|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
ŠKODA VisionS predstavuje budúcnosť značky
ŠKODA predstavila na tlačovej konferencii na ženevskom autosalóne atraktívnu dizajnovú štúdiu VisionS. V nasledujúcich rokoch bude mladoboleslavská automobilka postupne rozširovať svoju ponuku v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 1. marca (WBN/PR) - ŠKODA predstavila na tlačovej konferencii na ženevskom autosalóne atraktívnu dizajnovú štúdiu VisionS. V nasledujúcich rokoch bude mladoboleslavská automobilka postupne rozširovať svoju ponuku v segmente SUV. Štúdia ŠKODA VisionS napovedá, ako by mohol vyzerať automobil kategórie SUV značky ŠKODA, ktorý bude väčší ako Yeti a ktorý bude predstavený v druhej polovici roka 2016. Okrem budúceho dizajnového jazyka automobilov SUV predstavuje štúdia tiež najdôležitejšie technológie, ktorými sa značka ŠKODA bude v nasledujúcich rokoch intenzívne zaoberať.
"Naša značka sa rozvíja rýchlym tempom," hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. "Model Yeti predstavuje pre mladoboleslavskú automobilku významný úspech v segmente kompaktných SUV. Teraz svoje úsilie v oblasti pohonu 4×4 značka ŠKODA zamerala na sériový model kategórie SUV, ktorý svojím významom predčí model Yeti. Dizajnom, koncepciou a praktickosťou napovedá ŠKODA VisionS, ako bude nové SUV vyzerať. Štúdia okrem toho predstavuje rad budúcich technológií, ktorých význam pre našich zákazníkov, a tým aj pre značku ŠKODA, stále rastie. Preto sa ŠKODA AUTO zaoberá témami ako je elektromobilita, autonómne riadenie a kvalitné prepojenie automobilu, vodiča a cestujúcich navzájom aj s okolitým svetom."
ŠKODA VisionS: Štart do budúcnosti
V rámci svojej rastovej ofenzívy ŠKODA AUTO svoju modelovú paletu už kompletne obnovila, rozšírila ju do dôležitých nových segmentov a výrazne posilnila svoju prítomnosť na medzinárodných trhoch. S budúcim sériovým modelom väčším ako ŠKODA Yeti, ktorý bude predstavený v druhej polovici roka 2016, dokumentuje ŠKODA AUTO svoj cieľ preukázať kompetenciu značky v ďalších automobilových segmentoch. Technologická kompetencia a dizajnový jazyk so silným charakterom, ktorý spoločnosť ŠKODA AUTO vyvinula, teraz prechádza aj na modely SUV značky ŠKODA ako obvykle s maximálnym úžitkom pre zákazníkov.
S osvedčenou funkčnosťou a atraktivitou súvisí tiež využitie moderných technológií. Štúdia VisionS má plug-in hybridný pohon, ktorý bude v podobnom prevedení k dispozícii aj pre zákazníkov sériového automobilu. ŠKODA AUTO okrem toho pracuje aj na koncepcii čisto elektrického pohonu.
Vďaka rozsiahlemu prepojeniu automobilu, vodiča aj cestujúcich bude jazda navyše ešte suverénnejšia a bezpečnejšia a pobyt na palube pohodlnejší. Aj v tomto prípade je štúdia ŠKODA VisionS predzvesťou budúceho smeru, ktorým sa bude značka ŠKODA uberať.
Dôležitou témou pre budúcnosť značky je autonómne riadenie. Už dnes pomáhajú vodičom automobilov značky ŠKODA systémy ako Traffic Jam Assist a Front Assist, s funkciou núdzovej brzdy City, zvyšujúce bezpečnosť a komfort. Rozširovanie ponuky v oblasti asistenčných systémov bude hrať hlavnú úlohu v budúcej inovačnej stratégii značky smerujúcej až k autonómnemu riadeniu.
ŠKODA VisionS: Koncepcia
S dĺžkou 4,70 m, rázvorom 2,79 m, šírkou 1,91 m a výškou 1,68 m je ŠKODA VisionS na ceste neprehliadnuteľná. Automobil postavený na báze modulárnej platformy MQB koncernu Volkswagen je prvým automobilom značky ŠKODA so šiestimi sedadlami v troch radoch.
Veľkorysý komfort na palube je k dispozícii pre vodiča i ďalších päť cestujúcich. Na prvých dvoch radoch sedadiel nájde dostatok miesta štvorica dospelých. Tretí rad je koncipovaný pre dve ďalšie osoby.
Batožinový priestor pojme v závislosti na polohe sedadiel až 460 l. Vďaka rovnej podlahe, nízkej nákladovej hrane a vysoko otvárateľným piatym dverám možno do automobilu pohodlne nakladať batožinu. Každodennú praktickosť štúdie ŠKODA VisionS zvyšujú Simply Clever riešenia, medzi ktoré patria napríklad háčiky na zavesenie tašiek.
Dizajn exteriéru: Atraktívny a zároveň robustný
Dizajnovou štúdiou VisionC, ktorú spoločnosť ŠKODA AUTO predstavila pred dvoma rokmi tiež na autosalóne v Ženeve, zdôraznila mladoboleslavská automobilka emocionálnu silu značky. Modely Fabia a Superb ju potom previedli do sériovej výroby. Teraz prenáša ŠKODA AUTO túto modernú dizajnovú líniu do segmentu SUV. "VisionS upúta expresívnymi a dynamickými rysmi, je založená na rovnováhe racionality a estetiky, ktorá je pre automobily značky ŠKODA typická," hovorí šéfdizajnér ŠKODA AUTO Jozef Kabaň. "Línie automobilu ŠKODA VisionS sú viditeľne ovplyvnené tradičnou českou výrobou krištáľového skla a čiastočne tiež kubizmom. Tvary sú čisté, precízne a ostré. Na výrazne kontúrovaných plochách vytvára hra svetiel a tieňov silné efekty, ktoré ešte mimoriadne zvýrazňuje zelená farba Island."
Dizajnový smer značky reflektuje predná časť modelu ŠKODA VisionS. Dvojité horizontálne vedené línie symbolizujú ochranu a silu. Kapota je výrazne tvarovaná. Hrany, ktoré ju štrukturujú, sa zbiehajú smerom k veľkému logu značky umiestnenému na prominentnom mieste na kapote.
Predná časť sa vyznačuje širokou lichobežníkovou maskou chladiča so zvislými lamelami a štyrmi plochými, klinovitými a vysoko umiestnenými svetlometmi - ich technológia LED bude v dohľadnej dobe zavedená do sériovej výroby. V každom z oboch horných svetlometov sú štyri svetelné jednotky pre diaľkové a tlmené svetlo. Reflektory sa podobajú riasam ľudského oka. Hlavný svetlomet dopĺňa signatúra svetiel pre denné svietenie, dolné svetlo funguje ako hmlové. Svetlomety, logo značky a zvislé lamely v maske chladiča sa vyznačujú kryštalickými prvkami, ktoré svojím vzhľadom odkazujú na umenie českých sklárov.
Tiež bočné línie zvýrazňuje robustný charakter štúdie SUV. Výrazná Tornádo línia začína pri horných svetlometoch a pokračuje cez celú karosériu. Podbehy zdôraznené širokými lemami sú výrazne tvarované, elegantné klenutie bokov vytvára nad prahmi konvexné plochy. Klesajúca línia strechy prechádza do výrazne tvarovanej zadnej časti, ktorá dodáva štúdii VisionS dynamiku. Dlhý rázvor sa významne podieľa na priestrannosti interiéru.
Zadná časť štúdie ŠKODA VisionS je expresívne tvarovaná. Plocha pre upevnenie registračnej značky je do zadnej časti hlboko zapustená. Vďaka mohutnému vloženému difúzoru, v ktorom sa nachádzajú aj eliptické koncovky výfukov, zaujme automobil sebaistým postojom na ceste. Sklo piatych dverí tienené dlhým spojlerom je športovo nízke, napriek tomu neobmedzuje výhľad dozadu.
Pod sklom piatych dverí je umiestnené logo značky ŠKODA a klinovité zadné LED svetlá. V ich krytoch z výrazne členeného krištáľového skla sú integrované hrany zlepšujúce obtekanie vzduchu. Vo svietidlách žiari LED. Pre automobily značky ŠKODA typická grafika v tvare písmena C začína v zadných skupinových svetlách a pokračuje aj na plochých odrazových sklách umiestnených v nárazníku.
Interiér: Vzdušný a prehľadný
Prehľadný a priestranný - prevedenie interiéru je pokračovaním jasne štruktúrovaného dizajnu exteriéru vo vysokej kvalite. Interiér štúdie nasleduje dizajnové kritériá značky a ku každému cestujúcemu pristupuje s rovnakou prioritou. Priestor je členený veľmi symetricky.
Novinkou pre značku je druhý displej na prístrojovej doske, ktorá je usporiadaná tak, aby vyhovovala vodičovi i spolujazdcovi. Výraznými geometrickými prvkami sú dva veľké ploché displeje s uhlopriečkou 16 palcov. Displeje lemujú vertikálne výduchy klimatizácie.
Úplne v súlade so Simply Clever prístupom pracuje ŠKODA AUTO intenzívne na praktických prvkoch výbavy pre budúce uplatnenie v sériovej výrobe. Prvou predzvesťou toho, ako by tieto riešenia v budúcnosti mohli vyzerať, nájdeme v štúdii ŠKODA VisionS. Všetci členovia posádky majú k dispozícii vlastný displej, ktorý môžu jednoducho obsluhovať. Informácie sú pre posádku individualizované a dostávajú sa k nim cez ponuku infotainment systému. V nasledujúcich rokoch zavedie značka ŠKODA do sériovej výroby voľne programovateľné združené prístroje. Súbežne mladoboleslavská automobilka pracuje na vývoji ovládania hlasom a gestami.
Na stredovej konzole automobilu ŠKODA VisionS sa nachádza tretí displej, cestujúci v druhej a tretej rade sedadiel majú k dispozícii displeje v hlavových opierkach. V každých dverách je integrovaný jeden Phone Box. Tu sa smartfóny pasažierov indukčne nabíjajú, zatiaľ čo možno osobné nastavenia, dáta a informácie z telefónov prechádzať na vlastnom displeji.
Jemná svetlo šedá koža Nappa s tmavo modrým koženým vzorom v kombinácii s látkou Ultrasuede zdôrazňuje vznešený dojem interiéru. V hornej časti dominuje tmavo modrá farba, poťahy sedadiel a lakťovej opierky sú svetlo sivé. Logo na strede volantu, diely na stredovom paneli a tvarované dekoračné lišty vo výplniach dverí sú z ručne brúseného českého krištáľu. Ambientné osvetlenie vytvára v interiéri atraktívne efekty, používateľ môže vyberať medzi desiatimi farbami.
ŠKODA elektrizuje: ŠKODA VisionS plug-in hybrid
ŠKODA AUTO intenzívne pracuje na sériovom zavedení elektrifikovaných pohonov. V budúcnosti sa má v ponuke objaviť plug-in hybrid, onedlho po ňom má nasledovať čisto elektrický pohon. Pohľad do zákulisia elektrickej budúcnosti mladoboleslavskej automobilky umožňuje ŠKODA VisionS už dnes. Štúdia akceleruje so systémovým výkonom 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 200 km/h. Na 100 km sa uspokojí s 1,9 l benzínu (45 g CO2/km). Čisto na elektrický pohon prejde ŠKODA VisionS až 50 km, pri kombinácii oboch pohonov činí dojazd až 1 000 km na jedno natankovanie/nabitie.
Ako spaľovací motor slúži agregát 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Kooperuje s elekromotorom o výkone 40 kW s maximálnym krútiacim momentom 220 Nm. Ten je integrovaný do šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG a poháňa predné kolesá. Pri zadnej náprave je umiestnený druhý elektromotor s výkonom až 85 kW a krútiacim momentom 270 Nm. Ten pracuje nezávisle na pohone prednej nápravy. Štúdia má teda inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý sa zaobíde bez mechanického prepojenia predných a zadných kolies.
Kooperáciu troch pohonných jednotiek riadi inteligentný palubný systém s cieľom dosiahnutia maximálnej efektivity. Vodič automobilu ŠKODA VisionS môže voliť medzi niekoľkými prevádzkovými režimami - od čisto elektrického pohonu až po nabíjací modus. Režim E-Mode znamená elektrický pohon, pri ktorom sa prenáša hnací moment len na zadnú nápravu. V hybridnom režime spolupracujú pohonné jednotky niekoľkými spôsobmi v závislosti na aktuálnych potrebách. Ak je žiaduca rekuperácia energie, funguje elektromotor v prevodovke ako generátor. Pri silnej akcelerácii v režime Hybrid Sport Mode spolupracuje motor 1,4 TSI s predným aj zadným elektromotorom. Podobne systém funguje, keď bude manažmentom požadovaný prechod na pohon všetkých kolies. V tomto prípade automobil využije spaľovací motor vpredu a elektromotor vzadu, napríklad na hladkom povrchu alebo v teréne. V režime Charge sa batéria dobíja, k tomu sa využíva elektromotor v prevodovke. Dobíjanie je možné ako za jazdy, tak po zastavení. Všetky dôležité informácie vodičovi odovzdáva digitálny displej.
V priestore pred zadnou nápravou, chránené pred nárazom, sú uložené kvapalinou chladené Li-Ion akumulátory s kapacitou 12,4 kWh. Prispievajú k priaznivému rozloženiu hmotnosti na prednú a zadnú nápravu a na zníženie ťažiska automobilu ŠKODA VisionS. Stacionárne nabíjanie sa vykonáva zo zásuvky elektrickej siete. Pre budúce sériové nasadenie pracuje mladoboleslavská automobilka tiež na bezkontaktnom indukčnom nabíjaní. V takom prípade sa prenáša energia z elektrickej siete do automobilu prostredníctvom nabíjacej podlahovej dosky.
Podvozok: Vždy bezpečná jazda
ŠKODA VisionS zaujme stabilnou jazdou vyznačujúcou sa vysokou dynamikou a poradí si tiež v ľahkom teréne. Pneumatiky s rozmerom 275/40 majú priemer 21 palcov. Dizajn kolies s piatimi lomenými lúčmi je inšpirovaný aerodynamickými tvarmi.
Mnoho dielov prednej nápravy typu MacPherson je vyrobených z hliníka. Moderne konštruovaná štvorprvková zadná náprava pohlcuje sily pôsobiace v pozdĺžnom aj priečnom smere. Riadenie s progresívnym účinkom je so zväčšujúcim sa natočením volantu strmší. Adaptívny podvozok Dynamic Chassis Control (DCC) riadi prácu tlmičov - pomocou tohto systému môže vodič regulovať charakteristiku tlmičov v režimoch Normal, Comfort a Sport.
Rozširovanie ponuky konektivity: ŠKODA online
Komunikácia cestujúcich s automobilom v budúcnosti zaistí zákazníkom značky ŠKODA ešte komfortnejšiu a bezpečnejšiu jazdu. Za týmto účelom ŠKODA AUTO intenzívne pracuje na nových ponukách všestrannej konektivity, ktoré prispejú k vyššej informovanosti, lepšej zábave a vyššej bezpečnosti.
Aj tu udáva smer štúdie ŠKODA VisionS: pre každého cestujúceho je pripravený jeden displej s funkciou SmartLink, slúchadlá a odkladacia schránka pre smartfón s indukčným nabíjaním. Všetci cestujúci v automobile ŠKODA VisionS môžu prostredníctvom palubnej siete vodičovi posielať dáta, akými sú návrhy trás alebo zoznamy skladieb, a podľa ľubovôle spolu komunikovať. Internetové pripojenie funguje na báze štandardu LTE. Mobilné prístroje pasažierov sa pripájajú na WLAN hotspot.
Nové ponuky konektivity sa v budúcnosti môžu rozšíriť aj na témy, akými je individuálna príprava automobilu podľa požiadaviek vodiča aj cestujúcich. Už pred začatím jazdy je napríklad možné naprogramovať playlisty, nezávislé kúrenie a ciele navigácie a preveriť dojazd na elektrický pohon. K odomykaniu automobilu slúži Digital Key (digitálny kód) na mobilnom telefóne alebo na hodinkách SmartWatch. Pri plánovaní cesty budú vodičovi navrhnuté trasy, ktoré sa budú riadiť jeho preferenciami. Dopravné informácie a informácie o počasí budú tiež prispôsobené konkrétnym požiadavkám. Do úvahy tiež pripadá vzájomná komunikácia automobilov ŠKODA, vďaka ktorej sa budú môcť automobily navzájom upozorňovať na zistené nebezpečné miesta, napríklad na odstavené pokazené automobily alebo poľadovicu. Podobné riešenia konektivity zlepšia komfort a zvýšia bezpečnosť na cestách.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
"Naša značka sa rozvíja rýchlym tempom," hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. "Model Yeti predstavuje pre mladoboleslavskú automobilku významný úspech v segmente kompaktných SUV. Teraz svoje úsilie v oblasti pohonu 4×4 značka ŠKODA zamerala na sériový model kategórie SUV, ktorý svojím významom predčí model Yeti. Dizajnom, koncepciou a praktickosťou napovedá ŠKODA VisionS, ako bude nové SUV vyzerať. Štúdia okrem toho predstavuje rad budúcich technológií, ktorých význam pre našich zákazníkov, a tým aj pre značku ŠKODA, stále rastie. Preto sa ŠKODA AUTO zaoberá témami ako je elektromobilita, autonómne riadenie a kvalitné prepojenie automobilu, vodiča a cestujúcich navzájom aj s okolitým svetom."
ŠKODA VisionS: Štart do budúcnosti
V rámci svojej rastovej ofenzívy ŠKODA AUTO svoju modelovú paletu už kompletne obnovila, rozšírila ju do dôležitých nových segmentov a výrazne posilnila svoju prítomnosť na medzinárodných trhoch. S budúcim sériovým modelom väčším ako ŠKODA Yeti, ktorý bude predstavený v druhej polovici roka 2016, dokumentuje ŠKODA AUTO svoj cieľ preukázať kompetenciu značky v ďalších automobilových segmentoch. Technologická kompetencia a dizajnový jazyk so silným charakterom, ktorý spoločnosť ŠKODA AUTO vyvinula, teraz prechádza aj na modely SUV značky ŠKODA ako obvykle s maximálnym úžitkom pre zákazníkov.
S osvedčenou funkčnosťou a atraktivitou súvisí tiež využitie moderných technológií. Štúdia VisionS má plug-in hybridný pohon, ktorý bude v podobnom prevedení k dispozícii aj pre zákazníkov sériového automobilu. ŠKODA AUTO okrem toho pracuje aj na koncepcii čisto elektrického pohonu.
Vďaka rozsiahlemu prepojeniu automobilu, vodiča aj cestujúcich bude jazda navyše ešte suverénnejšia a bezpečnejšia a pobyt na palube pohodlnejší. Aj v tomto prípade je štúdia ŠKODA VisionS predzvesťou budúceho smeru, ktorým sa bude značka ŠKODA uberať.
Dôležitou témou pre budúcnosť značky je autonómne riadenie. Už dnes pomáhajú vodičom automobilov značky ŠKODA systémy ako Traffic Jam Assist a Front Assist, s funkciou núdzovej brzdy City, zvyšujúce bezpečnosť a komfort. Rozširovanie ponuky v oblasti asistenčných systémov bude hrať hlavnú úlohu v budúcej inovačnej stratégii značky smerujúcej až k autonómnemu riadeniu.
ŠKODA VisionS: Koncepcia
S dĺžkou 4,70 m, rázvorom 2,79 m, šírkou 1,91 m a výškou 1,68 m je ŠKODA VisionS na ceste neprehliadnuteľná. Automobil postavený na báze modulárnej platformy MQB koncernu Volkswagen je prvým automobilom značky ŠKODA so šiestimi sedadlami v troch radoch.
Veľkorysý komfort na palube je k dispozícii pre vodiča i ďalších päť cestujúcich. Na prvých dvoch radoch sedadiel nájde dostatok miesta štvorica dospelých. Tretí rad je koncipovaný pre dve ďalšie osoby.
Batožinový priestor pojme v závislosti na polohe sedadiel až 460 l. Vďaka rovnej podlahe, nízkej nákladovej hrane a vysoko otvárateľným piatym dverám možno do automobilu pohodlne nakladať batožinu. Každodennú praktickosť štúdie ŠKODA VisionS zvyšujú Simply Clever riešenia, medzi ktoré patria napríklad háčiky na zavesenie tašiek.
Dizajn exteriéru: Atraktívny a zároveň robustný
Dizajnovou štúdiou VisionC, ktorú spoločnosť ŠKODA AUTO predstavila pred dvoma rokmi tiež na autosalóne v Ženeve, zdôraznila mladoboleslavská automobilka emocionálnu silu značky. Modely Fabia a Superb ju potom previedli do sériovej výroby. Teraz prenáša ŠKODA AUTO túto modernú dizajnovú líniu do segmentu SUV. "VisionS upúta expresívnymi a dynamickými rysmi, je založená na rovnováhe racionality a estetiky, ktorá je pre automobily značky ŠKODA typická," hovorí šéfdizajnér ŠKODA AUTO Jozef Kabaň. "Línie automobilu ŠKODA VisionS sú viditeľne ovplyvnené tradičnou českou výrobou krištáľového skla a čiastočne tiež kubizmom. Tvary sú čisté, precízne a ostré. Na výrazne kontúrovaných plochách vytvára hra svetiel a tieňov silné efekty, ktoré ešte mimoriadne zvýrazňuje zelená farba Island."
Dizajnový smer značky reflektuje predná časť modelu ŠKODA VisionS. Dvojité horizontálne vedené línie symbolizujú ochranu a silu. Kapota je výrazne tvarovaná. Hrany, ktoré ju štrukturujú, sa zbiehajú smerom k veľkému logu značky umiestnenému na prominentnom mieste na kapote.
Predná časť sa vyznačuje širokou lichobežníkovou maskou chladiča so zvislými lamelami a štyrmi plochými, klinovitými a vysoko umiestnenými svetlometmi - ich technológia LED bude v dohľadnej dobe zavedená do sériovej výroby. V každom z oboch horných svetlometov sú štyri svetelné jednotky pre diaľkové a tlmené svetlo. Reflektory sa podobajú riasam ľudského oka. Hlavný svetlomet dopĺňa signatúra svetiel pre denné svietenie, dolné svetlo funguje ako hmlové. Svetlomety, logo značky a zvislé lamely v maske chladiča sa vyznačujú kryštalickými prvkami, ktoré svojím vzhľadom odkazujú na umenie českých sklárov.
Tiež bočné línie zvýrazňuje robustný charakter štúdie SUV. Výrazná Tornádo línia začína pri horných svetlometoch a pokračuje cez celú karosériu. Podbehy zdôraznené širokými lemami sú výrazne tvarované, elegantné klenutie bokov vytvára nad prahmi konvexné plochy. Klesajúca línia strechy prechádza do výrazne tvarovanej zadnej časti, ktorá dodáva štúdii VisionS dynamiku. Dlhý rázvor sa významne podieľa na priestrannosti interiéru.
Zadná časť štúdie ŠKODA VisionS je expresívne tvarovaná. Plocha pre upevnenie registračnej značky je do zadnej časti hlboko zapustená. Vďaka mohutnému vloženému difúzoru, v ktorom sa nachádzajú aj eliptické koncovky výfukov, zaujme automobil sebaistým postojom na ceste. Sklo piatych dverí tienené dlhým spojlerom je športovo nízke, napriek tomu neobmedzuje výhľad dozadu.
Pod sklom piatych dverí je umiestnené logo značky ŠKODA a klinovité zadné LED svetlá. V ich krytoch z výrazne členeného krištáľového skla sú integrované hrany zlepšujúce obtekanie vzduchu. Vo svietidlách žiari LED. Pre automobily značky ŠKODA typická grafika v tvare písmena C začína v zadných skupinových svetlách a pokračuje aj na plochých odrazových sklách umiestnených v nárazníku.
Interiér: Vzdušný a prehľadný
Prehľadný a priestranný - prevedenie interiéru je pokračovaním jasne štruktúrovaného dizajnu exteriéru vo vysokej kvalite. Interiér štúdie nasleduje dizajnové kritériá značky a ku každému cestujúcemu pristupuje s rovnakou prioritou. Priestor je členený veľmi symetricky.
Novinkou pre značku je druhý displej na prístrojovej doske, ktorá je usporiadaná tak, aby vyhovovala vodičovi i spolujazdcovi. Výraznými geometrickými prvkami sú dva veľké ploché displeje s uhlopriečkou 16 palcov. Displeje lemujú vertikálne výduchy klimatizácie.
Úplne v súlade so Simply Clever prístupom pracuje ŠKODA AUTO intenzívne na praktických prvkoch výbavy pre budúce uplatnenie v sériovej výrobe. Prvou predzvesťou toho, ako by tieto riešenia v budúcnosti mohli vyzerať, nájdeme v štúdii ŠKODA VisionS. Všetci členovia posádky majú k dispozícii vlastný displej, ktorý môžu jednoducho obsluhovať. Informácie sú pre posádku individualizované a dostávajú sa k nim cez ponuku infotainment systému. V nasledujúcich rokoch zavedie značka ŠKODA do sériovej výroby voľne programovateľné združené prístroje. Súbežne mladoboleslavská automobilka pracuje na vývoji ovládania hlasom a gestami.
Na stredovej konzole automobilu ŠKODA VisionS sa nachádza tretí displej, cestujúci v druhej a tretej rade sedadiel majú k dispozícii displeje v hlavových opierkach. V každých dverách je integrovaný jeden Phone Box. Tu sa smartfóny pasažierov indukčne nabíjajú, zatiaľ čo možno osobné nastavenia, dáta a informácie z telefónov prechádzať na vlastnom displeji.
Jemná svetlo šedá koža Nappa s tmavo modrým koženým vzorom v kombinácii s látkou Ultrasuede zdôrazňuje vznešený dojem interiéru. V hornej časti dominuje tmavo modrá farba, poťahy sedadiel a lakťovej opierky sú svetlo sivé. Logo na strede volantu, diely na stredovom paneli a tvarované dekoračné lišty vo výplniach dverí sú z ručne brúseného českého krištáľu. Ambientné osvetlenie vytvára v interiéri atraktívne efekty, používateľ môže vyberať medzi desiatimi farbami.
ŠKODA elektrizuje: ŠKODA VisionS plug-in hybrid
ŠKODA AUTO intenzívne pracuje na sériovom zavedení elektrifikovaných pohonov. V budúcnosti sa má v ponuke objaviť plug-in hybrid, onedlho po ňom má nasledovať čisto elektrický pohon. Pohľad do zákulisia elektrickej budúcnosti mladoboleslavskej automobilky umožňuje ŠKODA VisionS už dnes. Štúdia akceleruje so systémovým výkonom 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 200 km/h. Na 100 km sa uspokojí s 1,9 l benzínu (45 g CO2/km). Čisto na elektrický pohon prejde ŠKODA VisionS až 50 km, pri kombinácii oboch pohonov činí dojazd až 1 000 km na jedno natankovanie/nabitie.
Ako spaľovací motor slúži agregát 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Kooperuje s elekromotorom o výkone 40 kW s maximálnym krútiacim momentom 220 Nm. Ten je integrovaný do šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG a poháňa predné kolesá. Pri zadnej náprave je umiestnený druhý elektromotor s výkonom až 85 kW a krútiacim momentom 270 Nm. Ten pracuje nezávisle na pohone prednej nápravy. Štúdia má teda inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý sa zaobíde bez mechanického prepojenia predných a zadných kolies.
Kooperáciu troch pohonných jednotiek riadi inteligentný palubný systém s cieľom dosiahnutia maximálnej efektivity. Vodič automobilu ŠKODA VisionS môže voliť medzi niekoľkými prevádzkovými režimami - od čisto elektrického pohonu až po nabíjací modus. Režim E-Mode znamená elektrický pohon, pri ktorom sa prenáša hnací moment len na zadnú nápravu. V hybridnom režime spolupracujú pohonné jednotky niekoľkými spôsobmi v závislosti na aktuálnych potrebách. Ak je žiaduca rekuperácia energie, funguje elektromotor v prevodovke ako generátor. Pri silnej akcelerácii v režime Hybrid Sport Mode spolupracuje motor 1,4 TSI s predným aj zadným elektromotorom. Podobne systém funguje, keď bude manažmentom požadovaný prechod na pohon všetkých kolies. V tomto prípade automobil využije spaľovací motor vpredu a elektromotor vzadu, napríklad na hladkom povrchu alebo v teréne. V režime Charge sa batéria dobíja, k tomu sa využíva elektromotor v prevodovke. Dobíjanie je možné ako za jazdy, tak po zastavení. Všetky dôležité informácie vodičovi odovzdáva digitálny displej.
V priestore pred zadnou nápravou, chránené pred nárazom, sú uložené kvapalinou chladené Li-Ion akumulátory s kapacitou 12,4 kWh. Prispievajú k priaznivému rozloženiu hmotnosti na prednú a zadnú nápravu a na zníženie ťažiska automobilu ŠKODA VisionS. Stacionárne nabíjanie sa vykonáva zo zásuvky elektrickej siete. Pre budúce sériové nasadenie pracuje mladoboleslavská automobilka tiež na bezkontaktnom indukčnom nabíjaní. V takom prípade sa prenáša energia z elektrickej siete do automobilu prostredníctvom nabíjacej podlahovej dosky.
Podvozok: Vždy bezpečná jazda
ŠKODA VisionS zaujme stabilnou jazdou vyznačujúcou sa vysokou dynamikou a poradí si tiež v ľahkom teréne. Pneumatiky s rozmerom 275/40 majú priemer 21 palcov. Dizajn kolies s piatimi lomenými lúčmi je inšpirovaný aerodynamickými tvarmi.
Mnoho dielov prednej nápravy typu MacPherson je vyrobených z hliníka. Moderne konštruovaná štvorprvková zadná náprava pohlcuje sily pôsobiace v pozdĺžnom aj priečnom smere. Riadenie s progresívnym účinkom je so zväčšujúcim sa natočením volantu strmší. Adaptívny podvozok Dynamic Chassis Control (DCC) riadi prácu tlmičov - pomocou tohto systému môže vodič regulovať charakteristiku tlmičov v režimoch Normal, Comfort a Sport.
Rozširovanie ponuky konektivity: ŠKODA online
Komunikácia cestujúcich s automobilom v budúcnosti zaistí zákazníkom značky ŠKODA ešte komfortnejšiu a bezpečnejšiu jazdu. Za týmto účelom ŠKODA AUTO intenzívne pracuje na nových ponukách všestrannej konektivity, ktoré prispejú k vyššej informovanosti, lepšej zábave a vyššej bezpečnosti.
Aj tu udáva smer štúdie ŠKODA VisionS: pre každého cestujúceho je pripravený jeden displej s funkciou SmartLink, slúchadlá a odkladacia schránka pre smartfón s indukčným nabíjaním. Všetci cestujúci v automobile ŠKODA VisionS môžu prostredníctvom palubnej siete vodičovi posielať dáta, akými sú návrhy trás alebo zoznamy skladieb, a podľa ľubovôle spolu komunikovať. Internetové pripojenie funguje na báze štandardu LTE. Mobilné prístroje pasažierov sa pripájajú na WLAN hotspot.
Nové ponuky konektivity sa v budúcnosti môžu rozšíriť aj na témy, akými je individuálna príprava automobilu podľa požiadaviek vodiča aj cestujúcich. Už pred začatím jazdy je napríklad možné naprogramovať playlisty, nezávislé kúrenie a ciele navigácie a preveriť dojazd na elektrický pohon. K odomykaniu automobilu slúži Digital Key (digitálny kód) na mobilnom telefóne alebo na hodinkách SmartWatch. Pri plánovaní cesty budú vodičovi navrhnuté trasy, ktoré sa budú riadiť jeho preferenciami. Dopravné informácie a informácie o počasí budú tiež prispôsobené konkrétnym požiadavkám. Do úvahy tiež pripadá vzájomná komunikácia automobilov ŠKODA, vďaka ktorej sa budú môcť automobily navzájom upozorňovať na zistené nebezpečné miesta, napríklad na odstavené pokazené automobily alebo poľadovicu. Podobné riešenia konektivity zlepšia komfort a zvýšia bezpečnosť na cestách.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.