|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. marca 2013
ŠKODA v roku 2012 pokračovala v rastovom trende
S 939 200 predanými vozidlami dosiahla automobilka ŠKODA AUTO v roku 2012 opäť rekordný výsledok. Dodávky zákazníkom na celom svete vzrástli oproti uplynulému roku o 6,8 % (2011: 879 200). Tržby skupiny ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. marca (WBN/PR) - S 939 200 predanými vozidlami dosiahla automobilka ŠKODA AUTO v roku 2012 opäť rekordný výsledok. Dodávky zákazníkom na celom svete vzrástli oproti uplynulému roku o 6,8 % (2011: 879 200). Tržby skupiny ŠKODA v rovnakom období vzrástli o 1,7 % na novú rekordnú hodnotu 10,4 miliárd eur. Stabilne je na vysokej úrovni aj prevádzkový zisk vo výške 712 miliónov eur. Súčasne vzrástli aj investície spoločnosti o zhruba 46 % na 832 miliónov eur (2011: 568 mi. eur). Rok 2013 je pre českú automobilku v znamení modelovej ofenzívy, s ôsmimi novými alebo prepracovanými modelmi.
„V roku 2012 sme dôsledne pokračovali v Rastovej stratégii ŠKODA,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland pri príležitosti výročnej tlačovej konferencie v Mladej Boleslavi. „Dosiahli sme nové rekordné hodnoty odbytu a tržieb, rozšírili sme našu modelovú paletu a ďalej posilnili pozíciu na medzinárodnom automobilovom trhu. Investovali sme do nových modelov a výrobných kapacít. Aj v nepriaznivom ekonomickom prostredí sme náš prevádzkový výsledok udržali na prakticky stabilne vysokej úrovni. Celému tímu spoločnosti ŠKODA patrí veľká vďaka za ďalší dobrý rok,“ dodáva Vahland.
V roku 2013 bude ŠKODA vo svojej modelovej ofenzíve pokračovať s nezmenenou intenzitou. Česká automobilka uvedie tento rok na trh celkovo osem nových alebo prepracovaných modelov. „Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naša aktuálna modelová paleta a nové autá, rovnako ako naša prítomnosť na medzinárodných trhoch, predstavujú dobrú východiskovú základňu k ďalšiemu posilňovaniu našej dobrej pozície na celom svete,“ hovorí šéf spoločnosti ŠKODA.
2012: Ôsmy predajný rekord za sebou - rast na medzinárodných trhoch
ŠKODA v roku 2012 dosiahla ôsmy predajný rekord v poradí. Dodávky sa zvýšili o 6,8 % na 939 200 vozidiel (2011: 879 200). Celosvetový trhový podiel predstavoval ku koncu roka 1,4 %.
Podstatne lepšie než celkový trh sa vyvíjali predaje značky ŠKODA v západnej Európe. Zákazníkom bolo dodaných viac ako 358 400 vozidiel (2011: 361 800). Podiel značky na západoeurópskom trhu vzrástol z 2,8 % v roku 2011 na 3 %. Vo východnej Európe si značka polepšila o viac ako štvrtinu (+26,4 %) a dosiahla predaj 137 100 áut (2011: 108 400). Podiel značky ŠKODA vzrástol z 3,6 na 4,2 %. Naďalej úspešná bola ŠKODA aj v strednej Európe. Viac ako 124 000 dodávok zákazníkom predstavuje nárast o 0,7 % (2011: 123 200). Podiel na trhu vzrástol z 18,4 % na takmer 18,9 %. Na domácom českom trhu, v Poľsku a na Slovensku bola ŠKODA medzi automobilkami jednoznačnou jednotkou. V Českej republike malo opäť každé tretie predané nové vozidlo v znaku okrídlený šíp.
ŠKODA zvýšila predaj aj na dôležitých medzinárodných rastových trhoch. V Rusku vzrástol počet dodávok o 33,7 % na nový rekordný odbyt 99 100 vozidiel (2011: 74 100). Česká značka pritom rástla trikrát viac ako ruský trh. Tiež v Číne pokračovala ŠKODA v roku 2012 vo svojom raste. S 235 700 vozidlami boli predaje o 7,1 % vyššie ako v predchádzajúcom roku, kedy bolo zákazníkom dodaných 220 100 vozidiel. Čína tak bola pre automobilku opäť najväčším trhom. V Indii dosiahla ŠKODA nárast predajov o 14,2 % na 34 300 vozidiel (2011: 30 000).
Úspešné rozširovanie modelovej palety
„Náš rast v roku 2012 je výsledkom konzistentnej stratégie, skvelého výkonu všetkých zamestnancov, výkonných predajcov a kvalitných produktov,“ hovorí Winfried Vahland. „Vyrábame praktické autá, ktoré dobre vyzerajú a ponúkajú vynikajúci pomer ceny a výkonu. Zákazníkom ponúkajú veľkorysú ponuku priestoru, nadčasovo elegantný dizajn, najlepšiu kvalitu, šikovné riešenia a modernú techniku. Modelová paleta značky ŠKODA je atraktívnejšia než kedykoľvek predtým,“ hovorí Vahland.
Najpredávanejším modelom českej automobilky bola v roku 2012 opäť ŠKODA Octavia. S viac než 409 600 predanými kusmi a s nárastom o 5,8 % bolo zákazníkom na celom svete prvýkrát dodaných viac ako 400 000 vozidiel typu ŠKODA Octavia (2011: 387 200). „Tento výsledok opäť ukázal, že Octavia je srdcom značky,“ hovorí Vahland. Od začiatku roka 2013 prichádza na trh nová ŠKODA Octavia, v máji príde nová ŠKODA Octavia Combi.
Na druhom mieste v poradí najpredávanejších modelov značky ŠKODA sa v roku 2012 opäť umiestnila ŠKODA Fabia s 240 500 dodanými vozidlami (2011: 266 800).
Šesťmiestneho čísla predaných vozidiel opäť dosiahol model ŠKODA Superb. Pre vlajkovú loď značky sa na celom svete rozhodlo 109 100 zákazníkov (2011: 116 800). Viac ako tretinu všetkých celosvetovo dodaných vozidiel Superb si zaobstarali zákazníci v Číne (43 000 vozidiel).
Silný percentuálny nárast zaznamenal v roku 2012 model ŠKODA Yeti. Celosvetové predaje vzrástli o 24,3 % na 87 400 vozidiel (2011: 70 300). Mimoriadne vysoký bol dopyt po tomto kompaktnom SUV vo východnej Európe, kde predaj vzrástol o 98,5 %. V Rusku dodala ŠKODA takmer 17 000 vozidiel Yeti, čo je viac ako dvojnásobok predaja tohto modelu v roku 2011. V roku 2012 sa darilo aj modelu ŠKODA Roomster. Jeho predaje vzrástli o 5,4 % na 38 000 vozidiel (2011: 36 000).
Vo svojom prvom, takmer celom predajnom roku presvedčilo malé vozidlo ŠKODA Citigo približne 30 000 zákazníkov. Automobil zaujme najmä vysokou úrovňou bezpečnosti a vynikajúcimi ekologickými hodnotami. Od konca roku 2012 sa najmenšie vozidlo značky ŠKODA vyrába tiež s pohonom na zemný plyn. Citigo CNG Green tec dosahuje emisie CO2 vo výške len 79 g/km.
Kompaktný model ŠKODA Rapid, novo uvedený na európsky trh na jeseň roku 2012, dosiahol v uplynulom roku počet 24 700 dodávok zákazníkom, vrátane lokálneho variantu, ktorý sa už od konca roka 2011 ponúka v Indii. Rapid dopĺňa modelovú paletu značky ŠKODA v priestore medzi modelmi Fabia a Octavia novej generácie. Vozidlo v roku 2012 získalo rad národných a medzinárodných ocenení. Za vysokú úroveň bezpečnosti získal Rapid najlepšie hodnotenie v podobe piatich hviezdičiek v testoch Euro NCAP.
Finančné výsledky spoločnosti ŠKODA za rok 2012
Finančná situácia spoločnosti ŠKODA v roku 2012 bola stabilná. Tržby vzrástli o 1,7 % na novú rekordnú hodnotu 10,4 miliárd eur a po roku 2011 (10,3 miliárd eur) tak už druhýkrát prekročila hranicu desiatich miliárd. Prevádzkový výsledok vo výške 712 miliónov eur zostal takmer bez zmeny na vysokej úrovni (2011: 743 miliónov eur). Operatívny výnos dosiahol hodnotu 6,8 % (2011: 7,2 %). „Napriek nepriaznivému ekonomickému prostrediu zvýšila ŠKODA potrebné investície do nových modelov a kapacít a opäť dosiahla prevádzkový výsledok nad 700 miliónov eur,“ hovorí člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť financií Winfried Krause. Investície spoločnosti v rovnakom období vzrástli o zhruba 46 % na 832 miliónov eur (2011: 568 miliónov eur). „Tým sme vytvorili podmienky pre budúci rast,“ dodáva Krause. Zisk pred zdanením predstavoval 713 miliónov eur (v predchádzajúcom roku 783 miliónov eur), zisk po zdanení predstavoval 611 miliónov eur (2011: 652 miliónov eur).
Rok 2013 v znamení modelovej ofenzívy
Rok 2013 je pre značku ŠKODA v znamení modelovej ofenzívy. Prvá polovica roka pritom bude poznamenaná zmenami vo výrobe a nábehovou fázou, nasledujúcou po zavedení nových modelov. V prvých dvoch mesiacoch dosiahla ŠKODA celosvetové predaje vo výške 136 600 vozidiel (rovnaké obdobie minulého roka: 147 500; -7,4 %). Tiež vlečúce sa problémy na niektorých európskych trhoch majú na predaj negatívny vplyv.
„Rok 2013 bude výzvou,“ hovorí Prof. Vahland. „S našou mladou modelovou paletou a s uvedením novej generácie nášho bestselleru Octavia, ale aj s našou silnou medzinárodnou prítomnosťou, sme na neho dobre pripravení. Naša modelová ofenzíva prichádza v správny čas,“ hovorí predseda predstavenstva. Celkovo Vahland očakáva „dobrý rok pre značku ŠKODA“.
V roku 2013 uvedie česká automobilka na trh osem nových alebo prepracovaných modelov. Prvou dôležitou udalosťou bola začiatkom tohto roka prezentácia novej generácie modelov ŠKODA Octavia a ŠKODA Octavia Combi na medzinárodnom autosalóne v Ženeve. V najbližších mesiacoch budú nasledovať varianty Octavia Combi 4x4, Octavia RS a Octavia CNG s pohonom na zemný plyn. Výroba nových verzií modelu ŠKODA Octavia bude najprv nabiehať v domovskom závode v Mladej Boleslavi. V Rusku bude výroba odštartovaná v polovici tohto roku a najneskôr na jar roku 2014 sa bude nová Octavia vyrábať aj v Číne.
ŠKODA Rapid sa od začiatku marca vyrába tiež na Ukrajine pre miestny trh. Ešte v roku 2013 bude kompaktný model českej automobilky uvedený na trh v Číne. V roku 2014 bude Rapid predstavený aj na ruskom trhu. Do roku 2015 bude obnovená celá modelová paleta značky ŠKODA. S novými modelmi ŠKODA aj v tomto roku dôsledne pokračuje vo svojej stratégii internacionalizácie. Pritom sa automobilka sústredí na rastové východoeurópske a ázijské trhy, ale aj na svoje tradičné európske trhy. „Vo všetkých regiónoch pridávame plyn - doma aj vo svete,“ hovorí Vahland. Trhový podiel značky v západnej Európe by sa mal v strednodobom horizonte zvýšiť zo súčasných necelých troch na štyri percentá, v celoeurópskom meradle následne z necelých štyroch na viac ako päť percent.
GreenFuture - Stratégia pre trvalo udržateľný rozvoj
V rámci svojej rastovej stratégie zvyšuje ŠKODA svoje úsilie o zabezpečenie trvalo udržateľného rozvoja. Všetky opatrenia automobilky sú teraz zastrešené stratégiou GreenFuture. Cieľom je ďalej znížiť spotrebu a emisie CO2 vozidiel značky ŠKODA a čerpanie zdrojov ešte viac ako doteraz orientovať na trvalo udržateľný rozvoj. Jedným z hlavných cieľov stratégie je také usporiadanie výroby v spoločnosti ŠKODA, aby bolo do roku 2018 o 25 % ekologickejšie. Green Future je integrálnou súčasťou Rastovej stratégie ŠKODA 2018 a Ekologickej stratégie koncernu Volkswagen. „Investujeme do zelenej budúcnosti,“ hovorí Vahland.
Skupina ŠKODA AUTO v číslach:
20122011zmena v % Dodávky zákazníkom tis. áut 939879+6,8 Dodávky bez Číny tis. áut 704659+6,7Produkcia * tis. áut 943902+4,6Produkcia bez Číny ** tis. áut 669682-1,9Odbyt tis. áut 727690+5,2Počet zamestnancov *** osôb26 404 26.565-0,6Tržby mil. eur 10 43810.266+1,7Prevádzkový výsledok mil. eur 712743-Prevádzkový výsledok v % z obratu %+6,8+7,2-8,9Zisk pred zdanením mil. eur 713783-6,3Zisk po zdanenímil. eur 611652+46,5Investície bez aktivovaných vývojových nákladov mil. eur 832568Čistá likvidita mil. eur 1.5111.838-17,8
* Značka ŠKODA celosvetovo
** zahŕňa výrobu v skupine ŠKODA AUTO, bez výroby v Číne, v Bratislave/Slovensko a v Pune/India, ale vrátane ostatných koncernových značiek ako SEAT, Audi a VW
*** Počet zamestnancov bez agentúrneho personálu, vrátane učňov
„V roku 2012 sme dôsledne pokračovali v Rastovej stratégii ŠKODA,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland pri príležitosti výročnej tlačovej konferencie v Mladej Boleslavi. „Dosiahli sme nové rekordné hodnoty odbytu a tržieb, rozšírili sme našu modelovú paletu a ďalej posilnili pozíciu na medzinárodnom automobilovom trhu. Investovali sme do nových modelov a výrobných kapacít. Aj v nepriaznivom ekonomickom prostredí sme náš prevádzkový výsledok udržali na prakticky stabilne vysokej úrovni. Celému tímu spoločnosti ŠKODA patrí veľká vďaka za ďalší dobrý rok,“ dodáva Vahland.
V roku 2013 bude ŠKODA vo svojej modelovej ofenzíve pokračovať s nezmenenou intenzitou. Česká automobilka uvedie tento rok na trh celkovo osem nových alebo prepracovaných modelov. „Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naša aktuálna modelová paleta a nové autá, rovnako ako naša prítomnosť na medzinárodných trhoch, predstavujú dobrú východiskovú základňu k ďalšiemu posilňovaniu našej dobrej pozície na celom svete,“ hovorí šéf spoločnosti ŠKODA.
2012: Ôsmy predajný rekord za sebou - rast na medzinárodných trhoch
ŠKODA v roku 2012 dosiahla ôsmy predajný rekord v poradí. Dodávky sa zvýšili o 6,8 % na 939 200 vozidiel (2011: 879 200). Celosvetový trhový podiel predstavoval ku koncu roka 1,4 %.
Podstatne lepšie než celkový trh sa vyvíjali predaje značky ŠKODA v západnej Európe. Zákazníkom bolo dodaných viac ako 358 400 vozidiel (2011: 361 800). Podiel značky na západoeurópskom trhu vzrástol z 2,8 % v roku 2011 na 3 %. Vo východnej Európe si značka polepšila o viac ako štvrtinu (+26,4 %) a dosiahla predaj 137 100 áut (2011: 108 400). Podiel značky ŠKODA vzrástol z 3,6 na 4,2 %. Naďalej úspešná bola ŠKODA aj v strednej Európe. Viac ako 124 000 dodávok zákazníkom predstavuje nárast o 0,7 % (2011: 123 200). Podiel na trhu vzrástol z 18,4 % na takmer 18,9 %. Na domácom českom trhu, v Poľsku a na Slovensku bola ŠKODA medzi automobilkami jednoznačnou jednotkou. V Českej republike malo opäť každé tretie predané nové vozidlo v znaku okrídlený šíp.
ŠKODA zvýšila predaj aj na dôležitých medzinárodných rastových trhoch. V Rusku vzrástol počet dodávok o 33,7 % na nový rekordný odbyt 99 100 vozidiel (2011: 74 100). Česká značka pritom rástla trikrát viac ako ruský trh. Tiež v Číne pokračovala ŠKODA v roku 2012 vo svojom raste. S 235 700 vozidlami boli predaje o 7,1 % vyššie ako v predchádzajúcom roku, kedy bolo zákazníkom dodaných 220 100 vozidiel. Čína tak bola pre automobilku opäť najväčším trhom. V Indii dosiahla ŠKODA nárast predajov o 14,2 % na 34 300 vozidiel (2011: 30 000).
Úspešné rozširovanie modelovej palety
„Náš rast v roku 2012 je výsledkom konzistentnej stratégie, skvelého výkonu všetkých zamestnancov, výkonných predajcov a kvalitných produktov,“ hovorí Winfried Vahland. „Vyrábame praktické autá, ktoré dobre vyzerajú a ponúkajú vynikajúci pomer ceny a výkonu. Zákazníkom ponúkajú veľkorysú ponuku priestoru, nadčasovo elegantný dizajn, najlepšiu kvalitu, šikovné riešenia a modernú techniku. Modelová paleta značky ŠKODA je atraktívnejšia než kedykoľvek predtým,“ hovorí Vahland.
Najpredávanejším modelom českej automobilky bola v roku 2012 opäť ŠKODA Octavia. S viac než 409 600 predanými kusmi a s nárastom o 5,8 % bolo zákazníkom na celom svete prvýkrát dodaných viac ako 400 000 vozidiel typu ŠKODA Octavia (2011: 387 200). „Tento výsledok opäť ukázal, že Octavia je srdcom značky,“ hovorí Vahland. Od začiatku roka 2013 prichádza na trh nová ŠKODA Octavia, v máji príde nová ŠKODA Octavia Combi.
Na druhom mieste v poradí najpredávanejších modelov značky ŠKODA sa v roku 2012 opäť umiestnila ŠKODA Fabia s 240 500 dodanými vozidlami (2011: 266 800).
Šesťmiestneho čísla predaných vozidiel opäť dosiahol model ŠKODA Superb. Pre vlajkovú loď značky sa na celom svete rozhodlo 109 100 zákazníkov (2011: 116 800). Viac ako tretinu všetkých celosvetovo dodaných vozidiel Superb si zaobstarali zákazníci v Číne (43 000 vozidiel).
Silný percentuálny nárast zaznamenal v roku 2012 model ŠKODA Yeti. Celosvetové predaje vzrástli o 24,3 % na 87 400 vozidiel (2011: 70 300). Mimoriadne vysoký bol dopyt po tomto kompaktnom SUV vo východnej Európe, kde predaj vzrástol o 98,5 %. V Rusku dodala ŠKODA takmer 17 000 vozidiel Yeti, čo je viac ako dvojnásobok predaja tohto modelu v roku 2011. V roku 2012 sa darilo aj modelu ŠKODA Roomster. Jeho predaje vzrástli o 5,4 % na 38 000 vozidiel (2011: 36 000).
Vo svojom prvom, takmer celom predajnom roku presvedčilo malé vozidlo ŠKODA Citigo približne 30 000 zákazníkov. Automobil zaujme najmä vysokou úrovňou bezpečnosti a vynikajúcimi ekologickými hodnotami. Od konca roku 2012 sa najmenšie vozidlo značky ŠKODA vyrába tiež s pohonom na zemný plyn. Citigo CNG Green tec dosahuje emisie CO2 vo výške len 79 g/km.
Kompaktný model ŠKODA Rapid, novo uvedený na európsky trh na jeseň roku 2012, dosiahol v uplynulom roku počet 24 700 dodávok zákazníkom, vrátane lokálneho variantu, ktorý sa už od konca roka 2011 ponúka v Indii. Rapid dopĺňa modelovú paletu značky ŠKODA v priestore medzi modelmi Fabia a Octavia novej generácie. Vozidlo v roku 2012 získalo rad národných a medzinárodných ocenení. Za vysokú úroveň bezpečnosti získal Rapid najlepšie hodnotenie v podobe piatich hviezdičiek v testoch Euro NCAP.
Finančné výsledky spoločnosti ŠKODA za rok 2012
Finančná situácia spoločnosti ŠKODA v roku 2012 bola stabilná. Tržby vzrástli o 1,7 % na novú rekordnú hodnotu 10,4 miliárd eur a po roku 2011 (10,3 miliárd eur) tak už druhýkrát prekročila hranicu desiatich miliárd. Prevádzkový výsledok vo výške 712 miliónov eur zostal takmer bez zmeny na vysokej úrovni (2011: 743 miliónov eur). Operatívny výnos dosiahol hodnotu 6,8 % (2011: 7,2 %). „Napriek nepriaznivému ekonomickému prostrediu zvýšila ŠKODA potrebné investície do nových modelov a kapacít a opäť dosiahla prevádzkový výsledok nad 700 miliónov eur,“ hovorí člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť financií Winfried Krause. Investície spoločnosti v rovnakom období vzrástli o zhruba 46 % na 832 miliónov eur (2011: 568 miliónov eur). „Tým sme vytvorili podmienky pre budúci rast,“ dodáva Krause. Zisk pred zdanením predstavoval 713 miliónov eur (v predchádzajúcom roku 783 miliónov eur), zisk po zdanení predstavoval 611 miliónov eur (2011: 652 miliónov eur).
Rok 2013 v znamení modelovej ofenzívy
Rok 2013 je pre značku ŠKODA v znamení modelovej ofenzívy. Prvá polovica roka pritom bude poznamenaná zmenami vo výrobe a nábehovou fázou, nasledujúcou po zavedení nových modelov. V prvých dvoch mesiacoch dosiahla ŠKODA celosvetové predaje vo výške 136 600 vozidiel (rovnaké obdobie minulého roka: 147 500; -7,4 %). Tiež vlečúce sa problémy na niektorých európskych trhoch majú na predaj negatívny vplyv.
„Rok 2013 bude výzvou,“ hovorí Prof. Vahland. „S našou mladou modelovou paletou a s uvedením novej generácie nášho bestselleru Octavia, ale aj s našou silnou medzinárodnou prítomnosťou, sme na neho dobre pripravení. Naša modelová ofenzíva prichádza v správny čas,“ hovorí predseda predstavenstva. Celkovo Vahland očakáva „dobrý rok pre značku ŠKODA“.
V roku 2013 uvedie česká automobilka na trh osem nových alebo prepracovaných modelov. Prvou dôležitou udalosťou bola začiatkom tohto roka prezentácia novej generácie modelov ŠKODA Octavia a ŠKODA Octavia Combi na medzinárodnom autosalóne v Ženeve. V najbližších mesiacoch budú nasledovať varianty Octavia Combi 4x4, Octavia RS a Octavia CNG s pohonom na zemný plyn. Výroba nových verzií modelu ŠKODA Octavia bude najprv nabiehať v domovskom závode v Mladej Boleslavi. V Rusku bude výroba odštartovaná v polovici tohto roku a najneskôr na jar roku 2014 sa bude nová Octavia vyrábať aj v Číne.
ŠKODA Rapid sa od začiatku marca vyrába tiež na Ukrajine pre miestny trh. Ešte v roku 2013 bude kompaktný model českej automobilky uvedený na trh v Číne. V roku 2014 bude Rapid predstavený aj na ruskom trhu. Do roku 2015 bude obnovená celá modelová paleta značky ŠKODA. S novými modelmi ŠKODA aj v tomto roku dôsledne pokračuje vo svojej stratégii internacionalizácie. Pritom sa automobilka sústredí na rastové východoeurópske a ázijské trhy, ale aj na svoje tradičné európske trhy. „Vo všetkých regiónoch pridávame plyn - doma aj vo svete,“ hovorí Vahland. Trhový podiel značky v západnej Európe by sa mal v strednodobom horizonte zvýšiť zo súčasných necelých troch na štyri percentá, v celoeurópskom meradle následne z necelých štyroch na viac ako päť percent.
GreenFuture - Stratégia pre trvalo udržateľný rozvoj
V rámci svojej rastovej stratégie zvyšuje ŠKODA svoje úsilie o zabezpečenie trvalo udržateľného rozvoja. Všetky opatrenia automobilky sú teraz zastrešené stratégiou GreenFuture. Cieľom je ďalej znížiť spotrebu a emisie CO2 vozidiel značky ŠKODA a čerpanie zdrojov ešte viac ako doteraz orientovať na trvalo udržateľný rozvoj. Jedným z hlavných cieľov stratégie je také usporiadanie výroby v spoločnosti ŠKODA, aby bolo do roku 2018 o 25 % ekologickejšie. Green Future je integrálnou súčasťou Rastovej stratégie ŠKODA 2018 a Ekologickej stratégie koncernu Volkswagen. „Investujeme do zelenej budúcnosti,“ hovorí Vahland.
Skupina ŠKODA AUTO v číslach:
20122011zmena v % Dodávky zákazníkom tis. áut 939879+6,8 Dodávky bez Číny tis. áut 704659+6,7Produkcia * tis. áut 943902+4,6Produkcia bez Číny ** tis. áut 669682-1,9Odbyt tis. áut 727690+5,2Počet zamestnancov *** osôb26 404 26.565-0,6Tržby mil. eur 10 43810.266+1,7Prevádzkový výsledok mil. eur 712743-Prevádzkový výsledok v % z obratu %+6,8+7,2-8,9Zisk pred zdanením mil. eur 713783-6,3Zisk po zdanenímil. eur 611652+46,5Investície bez aktivovaných vývojových nákladov mil. eur 832568Čistá likvidita mil. eur 1.5111.838-17,8
* Značka ŠKODA celosvetovo
** zahŕňa výrobu v skupine ŠKODA AUTO, bez výroby v Číne, v Bratislave/Slovensko a v Pune/India, ale vrátane ostatných koncernových značiek ako SEAT, Audi a VW
*** Počet zamestnancov bez agentúrneho personálu, vrátane učňov