvy obsahujúcej najzákladnejšie požiadavky, na ktorých sa zhodli zástupcovia takmer všetkých zamestnancov v školstve, je nielen prejavom nedostatočnej úcty k tejto početnej skupine zamestnancov a neochoty verejne diskutovať o ich problémoch, ale aj potieranie základných atribútov občianskej spoločnosti v demokratickom štáte," uvádza sa v spoločnom stanovisku, na ktorom sa dnes dohodli.
Agentúre SITA ho poskytol šéf školských odborárov Pavel Ondek.
Zástupcovia odborárov a organizácií v školstve za jeden z najväčších nedostatkov správy považujú chýbajúci záväzok vlády na každoročné zvyšovanie financií do školstva o 0,3% HDP. Práve toto žiadali v spoločnej výzve do roku 2016.
"Kritérium množstva financií do školstva ako podiel z HDP v roku 2020 je nedostatočné, pretože odsúva riešenie tohto akútneho problému na dlhšie časové obdobie a zvyšuje pretrvávajúce napätie v spoločnosti," zhodli sa.
Štrajk učiteľov
Najproblematickejšími bodmi správy sú okrem iného financovanie škôl podľa kvality bez podrobného definovania takéhoto systému, či snaha o obmedzenie právomocí rady školy ako jedného z významných demokratických inštitútov v školskej samospráve.
Návrhy na zlepšovanie statusu učiteľa sú podľa nich priveľmi všeobecné. Nepáči sa im ani pretrvávajúca možnosť zriaďovateľa narábať svojvoľne s časťou finančných prostriedkov určených na platy zamestnancov v rámci dlhodobo namietaného neefektívneho financovania škôl prostredníctvom miest a obcí a nie priamo z kapitoly ministerstva školstva.
Vláda 10. apríla vzala na vedomie správu ministra školstva Dušana Čaploviča, ktorú si vyžiadal parlament. Dokument však neobsahuje žiadne konkrétne čísla, koľko peňazí by sa malo každoročne pridať školstvu.
Odborári hneď vyjadrili nesúhlas a nevylučujú ani obnovenie protestných akcií. O stretnutie požiadali ministrov školstva a financií.