|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
ŠKODA vyvinie do roku 2015 vozidlo Fabia R 5
Úspešný športový projekt ŠKODA Fabia Super 2000 bude mať svojho nasledovníka. V Mladej Boleslavi začnú v roku 2014 práce na vývoji súťažného špeciálu ŠKODA Fabia R 5. Na scéne sa nové vozidlo ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. decembra (WBN/PR) - Úspešný športový projekt ŠKODA Fabia Super 2000 bude mať svojho nasledovníka. V Mladej Boleslavi začnú v roku 2014 práce na vývoji súťažného špeciálu ŠKODA Fabia R 5. Na scéne sa nové vozidlo objaví v priebehu roka 2015. ŠKODA Motorsport má za sebou tento rok jednu z najúspešnejších sezón svojej 112 ročnej histórie. Vrcholom bolo víťazstvo v troch kontinentálnych šampionátoch a šesť národných triumfov.
V súťažnom programe 2014 bude ŠKODA pokračovať so súčasným a osvedčeným vozidlom Fabia Super 2000. Fanúšikovia značky ŠKODA sa majú opäť na čo tešiť. „Súčasná Fabia Super 2000 je potvrdením našich technických schopností, čo dokazuje celý rad medzinárodných úspechov. Bude veľkou výzvou na ne v budúcnosti nadviazať. Preto s veľkým úsilím začneme pracovať na vývoji nového súťažného špeciálu na báze vozidla ŠKODA Fabia pre kategóriu R 5,“ hovorí Dr. Frank Welsch, člen predstavenstva ŠKODA AUTO zodpovedný za technický vývoj.
Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsport, dopĺňa: „Nový rally špeciál kategórie R 5 bude podľa pravidiel FIA vybavený motorom 1,6 turbo, čo bude markantná zmena oproti súčasnému atmosférickému „dvojlitru“. Kategória R 5 je pokračovateľom existujúcej verzie Super 2000 a umožní nám nadviazať na náš úspešný angažmán v regionálnych šampionátoch a zákazníckom programe. Vstup do kategórie R 5 je tak pre značku ŠKODA logickým krokom. V tejto chvíli predpokladáme homologizáciu vozidla do polovice roku 2015.“
ŠKODA bude na súťažnej scéne prítomná aj budúci rok, a to s osvedčeným vozidlom ŠKODA Fabia Super 2000. „V pláne máme opäť štarty v ázijsko-pacifickom šampionáte (APRC) a tiež sa chceme predstaviť vo vybraných súťažiach európskeho šampionátu (ERC). Naši továrenskí piloti si pre budúci rok vymenia role, kým Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom budú štartovať v APRC, Esapekka Lappi s Janne Fermom v ERC. Na európskej scéne ich doplní nemecké duo Sepp Wiegand/Frank Christian z tímu ŠKODA AUTO Deutschland, ktorí budú mať k dispozícii naše továrenské vozidlo,“ uzatvára Hrabánek.
Projekt ŠKODA Fabia Super 2000 patrí k najúspešnejším v 112 ročnej histórii motoršportu značky. Svetlo sveta uzrela v roku 2007 na ženevskom autosalóne, kde bola predstavená jej dizajnová štúdia. Prvý ostrý štart zažila Fabia Super 2000 na slávnej Rally Monte Carlo 2009. Už o rok neskôr slávila ŠKODA Fabia Super 2000 prvý veľký medzinárodný úspech - celkový triumf v seriáli IRC (Intercontinental Rally Challenge), a to ako v hodnotení značiek, tak jazdcov (víťaz Juho Hänninen). Tento výsledok potom ŠKODA dokázala ešte dvakrát v nasledujúcich rokoch 2011 a 2012 zopakovať (víťaz Andreas Mikkelsen) a stala sa s 27 víťazstvami najúspešnejšou značkou histórie IRC. V roku 2011 zvíťazila továrenská posádka Hänninen/Markkula v majstrovstvách sveta kategórie SWRC a v roku 2012 v seriáli majstrovstiev Európy. Rok 2012 znamenal aj prvý kontakt s ázijsko-pacifickými majstrovstvami APRC, kde ŠKODA zvíťazila vďaka privátnemu tímu MRF v hodnotení značiek i jazdcov (Chris Atkinson) a v úspešnom ťažení APRC pokračovala aj tento rok s už plnou továrenskou podporou - víťazom sa stal Gaurav Gill s Glennom Macneallom. K celkovému triumfu značky v tohtoročnom APRC pomohla tromi víťazstvami továrenská posádka ŠKODA Motorsport tímu Esapekka Lappi/Janne Ferm. Životnú sezónu korunoval suverénnym víťazstvom v ERC továrenský pilot Jan Kopecký, ktorý spoločne s Pavlom Dreslerom ovládol z ôsmich štartov šesť, pričom v ďalších dvoch stál na pódiu.
Ďalší kontinentálny jazdecký titul slávil s vozidlom Fabia S2000 Gustavo Saba (Paraguaj) v juhoamerických majstrovstvách CODASUR. K tomu sa národnými šampiónmi s vozidlom ŠKODA Fabia Super 2000 stali Umberto Scandola v Taliansku, Raimund Baumschlager v Rakúsku, Dimitar Iliev v Bulharsku, Ricardo Moura v Portugalsku, Marouf Abu Samra v Jordánsku rovnako ako Gustavo Saba v Paraguaji.
V súťažnom programe 2014 bude ŠKODA pokračovať so súčasným a osvedčeným vozidlom Fabia Super 2000. Fanúšikovia značky ŠKODA sa majú opäť na čo tešiť. „Súčasná Fabia Super 2000 je potvrdením našich technických schopností, čo dokazuje celý rad medzinárodných úspechov. Bude veľkou výzvou na ne v budúcnosti nadviazať. Preto s veľkým úsilím začneme pracovať na vývoji nového súťažného špeciálu na báze vozidla ŠKODA Fabia pre kategóriu R 5,“ hovorí Dr. Frank Welsch, člen predstavenstva ŠKODA AUTO zodpovedný za technický vývoj.
Michal Hrabánek, šéf ŠKODA Motorsport, dopĺňa: „Nový rally špeciál kategórie R 5 bude podľa pravidiel FIA vybavený motorom 1,6 turbo, čo bude markantná zmena oproti súčasnému atmosférickému „dvojlitru“. Kategória R 5 je pokračovateľom existujúcej verzie Super 2000 a umožní nám nadviazať na náš úspešný angažmán v regionálnych šampionátoch a zákazníckom programe. Vstup do kategórie R 5 je tak pre značku ŠKODA logickým krokom. V tejto chvíli predpokladáme homologizáciu vozidla do polovice roku 2015.“
ŠKODA bude na súťažnej scéne prítomná aj budúci rok, a to s osvedčeným vozidlom ŠKODA Fabia Super 2000. „V pláne máme opäť štarty v ázijsko-pacifickom šampionáte (APRC) a tiež sa chceme predstaviť vo vybraných súťažiach európskeho šampionátu (ERC). Naši továrenskí piloti si pre budúci rok vymenia role, kým Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom budú štartovať v APRC, Esapekka Lappi s Janne Fermom v ERC. Na európskej scéne ich doplní nemecké duo Sepp Wiegand/Frank Christian z tímu ŠKODA AUTO Deutschland, ktorí budú mať k dispozícii naše továrenské vozidlo,“ uzatvára Hrabánek.
Projekt ŠKODA Fabia Super 2000 patrí k najúspešnejším v 112 ročnej histórii motoršportu značky. Svetlo sveta uzrela v roku 2007 na ženevskom autosalóne, kde bola predstavená jej dizajnová štúdia. Prvý ostrý štart zažila Fabia Super 2000 na slávnej Rally Monte Carlo 2009. Už o rok neskôr slávila ŠKODA Fabia Super 2000 prvý veľký medzinárodný úspech - celkový triumf v seriáli IRC (Intercontinental Rally Challenge), a to ako v hodnotení značiek, tak jazdcov (víťaz Juho Hänninen). Tento výsledok potom ŠKODA dokázala ešte dvakrát v nasledujúcich rokoch 2011 a 2012 zopakovať (víťaz Andreas Mikkelsen) a stala sa s 27 víťazstvami najúspešnejšou značkou histórie IRC. V roku 2011 zvíťazila továrenská posádka Hänninen/Markkula v majstrovstvách sveta kategórie SWRC a v roku 2012 v seriáli majstrovstiev Európy. Rok 2012 znamenal aj prvý kontakt s ázijsko-pacifickými majstrovstvami APRC, kde ŠKODA zvíťazila vďaka privátnemu tímu MRF v hodnotení značiek i jazdcov (Chris Atkinson) a v úspešnom ťažení APRC pokračovala aj tento rok s už plnou továrenskou podporou - víťazom sa stal Gaurav Gill s Glennom Macneallom. K celkovému triumfu značky v tohtoročnom APRC pomohla tromi víťazstvami továrenská posádka ŠKODA Motorsport tímu Esapekka Lappi/Janne Ferm. Životnú sezónu korunoval suverénnym víťazstvom v ERC továrenský pilot Jan Kopecký, ktorý spoločne s Pavlom Dreslerom ovládol z ôsmich štartov šesť, pričom v ďalších dvoch stál na pódiu.
Ďalší kontinentálny jazdecký titul slávil s vozidlom Fabia S2000 Gustavo Saba (Paraguaj) v juhoamerických majstrovstvách CODASUR. K tomu sa národnými šampiónmi s vozidlom ŠKODA Fabia Super 2000 stali Umberto Scandola v Taliansku, Raimund Baumschlager v Rakúsku, Dimitar Iliev v Bulharsku, Ricardo Moura v Portugalsku, Marouf Abu Samra v Jordánsku rovnako ako Gustavo Saba v Paraguaji.