|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. decembra 2012
ŠKODA vyrába nové, efektívnejšie benzínové motory
ŠKODA vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi začala výrobu nových benzínových motorov. Výrobná kapacita motora EA211 vo variantoch 1,2 TSI a 1,4 TSI je maximálne 2 200 vozidiel denne. Tieto agregáty ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. decembra (WBN/PR) - ŠKODA vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi začala výrobu nových benzínových motorov. Výrobná kapacita motora EA211 vo variantoch 1,2 TSI a 1,4 TSI je maximálne 2 200 vozidiel denne. Tieto agregáty s priamym vstrekovaním sa budú montovať primárne do modelov značiek ŠKODA, ďalej do vozidiel značky Audi, Seat a VW. Výhody nových motorov sú nižšia hmotnosť, spotreba aj emisie.
„Pokračujeme v rozširovaní našich kapacít na výrobu motorov a prevodoviek,“ hovorí Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť výroby a logistiky. „PVýroba motorov radu EA211 posilní našu výrobnú základňu v Českej republike a zdôrazní dôležitú úlohu produkcie spoločnosti ŠKODA AUTO pre koncern Volkswagen.“
Pre zodpovedné nakladanie s prírodnými zdrojmi v rámci trvalo udržateľnej mobility sú optimalizované spaľovacie motory veľmi dôležité. Preto boli vyvinuté úplne nové generácie benzínových a naftových motorov, ktoré sa budú postupne objavovať v palete modelov koncernu Volkswagen.
Koncernový rad motorov EA211 zahŕňa celkom štyri varianty troj- a štvorvalcových motorov so zdvihovým objemom 1,0 až 1,6 litra. Štvorvalce TSI, využívajúce štvorventilovú technológiu, určujú nové štandardy v energetickej účinnosti odľahčenou konštrukciou a výkonom. Nižšie vnútorné trenie, znížená hmotnosť a optimalizovaný teplotný manažment výrazne znižujú spotrebu a emisie. Skratka TSI (Turbocharged Stratified Injection) je špeciálny typ priameho vstrekovania paliva a stláčania zmesi benzínu a vzduchu pomocou turbodúchadla.
Začiatok výroby motorov generácie EA211 vo variantoch so zdvihovým objemom 1,2 a 1,4 litra je už druhým nábehom vo výrobe agregátu spoločnosti ŠKODA v rozmedzí niekoľkých týždňov. Od októbra vyrába závod vo Vrchlabí dvojspojkovú prevodovku DQ200 pre koncern Volkswagen. Kapacita je v súčasnosti 1 000 prevodoviek denne. Do polovice roku 2013 bude závod vyrábať až 1 500 prevodoviek denne.
Rozširovanie výroby agregátov je súčasťou rozsiahleho investičného programu spoločnosti ŠKODA AUTO v Českej republike, do ktorého patrí aj rozširovanie vývojových kapacít. Automobilka v súčasnosti rozširuje svoje technologické a vývojové centrum v Česane, v blízkosti hlavného sídla spoločnosti v Mladej Boleslavi. Do stavby 21 nových skúšobní motorov a komponentov investuje spoločnosť viac ako 34 miliónov eur, čo je jedna z najväčších investícií v oblasti vývoja, ktoré sú v súčasnosti v Českej republike realizované.
Koncom júla 2012 bolo v Mladej Boleslavi otvorené nové „Lean Centrum“ - centrum pre školenie zamestnancov a dodávateľov na optimalizáciu procesov vo výrobe a administratíve. V polovici septembra bola odštartovaná prevádzka nového IT centra značky. ŠKODA v súčasnom období navyše v Mladej Boleslavi rozširuje ŠKODA Parts Centrum pre distribúciu dielov a príslušenstva. Koncom novembra spoločnosť tiež znovuotvorila kompletne modernizované ŠKODA MÚZEUM.
„Pokračujeme v rozširovaní našich kapacít na výrobu motorov a prevodoviek,“ hovorí Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť výroby a logistiky. „PVýroba motorov radu EA211 posilní našu výrobnú základňu v Českej republike a zdôrazní dôležitú úlohu produkcie spoločnosti ŠKODA AUTO pre koncern Volkswagen.“
Pre zodpovedné nakladanie s prírodnými zdrojmi v rámci trvalo udržateľnej mobility sú optimalizované spaľovacie motory veľmi dôležité. Preto boli vyvinuté úplne nové generácie benzínových a naftových motorov, ktoré sa budú postupne objavovať v palete modelov koncernu Volkswagen.
Koncernový rad motorov EA211 zahŕňa celkom štyri varianty troj- a štvorvalcových motorov so zdvihovým objemom 1,0 až 1,6 litra. Štvorvalce TSI, využívajúce štvorventilovú technológiu, určujú nové štandardy v energetickej účinnosti odľahčenou konštrukciou a výkonom. Nižšie vnútorné trenie, znížená hmotnosť a optimalizovaný teplotný manažment výrazne znižujú spotrebu a emisie. Skratka TSI (Turbocharged Stratified Injection) je špeciálny typ priameho vstrekovania paliva a stláčania zmesi benzínu a vzduchu pomocou turbodúchadla.
Začiatok výroby motorov generácie EA211 vo variantoch so zdvihovým objemom 1,2 a 1,4 litra je už druhým nábehom vo výrobe agregátu spoločnosti ŠKODA v rozmedzí niekoľkých týždňov. Od októbra vyrába závod vo Vrchlabí dvojspojkovú prevodovku DQ200 pre koncern Volkswagen. Kapacita je v súčasnosti 1 000 prevodoviek denne. Do polovice roku 2013 bude závod vyrábať až 1 500 prevodoviek denne.
Rozširovanie výroby agregátov je súčasťou rozsiahleho investičného programu spoločnosti ŠKODA AUTO v Českej republike, do ktorého patrí aj rozširovanie vývojových kapacít. Automobilka v súčasnosti rozširuje svoje technologické a vývojové centrum v Česane, v blízkosti hlavného sídla spoločnosti v Mladej Boleslavi. Do stavby 21 nových skúšobní motorov a komponentov investuje spoločnosť viac ako 34 miliónov eur, čo je jedna z najväčších investícií v oblasti vývoja, ktoré sú v súčasnosti v Českej republike realizované.
Koncom júla 2012 bolo v Mladej Boleslavi otvorené nové „Lean Centrum“ - centrum pre školenie zamestnancov a dodávateľov na optimalizáciu procesov vo výrobe a administratíve. V polovici septembra bola odštartovaná prevádzka nového IT centra značky. ŠKODA v súčasnom období navyše v Mladej Boleslavi rozširuje ŠKODA Parts Centrum pre distribúciu dielov a príslušenstva. Koncom novembra spoločnosť tiež znovuotvorila kompletne modernizované ŠKODA MÚZEUM.