|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. januára 2012
Školáci nedostávajú dostatočne odborné vzdelanie
Školáci dostávajú v niektorých predmetoch nedostatočne odborné vzdelanie, vyplýva to zo Správy o stave školstva v SR za obdobie rokov 2009 – 2011. Podľa zistení Štátnej školskej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. januára (WEBNOVINY) - Školáci dostávajú v niektorých predmetoch nedostatočne odborné vzdelanie, vyplýva to zo Správy o stave školstva v SR za obdobie rokov 2009 – 2011.
Podľa zistení Štátnej školskej inšpekcie sa v školskom roku 2010/2011 v základných školách neodborne vyučovali najmä výchovné predmety, cudzí jazyk a informatická výchova/informatika.
V stredných odborných školách to boli predovšetkým aplikovaná informatika/informatika, niektoré odborné predmety v skupinách študijných a učebných odborov, najmä strojárstvo a ostatná kovospracujúca výroba, učiteľstvo, potravinárstvo, elektrotechnika.
"Jazykovky" uspeli
"V učebnom odbore umenie a umeleckoremeselná výroba nebol ani jeden odborný predmet vyučovaný odborne," uvádza ďalej minister školstva Eugen Jurzyca v správe, ktorú v stredu predloží vláde.
Neodborné vzdelávanie sa podľa ministra prejavilo ako dôsledok nedostatkov v učebných plánoch a osnovách. Štátna školská inšpekcia uskutočnila počas roka 2010/2011 v základných školách kontroly zamerané na úroveň vyučovania anglického jazyka v 3. ročníku.
V jazykových školách sa inšpekcie zamerali na plnenie podmienok škôl na získanie oprávnenia vykonávať štátne jazykové skúšky a v centrách voľného času na stav a úroveň podmienok a priebehu výchovnej činnosti. V uplynulom školskom roku vykonala inšpekcia v školách a v školských zariadeniach 1 787 kontrol a 9 549 hospitácií. Podľa správy školy dosiahli veľmi dobré výsledky v službách. "Školy poskytovali kvalitné výchovné poradenstvo deťom a žiakom, učiteľom, rodičom, spolupracovali s odbornými zamestnancami poradenských zariadení, poskytovali bohatú ponuku záujmovej činnosti," uvádza Správa o stave školstva v SR za obdobie rokov 2009 – 2011.
Spolupráca s rodičmi zlyháva
Ako ďalej konštatuje rezort školstva, skvalitnili sa aj materiálno-technické podmienky škôl, predovšetkým vo vybavení digitálnymi technológiami, pripojením na internet, čím sa zlepšila komunikácia s rodičmi, informovanosť verejnosti a prezentácia škôl prostredníctvom ich webových sídiel. Každá z kontrolovaných škôl mala aspoň jednu učebňu IKT. Zvýšil sa počet učiteľov, ktorí absolvovali vzdelávanie v tejto oblasti, ale naďalej dostatočne nevyužívali získané zručnosti vo vyučovacom procese.
"Pretrvával problém s nedostatkom učebníc, ale aj s nevyužívaním dostupných učebníc, čo negatívne ovplyvnilo prácu učiteľov a žiakov a malo vplyv aj na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti," uvádza rezort školstva. Školy podľa správy o stave školstva v uplynulom školskom roku najlepšie rozvíjali kognitívne a učebné kompetencie, pracovné návyky a zručnosti detí a žiakov. Naďalej však nedostatočne venovali pozornosť sociálnym kompetenciám – hodnotiacim a sebahodnotiacim zručnostiam detí a žiakov a podporovaniu kooperatívneho vyučovania i práce v tíme.
Pozitívne hodnotila inšpekcia prácu učiteľov so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia. Pedagogickí zamestnanci prijímali v minulom školskom roku účinné i menej účinné opatrenia v snahe eliminovať záškoláctvo a zlepšovať výchovno-vzdelávacie výsledky žiakov. Spolupráca so zákonnými zástupcami žiakov však podľa inšpekcie zostáva naďalej najproblematickejšou oblasťou a vyžaduje si zvýšenú a sústavnú pozornosť.
Podľa zistení Štátnej školskej inšpekcie sa v školskom roku 2010/2011 v základných školách neodborne vyučovali najmä výchovné predmety, cudzí jazyk a informatická výchova/informatika.
V stredných odborných školách to boli predovšetkým aplikovaná informatika/informatika, niektoré odborné predmety v skupinách študijných a učebných odborov, najmä strojárstvo a ostatná kovospracujúca výroba, učiteľstvo, potravinárstvo, elektrotechnika.
"Jazykovky" uspeli
"V učebnom odbore umenie a umeleckoremeselná výroba nebol ani jeden odborný predmet vyučovaný odborne," uvádza ďalej minister školstva Eugen Jurzyca v správe, ktorú v stredu predloží vláde.
Neodborné vzdelávanie sa podľa ministra prejavilo ako dôsledok nedostatkov v učebných plánoch a osnovách. Štátna školská inšpekcia uskutočnila počas roka 2010/2011 v základných školách kontroly zamerané na úroveň vyučovania anglického jazyka v 3. ročníku.
V jazykových školách sa inšpekcie zamerali na plnenie podmienok škôl na získanie oprávnenia vykonávať štátne jazykové skúšky a v centrách voľného času na stav a úroveň podmienok a priebehu výchovnej činnosti. V uplynulom školskom roku vykonala inšpekcia v školách a v školských zariadeniach 1 787 kontrol a 9 549 hospitácií. Podľa správy školy dosiahli veľmi dobré výsledky v službách. "Školy poskytovali kvalitné výchovné poradenstvo deťom a žiakom, učiteľom, rodičom, spolupracovali s odbornými zamestnancami poradenských zariadení, poskytovali bohatú ponuku záujmovej činnosti," uvádza Správa o stave školstva v SR za obdobie rokov 2009 – 2011.
Spolupráca s rodičmi zlyháva
Ako ďalej konštatuje rezort školstva, skvalitnili sa aj materiálno-technické podmienky škôl, predovšetkým vo vybavení digitálnymi technológiami, pripojením na internet, čím sa zlepšila komunikácia s rodičmi, informovanosť verejnosti a prezentácia škôl prostredníctvom ich webových sídiel. Každá z kontrolovaných škôl mala aspoň jednu učebňu IKT. Zvýšil sa počet učiteľov, ktorí absolvovali vzdelávanie v tejto oblasti, ale naďalej dostatočne nevyužívali získané zručnosti vo vyučovacom procese.
"Pretrvával problém s nedostatkom učebníc, ale aj s nevyužívaním dostupných učebníc, čo negatívne ovplyvnilo prácu učiteľov a žiakov a malo vplyv aj na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti," uvádza rezort školstva. Školy podľa správy o stave školstva v uplynulom školskom roku najlepšie rozvíjali kognitívne a učebné kompetencie, pracovné návyky a zručnosti detí a žiakov. Naďalej však nedostatočne venovali pozornosť sociálnym kompetenciám – hodnotiacim a sebahodnotiacim zručnostiam detí a žiakov a podporovaniu kooperatívneho vyučovania i práce v tíme.
Pozitívne hodnotila inšpekcia prácu učiteľov so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia. Pedagogickí zamestnanci prijímali v minulom školskom roku účinné i menej účinné opatrenia v snahe eliminovať záškoláctvo a zlepšovať výchovno-vzdelávacie výsledky žiakov. Spolupráca so zákonnými zástupcami žiakov však podľa inšpekcie zostáva naďalej najproblematickejšou oblasťou a vyžaduje si zvýšenú a sústavnú pozornosť.