|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. apríla 2012
ŠKODA: Úspešný prvý štvrťrok 2012
ŠKODA si naďalej udržuje na svetových trhoch vysoké tempo rastu. Česká automobilka hlási po uplynutí prvých troch mesiacov roku 2012 hneď dva nové rekordy v počte predaných vozidiel. S 95 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. apríla (WBN/PR) - ŠKODA si naďalej udržuje na svetových trhoch vysoké tempo rastu. Česká automobilka hlási po uplynutí prvých troch mesiacov roku 2012 hneď dva nové rekordy v počte predaných vozidiel.
S 95 200 predanými vozidlami dosiahla ŠKODA v marci 2012 najlepší mesačný predajný výsledok všetkých čias. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to zodpovedá nárastu o 12,1 %. V celom prvom štvrťroku vzrástol predaj českej automobilky o 11,8 % na viac ako 242 700 vozidiel. Popri marcovom rekorde tak ŠKODA dosiahla ďalší rekord v 117-ročnej histórii aj v prvom štvrťroku 2012. Podiel značky ŠKODA na svetovom trhu vzrástol takmer na 1,5 % (v uplynulom roku: 1,4 %). Dynamický rast zaznamenali trhy ako Čína a India, kde predaj dosiahol rekordnú úroveň. V Rusku, vo východnej Európe a na dôležitých trhoch západnej Európy dosiahol rast dvojciferné hodnoty.
„ŠKODA pokračovala v marci a v prvom štvrťroku vo svojom rastovom kurze,“ hovorí Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. „V ťažkých podmienkach celosvetového trhu sa nám napriek trendu podarilo náš predaj ešte zvýšiť. Tento výsledok len potvrdzuje našu Rastovú stratégiu 2018 a odráža výkon všetkých zamestnancov, importérov a dílerov spoločnosti,“ uzatvára Stackmann. „V nadchádzajúcich mesiacoch budeme pokračovať v modelovej ofenzíve a rozšírime našu modelovú paletu o ďalšie nové, atraktívne modely.“
Na silne konkurenčných trhoch západnej Európy sa značke ŠKODA podarilo napriek všeobecnému trendu dosiahnuť rast. Zatiaľ čo celý trh ľahko strácal, predaj českej značky vzrástol v marci mierne o 1 % na necelých 41 500 vozidiel (marec 2011: 41 100). V prvých troch mesiacoch roka 2012 dosiahla značka ŠKODA v západnej Európe s počtom necelých 98 500 predaných vozidiel nárast o 3,7 % voči rovnakému obdobiu uplynulého roka (1. štvrťrok 2011: 95 000 vozidiel). Najväčšiu dynamiku zaznamenal predaj v marci 2012 v Rakúsku (+23,6 %), vo Veľkej Británii (+22,8 %), Francúzsku (+19,3 %), Švédsku (+17,8 %), Fínsku (+17 %), Španielsku (+12 %) a vo Švajčiarsku (+9,1 %). Aj na najväčšom európskom trhu, ktorým je Nemecko, pokračovala ŠKODA vo svojom úspešnom ťažení a mierne posilnila svoju pozíciu s viac ako 14 500 predanými vozidlami. V západnej Európe boli v marci najžiadanejšie modely ŠKODA Fabia a Octavia. Najvyšší nárast v západnej Európe v tomto mesiaci zaznamenala značka pri modelových radoch Yeti (+10,3 %) a Roomster (+4,7 %). Dobre si viedol aj Superb s prírastkom 3,3 %.
Ďalší vysoký percentuálny nárast predaja dosiahla ŠKODA v marci 2012 vo východnej Európe. Počty vozidiel dodaných zákazníkom vzrástli o 41,4 % na takmer 11 600 kusov (marec 2011: 8 200 vozidiel). V prvom štvrťroku 2012 sa spoločnosti ŠKODA vo východnej Európe darilo rásť o 38,7 % na cca 28 300 predaných vozidiel (1. štvrťrok 2011: 20 400 vozidiel). Hnacím motorom odbytu v regióne bolo opäť Rusko: aj v marci tu automobilka dosiahla úspech, keď zvýšila predaj o 47 % na viac ako 8 100 vozidiel (marec 2011: 5 500 vozidiel). ŠKODA dodala v Rusku v prvých troch mesiacoch 19 200 vozidiel, čo bolo približne o 42,9 % viac ako v 1. štvrťroku 2011 (13 400 vozidiel). Najžiadanejším modelom automobilky ŠKODA na ruskom trhu bola v marci opäť Octavia, pre ktorú sa rozhodlo viac ako 4 100 zákazníkov (+39,3 %, marec 2011: 3 000). Predajné čísla kompaktného SUV Yeti sa zdvojnásobili z necelých 700 na takmer 1 400 vozidiel. Roomster dosiahol nárast o 126 % na takmer 170 vozidiel, Superb o 51,7 % na necelých 500 vozidiel. Výrazný nárast predaja zaznamenala s viac ako 1 700 vozidlami (+92,1 %) ŠKODA v marci 2012 aj na Ukrajine.
Na trhoch strednej Európy sa spoločnosti ŠKODA podarilo v marci ďalej zvýšiť predaj o 6,3 % na takmer 11 500 vozidiel (marec 2011: 10 800 vozidiel). V prvých troch mesiacoch dosiahla ŠKODA vďaka viac ako 32 600 predaným vozidlám nárast o 5,5 % (1. štvrťrok 2011: 30 900 vozidiel). Na českom trhu vzrástli dodávky zákazníkom v marci 2012 o 3,3 % na 5 300 vozidiel (marec 2011: 5 100). Aj napriek celkovo klesajúcom dopyte na poľskom trhu sa automobilke v marci podarilo predať takmer 3 600 vozidiel, čo je o 9,8 % viac. Na Slovensku predala v marci značka ŠKODA celkovo 1 354 automobilov a od začiatku roka viac než 4 tisíc vozidiel. V medziročnom porovnaní vzrástol predaj značky za prvý kvartál o viac než 25 % než za rovnaké obdobie minulého roka. Najžiadanejším modelom Slovákov sa v marci stala Fabia so 474 predanými kusmi. V Maďarsku a Chorvátsku si značka pripísala dvojciferný nárast predajných čísel (+11,5 % resp. +55,9 %). Najobľúbenejším modelom značky ŠKODA v strednej Európe zostáva Octavia (5 400 vozidiel; +17,2 %). Najvyšší prírastok zaznamenali modely Yeti (+24,4 %) a Superb (+10,1 %).
V rastovom kurze úspešne pokračovala v marci ŠKODA aj v Číne. Počty vozidiel dodaných zákazníkom vzrástli o 9,6 % na viac ako 21 300 (marec 2011: necelých 19 500 vozidiel). V prvom štvrťroku 2012 dosiahla ŠKODA na čínskom trhu nárast o 8,9 % na viac ako 59 200 predaných vozidiel (1. štvrťrok 2011: 54 400 vozidiel). Tým zostáva Čína pre značku ŠKODA stále najväčším samostatným trhom. Obzvlášť obľúbené modely boli v marci u čínskych zákazníkov Octavia (13 300 vozidiel; +18,3 %) a Fabia (4 900 vozidiel, +32,2 %).
Vysoké prírastky zaznamenala automobilka opäť v Indii: v marci vzrástol predaj o 64,5 % na takmer 5 000 vozidiel (marec 2011: 3 000) a v prvých troch mesiacoch roka 2012 o 40 % na viac ako 11 500 vozidiel (1. štvrťrok 2011: 8 200 vozidiel). Predovšetkým kompaktná limuzína Rapid, ponúkaná v Indii od konca roku 2011, má u indických zákazníkov vynikajúce meno. Predaj modelu Rapid vzrástol v marci 2012 na viac ako 2 700 vozidiel z 2 000 vozidiel predaných vo februári 2012. Rapid má pre rast značky v tejto krajine kľúčový význam - bol vyvinutý špeciálne pre potreby indických zákazníkov. Rastúci predaj a ocenenie „Rodinný automobil roka v Indii“ udelený koncom roka 2011 úspech nového vozidla na subkontinente len potvrdzuje.
Aj na ďalších trhoch sa ŠKODA v marci 2012 ukázala v dobrej kondícii a výrazne upevnila svoje postavenie. V Izraeli dodala automobilka zákazníkom 1 200 vozidiel (+47,9 %), v Egypte takmer 800 vozidiel (+> 500%) a v Austrálii približne 400 vozidiel (+145,6 %).
Dodávky modelov značky ŠKODA zákazníkom v marci 2012
(v kusoch; + / - v percentách v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka):
ŠKODA Octavia (40 800; +15,2 %)
ŠKODA Fabia (28 000; +2,7 %)
ŠKODA Superb (10 600; -9,0 %)
ŠKODA Yeti (8 900; +28,6 %)
ŠKODA Roomster (3 900; +5,2 %)
ŠKODA Rapid (predaj len v Indii: 2 700; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj len v Českej republike: 270; nový model)
Dodávky modelov značky ŠKODA zákazníkom v prvom štvrťroku 2012
(v kusoch; + / - v percentách v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka):
ŠKODA Octavia (109 400; +15,5 %)
ŠKODA Fabia (67 800; +1,9 %)
ŠKODA Superb (27 600; -10,7 %)
ŠKODA Yeti (21 400; +30,4 %)
ŠKODA Roomster (9 400; +10,3 %)
ŠKODA Rapid (predaj len v Indii: 6 200; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj len v Českej republike: 910; nový model)
S 95 200 predanými vozidlami dosiahla ŠKODA v marci 2012 najlepší mesačný predajný výsledok všetkých čias. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to zodpovedá nárastu o 12,1 %. V celom prvom štvrťroku vzrástol predaj českej automobilky o 11,8 % na viac ako 242 700 vozidiel. Popri marcovom rekorde tak ŠKODA dosiahla ďalší rekord v 117-ročnej histórii aj v prvom štvrťroku 2012. Podiel značky ŠKODA na svetovom trhu vzrástol takmer na 1,5 % (v uplynulom roku: 1,4 %). Dynamický rast zaznamenali trhy ako Čína a India, kde predaj dosiahol rekordnú úroveň. V Rusku, vo východnej Európe a na dôležitých trhoch západnej Európy dosiahol rast dvojciferné hodnoty.
„ŠKODA pokračovala v marci a v prvom štvrťroku vo svojom rastovom kurze,“ hovorí Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. „V ťažkých podmienkach celosvetového trhu sa nám napriek trendu podarilo náš predaj ešte zvýšiť. Tento výsledok len potvrdzuje našu Rastovú stratégiu 2018 a odráža výkon všetkých zamestnancov, importérov a dílerov spoločnosti,“ uzatvára Stackmann. „V nadchádzajúcich mesiacoch budeme pokračovať v modelovej ofenzíve a rozšírime našu modelovú paletu o ďalšie nové, atraktívne modely.“
Na silne konkurenčných trhoch západnej Európy sa značke ŠKODA podarilo napriek všeobecnému trendu dosiahnuť rast. Zatiaľ čo celý trh ľahko strácal, predaj českej značky vzrástol v marci mierne o 1 % na necelých 41 500 vozidiel (marec 2011: 41 100). V prvých troch mesiacoch roka 2012 dosiahla značka ŠKODA v západnej Európe s počtom necelých 98 500 predaných vozidiel nárast o 3,7 % voči rovnakému obdobiu uplynulého roka (1. štvrťrok 2011: 95 000 vozidiel). Najväčšiu dynamiku zaznamenal predaj v marci 2012 v Rakúsku (+23,6 %), vo Veľkej Británii (+22,8 %), Francúzsku (+19,3 %), Švédsku (+17,8 %), Fínsku (+17 %), Španielsku (+12 %) a vo Švajčiarsku (+9,1 %). Aj na najväčšom európskom trhu, ktorým je Nemecko, pokračovala ŠKODA vo svojom úspešnom ťažení a mierne posilnila svoju pozíciu s viac ako 14 500 predanými vozidlami. V západnej Európe boli v marci najžiadanejšie modely ŠKODA Fabia a Octavia. Najvyšší nárast v západnej Európe v tomto mesiaci zaznamenala značka pri modelových radoch Yeti (+10,3 %) a Roomster (+4,7 %). Dobre si viedol aj Superb s prírastkom 3,3 %.
Ďalší vysoký percentuálny nárast predaja dosiahla ŠKODA v marci 2012 vo východnej Európe. Počty vozidiel dodaných zákazníkom vzrástli o 41,4 % na takmer 11 600 kusov (marec 2011: 8 200 vozidiel). V prvom štvrťroku 2012 sa spoločnosti ŠKODA vo východnej Európe darilo rásť o 38,7 % na cca 28 300 predaných vozidiel (1. štvrťrok 2011: 20 400 vozidiel). Hnacím motorom odbytu v regióne bolo opäť Rusko: aj v marci tu automobilka dosiahla úspech, keď zvýšila predaj o 47 % na viac ako 8 100 vozidiel (marec 2011: 5 500 vozidiel). ŠKODA dodala v Rusku v prvých troch mesiacoch 19 200 vozidiel, čo bolo približne o 42,9 % viac ako v 1. štvrťroku 2011 (13 400 vozidiel). Najžiadanejším modelom automobilky ŠKODA na ruskom trhu bola v marci opäť Octavia, pre ktorú sa rozhodlo viac ako 4 100 zákazníkov (+39,3 %, marec 2011: 3 000). Predajné čísla kompaktného SUV Yeti sa zdvojnásobili z necelých 700 na takmer 1 400 vozidiel. Roomster dosiahol nárast o 126 % na takmer 170 vozidiel, Superb o 51,7 % na necelých 500 vozidiel. Výrazný nárast predaja zaznamenala s viac ako 1 700 vozidlami (+92,1 %) ŠKODA v marci 2012 aj na Ukrajine.
Na trhoch strednej Európy sa spoločnosti ŠKODA podarilo v marci ďalej zvýšiť predaj o 6,3 % na takmer 11 500 vozidiel (marec 2011: 10 800 vozidiel). V prvých troch mesiacoch dosiahla ŠKODA vďaka viac ako 32 600 predaným vozidlám nárast o 5,5 % (1. štvrťrok 2011: 30 900 vozidiel). Na českom trhu vzrástli dodávky zákazníkom v marci 2012 o 3,3 % na 5 300 vozidiel (marec 2011: 5 100). Aj napriek celkovo klesajúcom dopyte na poľskom trhu sa automobilke v marci podarilo predať takmer 3 600 vozidiel, čo je o 9,8 % viac. Na Slovensku predala v marci značka ŠKODA celkovo 1 354 automobilov a od začiatku roka viac než 4 tisíc vozidiel. V medziročnom porovnaní vzrástol predaj značky za prvý kvartál o viac než 25 % než za rovnaké obdobie minulého roka. Najžiadanejším modelom Slovákov sa v marci stala Fabia so 474 predanými kusmi. V Maďarsku a Chorvátsku si značka pripísala dvojciferný nárast predajných čísel (+11,5 % resp. +55,9 %). Najobľúbenejším modelom značky ŠKODA v strednej Európe zostáva Octavia (5 400 vozidiel; +17,2 %). Najvyšší prírastok zaznamenali modely Yeti (+24,4 %) a Superb (+10,1 %).
V rastovom kurze úspešne pokračovala v marci ŠKODA aj v Číne. Počty vozidiel dodaných zákazníkom vzrástli o 9,6 % na viac ako 21 300 (marec 2011: necelých 19 500 vozidiel). V prvom štvrťroku 2012 dosiahla ŠKODA na čínskom trhu nárast o 8,9 % na viac ako 59 200 predaných vozidiel (1. štvrťrok 2011: 54 400 vozidiel). Tým zostáva Čína pre značku ŠKODA stále najväčším samostatným trhom. Obzvlášť obľúbené modely boli v marci u čínskych zákazníkov Octavia (13 300 vozidiel; +18,3 %) a Fabia (4 900 vozidiel, +32,2 %).
Vysoké prírastky zaznamenala automobilka opäť v Indii: v marci vzrástol predaj o 64,5 % na takmer 5 000 vozidiel (marec 2011: 3 000) a v prvých troch mesiacoch roka 2012 o 40 % na viac ako 11 500 vozidiel (1. štvrťrok 2011: 8 200 vozidiel). Predovšetkým kompaktná limuzína Rapid, ponúkaná v Indii od konca roku 2011, má u indických zákazníkov vynikajúce meno. Predaj modelu Rapid vzrástol v marci 2012 na viac ako 2 700 vozidiel z 2 000 vozidiel predaných vo februári 2012. Rapid má pre rast značky v tejto krajine kľúčový význam - bol vyvinutý špeciálne pre potreby indických zákazníkov. Rastúci predaj a ocenenie „Rodinný automobil roka v Indii“ udelený koncom roka 2011 úspech nového vozidla na subkontinente len potvrdzuje.
Aj na ďalších trhoch sa ŠKODA v marci 2012 ukázala v dobrej kondícii a výrazne upevnila svoje postavenie. V Izraeli dodala automobilka zákazníkom 1 200 vozidiel (+47,9 %), v Egypte takmer 800 vozidiel (+> 500%) a v Austrálii približne 400 vozidiel (+145,6 %).
Dodávky modelov značky ŠKODA zákazníkom v marci 2012
(v kusoch; + / - v percentách v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka):
ŠKODA Octavia (40 800; +15,2 %)
ŠKODA Fabia (28 000; +2,7 %)
ŠKODA Superb (10 600; -9,0 %)
ŠKODA Yeti (8 900; +28,6 %)
ŠKODA Roomster (3 900; +5,2 %)
ŠKODA Rapid (predaj len v Indii: 2 700; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj len v Českej republike: 270; nový model)
Dodávky modelov značky ŠKODA zákazníkom v prvom štvrťroku 2012
(v kusoch; + / - v percentách v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka):
ŠKODA Octavia (109 400; +15,5 %)
ŠKODA Fabia (67 800; +1,9 %)
ŠKODA Superb (27 600; -10,7 %)
ŠKODA Yeti (21 400; +30,4 %)
ŠKODA Roomster (9 400; +10,3 %)
ŠKODA Rapid (predaj len v Indii: 6 200; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj len v Českej republike: 910; nový model)