|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. júla 2013
ŠKODA vytvorila júnový rekord v počte dodaných vozidiel
ŠKODA dodala v júni svojim zákazníkom 87 400 vozidiel. Táto hodnota prevyšuje výsledok z júna 2012 a predstavuje tak nový rekord tohto mesiaca. Súčasne je jún 2013 druhým najlepším mesiacom v celej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. júla (WBN/PR) - ŠKODA dodala v júni svojim zákazníkom 87 400 vozidiel. Táto hodnota prevyšuje výsledok z júna 2012 a predstavuje tak nový rekord tohto mesiaca. Súčasne je jún 2013 druhým najlepším mesiacom v celej histórii značky ŠKODA. V Európe sa júnové dodávky zákazníkom vyvíjali opäť lepšie ako celkový trh a značka tak zvýšila svoj trhový podiel na 4,1 percenta (jún 2012: 3,9 percenta). Česká automobilka v prvom polroku 2013 dodala zákazníkom na celom svete 464 600 vozidiel. Predaje v prvom polroku 2013 boli ovplyvnené najmä generačnou obmenou a nábehom modelov ŠKODA Octavia a ŠKODA Superb. Navyše odbyt značky ŠKODA ovplyvnila zlá kondícia mnohých európskych automobilových trhov.
„ŠKODA v prvom polroku naďalej úspešne realizovala rastovú stratégiu, a to napriek nepriaznivým podmienkam na trhu,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr h.c. Winfried Vahland. „V prvých šiestich mesiacoch počty našich dodávok zákazníkom ešte zľahka klesali, čo bolo spôsobené nábehom výroby novej generácie vozidla Octavia a slabým dopytom na európskych trhoch. V júni sme prvýkrát v roku 2013 dodali zákazníkom viac vozidiel ako v rovnakom mesiaci minulého roka. Jún 2013 je tiež najlepším júnom v histórii značky ŠKODA. V druhej polovici roka počítame s ďalším rastom predajov. Avšak rámcové ekonomické podmienky najmä na európskych trhoch zostávajú aj naďalej veľmi náročné,“ dodáva Vahland.
ŠKODA v tomto roku na trh uvedie celkovo osem nových alebo prepracovaných modelov. Pred niekoľkými dňami padol štartovací výstrel pre novú generáciu vozidla Octavia RS a pre modernizovaný model Superb vo verziách limuzína a kombi. V druhom polroku bude česká automobilka v ofenzíve pokračovať.
V západnej Európe dodala ŠKODA v júni svojim zákazníkom 35 700 vozidiel a dostala sa mierne nad úroveň minulého roka (jún 2012: 35600 dodávok zákazníkom; +0,4 percenta). Česká automobilka sa tak vyvíjala podstatne lepšie než klesajúci celkový trh. Podiel značky ŠKODA na západoeurópskom trhu vzrástol v júni na 3,2 percenta (jún 2012: 3,0 percenta). Od januára do júna dodala ŠKODA svojim zákazníkom v západnej Európe 186 200 vozidiel, o 4,7 percenta menej ako v prvom polroku 2012 (195 400 vozidiel). V Nemecku, na druhom najsilnejšom trhu značky ŠKODA, dodala automobilka do konca júna svojim zákazníkom 68 200 vozidiel (január až jún 2012: 70600 vozidiel; -3,4 percenta). Tým ŠKODA obhájila svoju vedúcu pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Vo Veľkej Británii vzrástol počet dodávok zákazníkom v prvom polroku o 16,9 percenta. V Dánsku sa českej automobilke podarilo svoje predaje za obdobie január až jún zvýšiť takmer na dvojnásobok.
Vo východnej Európe klesli v júni dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom o 0,8 percenta na necelých 12 500 vozidiel (jún 2012: 12 600). Trhový podiel značky ŠKODA súčasne vzrástol na 4,5 percenta.
V prvom polroku 2013 dodala automobilka východoeurópskym zákazníkom celkovo 59 100 vozidiel, o 9,4 percenta menej ako v rovnakom období minulého roka, kedy bolo dodaných 65 200 vozidiel. Najsilnejším trhom je opäť Rusko. K ruským zákazníkom v júni zamierilo 9 100 vozidiel, o 4,6 percenta menej ako v júni minulého
roka.
V strednej Európe dodala ŠKODA v júni svojim zákazníkom 11 500 vozidiel (jún 2012: 11.700; -1,6 percenta). Trhový podiel v júni predstavoval necelých 19,1 percenta. V prvom polroku bolo zákazníkom v strednej Európe dodaných 61 600 vozidiel (január až jún 2012: 66 600; -7,6 percenta). Na domácom českom trhu vzrástol trhový podiel značky v prvom polroku na 35 percent. Zákazníkom bolo dodaných 28 300 vozidiel (prvý polrok 2012: 30 700; -7,6 percenta).
Od začiatku roka 2013 predala česká automobilka na Slovensku 6 645 automobilov kategórie M1, čím si zabezpečila 20,74-percentný podiel na trhu. V júni 2013 sa na slovenskom trhu celkovo predalo 1 120 automobilov značky ŠKODA.
ŠKODA v júni podstatne zvýšila dodávky zákazníkom v Číne: 21 200 vozidiel na najväčšom trhu značky ŠKODA predstavuje nárast o 5,2 percenta oproti júnu 2012. Od januára do júna predala ŠKODA v Číne 120 200 vozidiel (január až jún 2012: 120 700 dodávok zákazníkom, -0,4 percenta).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v júni 2013 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa jednotlivých modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (33 200; -10,5%)
ŠKODA Fabia (19 600; -12,8%)
ŠKODA Superb (8 200; -19,9%)
ŠKODA Yeti (8 600; +0,4%)
ŠKODA Roomster (3 700; -17,4%)
ŠKODA Rapid (9 400; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 800; +85,4%; nový model)
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom polroku 2013 (v kusoch; +/- v percentách oproti rovnakému obdobiu minulého roka):
ŠKODA Octavia (181 200; -17,5%)
ŠKODA Fabia (110 100; -17,6%)
ŠKODA Superb (51 000; -10,5%)
ŠKODA Yeti (41 800; -7,3%)
ŠKODA Roomster (17 300; 15,3%)
ŠKODA Rapid (38 400; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 24 900; +349,2%; nový model)
„ŠKODA v prvom polroku naďalej úspešne realizovala rastovú stratégiu, a to napriek nepriaznivým podmienkam na trhu,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr h.c. Winfried Vahland. „V prvých šiestich mesiacoch počty našich dodávok zákazníkom ešte zľahka klesali, čo bolo spôsobené nábehom výroby novej generácie vozidla Octavia a slabým dopytom na európskych trhoch. V júni sme prvýkrát v roku 2013 dodali zákazníkom viac vozidiel ako v rovnakom mesiaci minulého roka. Jún 2013 je tiež najlepším júnom v histórii značky ŠKODA. V druhej polovici roka počítame s ďalším rastom predajov. Avšak rámcové ekonomické podmienky najmä na európskych trhoch zostávajú aj naďalej veľmi náročné,“ dodáva Vahland.
ŠKODA v tomto roku na trh uvedie celkovo osem nových alebo prepracovaných modelov. Pred niekoľkými dňami padol štartovací výstrel pre novú generáciu vozidla Octavia RS a pre modernizovaný model Superb vo verziách limuzína a kombi. V druhom polroku bude česká automobilka v ofenzíve pokračovať.
V západnej Európe dodala ŠKODA v júni svojim zákazníkom 35 700 vozidiel a dostala sa mierne nad úroveň minulého roka (jún 2012: 35600 dodávok zákazníkom; +0,4 percenta). Česká automobilka sa tak vyvíjala podstatne lepšie než klesajúci celkový trh. Podiel značky ŠKODA na západoeurópskom trhu vzrástol v júni na 3,2 percenta (jún 2012: 3,0 percenta). Od januára do júna dodala ŠKODA svojim zákazníkom v západnej Európe 186 200 vozidiel, o 4,7 percenta menej ako v prvom polroku 2012 (195 400 vozidiel). V Nemecku, na druhom najsilnejšom trhu značky ŠKODA, dodala automobilka do konca júna svojim zákazníkom 68 200 vozidiel (január až jún 2012: 70600 vozidiel; -3,4 percenta). Tým ŠKODA obhájila svoju vedúcu pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Vo Veľkej Británii vzrástol počet dodávok zákazníkom v prvom polroku o 16,9 percenta. V Dánsku sa českej automobilke podarilo svoje predaje za obdobie január až jún zvýšiť takmer na dvojnásobok.
Vo východnej Európe klesli v júni dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom o 0,8 percenta na necelých 12 500 vozidiel (jún 2012: 12 600). Trhový podiel značky ŠKODA súčasne vzrástol na 4,5 percenta.
V prvom polroku 2013 dodala automobilka východoeurópskym zákazníkom celkovo 59 100 vozidiel, o 9,4 percenta menej ako v rovnakom období minulého roka, kedy bolo dodaných 65 200 vozidiel. Najsilnejším trhom je opäť Rusko. K ruským zákazníkom v júni zamierilo 9 100 vozidiel, o 4,6 percenta menej ako v júni minulého
roka.
V strednej Európe dodala ŠKODA v júni svojim zákazníkom 11 500 vozidiel (jún 2012: 11.700; -1,6 percenta). Trhový podiel v júni predstavoval necelých 19,1 percenta. V prvom polroku bolo zákazníkom v strednej Európe dodaných 61 600 vozidiel (január až jún 2012: 66 600; -7,6 percenta). Na domácom českom trhu vzrástol trhový podiel značky v prvom polroku na 35 percent. Zákazníkom bolo dodaných 28 300 vozidiel (prvý polrok 2012: 30 700; -7,6 percenta).
Od začiatku roka 2013 predala česká automobilka na Slovensku 6 645 automobilov kategórie M1, čím si zabezpečila 20,74-percentný podiel na trhu. V júni 2013 sa na slovenskom trhu celkovo predalo 1 120 automobilov značky ŠKODA.
ŠKODA v júni podstatne zvýšila dodávky zákazníkom v Číne: 21 200 vozidiel na najväčšom trhu značky ŠKODA predstavuje nárast o 5,2 percenta oproti júnu 2012. Od januára do júna predala ŠKODA v Číne 120 200 vozidiel (január až jún 2012: 120 700 dodávok zákazníkom, -0,4 percenta).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v júni 2013 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa jednotlivých modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (33 200; -10,5%)
ŠKODA Fabia (19 600; -12,8%)
ŠKODA Superb (8 200; -19,9%)
ŠKODA Yeti (8 600; +0,4%)
ŠKODA Roomster (3 700; -17,4%)
ŠKODA Rapid (9 400; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 800; +85,4%; nový model)
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom polroku 2013 (v kusoch; +/- v percentách oproti rovnakému obdobiu minulého roka):
ŠKODA Octavia (181 200; -17,5%)
ŠKODA Fabia (110 100; -17,6%)
ŠKODA Superb (51 000; -10,5%)
ŠKODA Yeti (41 800; -7,3%)
ŠKODA Roomster (17 300; 15,3%)
ŠKODA Rapid (38 400; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 24 900; +349,2%; nový model)