|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. februára 2010
Škoda ukazuje novú tvár modelov Fabia a Roomster
Škoda Auto predstavuje prvé fotografie najmenšieho produktového radu, ktorý prešiel kompletným faceliftom. Mení sa nielen vzhľad všetkých modelov, ale predovšetkým ...
Zdieľať
Foto: ŠKODA AUTO Slovensko
BRATISLAVA 23. februára (WBN/PR) - Škoda Auto predstavuje prvé fotografie najmenšieho produktového radu, ktorý prešiel kompletným faceliftom. Mení sa nielen vzhľad všetkých modelov, ale predovšetkým použité technológie a ponúkané motorizácie. Vďaka úplne novej prednej časti zdôrazňujúcej šírku automobilu pôsobia Fabia aj Roomster na ceste pri rovnakej výške sebavedome a dynamicky. Facelift zahŕňa aj modelové varianty Scout, ktoré sa taktiež predstavia v Ženeve.
Omladený vzhľad vozidiel Fabia a Roomster podčiarkuje nová mriežka chladiča a trojrozmerne tvarované svetlomety, ktoré sa podstatne rozšírili a zdôrazňujú horizontálnu líniu automobilu. Zvýšením dynamickosti prednej časti umocňuje Fabia svoju eleganciu a Roomster naďalej zaujme svojím výrazným vzhľadom. Obidva automobily pôsobia zrelšie a majú silnejší emocionálny výraz. Zachované zostali osvedčené prednosti, ako sú tvar presklených plôch okolo kabíny automobilu, pripomínajúce priezor prilby, ktorý je dôležitým identifikačným prvkom modelov Roomster a Fabia. Modernizáciu obidvoch modelových radov ďalej dopĺňajú napr. nové hliníkové kolesá spolu s novými ozdobnými krytmi kolies a novými odtieňmi laku.
S modelovým radom Fabia sa spoločnosti Škoda Auto v uplynulých rokoch podarilo vytvoriť základ portfólia kompaktných automobilov, ktoré zahŕňa už päť rôznych modelov. Rovnako ako Fabia dostanú aj modely Fabia Combi a MPV Roomster s novou tvárou aj rad technických zlepšení. Svoju premiéru tu budú mať moderné, väčšinou prepĺňané motory. Práve paleta motorov pre modely Fabia a Roomster je jadrom všetkých zmien. Celkovo je k dispozícii päť zážihových a tri vznetové motory. Výkonové spektrum pri benzínových agregátoch siaha od 44 kW až do 77 kW pri modeli Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW pri automobile Roomster. Všetky pohonné jednotky dodávané do krajín EU spĺňajú normu EU 5, ponúkajú nízku spotrebu a tým aj mimoriadne nízke emisie CO2.
Cieľom vývoja nebolo len zlepšenie samotného výkonu pohonných agregátov, ale tiež šetrnosť voči životnému prostrediu. V spojení s optimalizovanou dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorá pracuje so siedmimi prevodovými stupňami, ponúka nový zážihový motor 1,2 TSI s výkonom 77 kW spotrebu 5,3 litra na 100 km. Štvorvalcový motor TSI je k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch – 63 kW a 77 kW. Obidva výkonové varianty budú k dispozícii aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Dieselové motory zahŕňajú výkonnostné spektrum od 55 kW do 77 kW pri zdvihovom objeme 1,6 litra. Všetky vznetové motory sú vybavené filtrom pevných častíc. Medzi najdôležitejšie zmeny patrí prechod na vysokotlakové vstrekovanie pomocou systému Common Rail, ktorý dosahuje vstrekovacie tlaky až 1600 bar a rýchla reakcia piezo-vstrekovačov umožňujúca vykonať až päť vstrekov v jednom takte. Automobily tak ponúknu citeľne pokojnejší chod motora a zníženie emisií škodlivín; všetky dieselové motorizácie sa môžu pochváliť emisiami pod 110g CO2/km a kombinovanou spotrebou nepresahujúcou 4,2 litra na 100 km. Splodiny sa pri všetkých verziách modelov Fabia a Roomster s dieselovým motorom čistia v oxidačnom katalyzátore a prostredníctvom recirkulácie výfukových plynov.
Paleta motorizácií:
· 1,2 HTP/44 kW (60 k)
· 1,2 12V HTP/51 kW (70 PS)
· 1,4 16V/63 kW (86 PS)
· 1,2 TSI/63 kW (86 PS)
· 1,2 TSI/77 kW (105 PS)
· 1,2 TSI77 kW (105 PS) (A)
· 1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 PS)
· 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 PS)
· 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 PS)
Omladený vzhľad vozidiel Fabia a Roomster podčiarkuje nová mriežka chladiča a trojrozmerne tvarované svetlomety, ktoré sa podstatne rozšírili a zdôrazňujú horizontálnu líniu automobilu. Zvýšením dynamickosti prednej časti umocňuje Fabia svoju eleganciu a Roomster naďalej zaujme svojím výrazným vzhľadom. Obidva automobily pôsobia zrelšie a majú silnejší emocionálny výraz. Zachované zostali osvedčené prednosti, ako sú tvar presklených plôch okolo kabíny automobilu, pripomínajúce priezor prilby, ktorý je dôležitým identifikačným prvkom modelov Roomster a Fabia. Modernizáciu obidvoch modelových radov ďalej dopĺňajú napr. nové hliníkové kolesá spolu s novými ozdobnými krytmi kolies a novými odtieňmi laku.
S modelovým radom Fabia sa spoločnosti Škoda Auto v uplynulých rokoch podarilo vytvoriť základ portfólia kompaktných automobilov, ktoré zahŕňa už päť rôznych modelov. Rovnako ako Fabia dostanú aj modely Fabia Combi a MPV Roomster s novou tvárou aj rad technických zlepšení. Svoju premiéru tu budú mať moderné, väčšinou prepĺňané motory. Práve paleta motorov pre modely Fabia a Roomster je jadrom všetkých zmien. Celkovo je k dispozícii päť zážihových a tri vznetové motory. Výkonové spektrum pri benzínových agregátoch siaha od 44 kW až do 77 kW pri modeli Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW pri automobile Roomster. Všetky pohonné jednotky dodávané do krajín EU spĺňajú normu EU 5, ponúkajú nízku spotrebu a tým aj mimoriadne nízke emisie CO2.
Cieľom vývoja nebolo len zlepšenie samotného výkonu pohonných agregátov, ale tiež šetrnosť voči životnému prostrediu. V spojení s optimalizovanou dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorá pracuje so siedmimi prevodovými stupňami, ponúka nový zážihový motor 1,2 TSI s výkonom 77 kW spotrebu 5,3 litra na 100 km. Štvorvalcový motor TSI je k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch – 63 kW a 77 kW. Obidva výkonové varianty budú k dispozícii aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Dieselové motory zahŕňajú výkonnostné spektrum od 55 kW do 77 kW pri zdvihovom objeme 1,6 litra. Všetky vznetové motory sú vybavené filtrom pevných častíc. Medzi najdôležitejšie zmeny patrí prechod na vysokotlakové vstrekovanie pomocou systému Common Rail, ktorý dosahuje vstrekovacie tlaky až 1600 bar a rýchla reakcia piezo-vstrekovačov umožňujúca vykonať až päť vstrekov v jednom takte. Automobily tak ponúknu citeľne pokojnejší chod motora a zníženie emisií škodlivín; všetky dieselové motorizácie sa môžu pochváliť emisiami pod 110g CO2/km a kombinovanou spotrebou nepresahujúcou 4,2 litra na 100 km. Splodiny sa pri všetkých verziách modelov Fabia a Roomster s dieselovým motorom čistia v oxidačnom katalyzátore a prostredníctvom recirkulácie výfukových plynov.
Paleta motorizácií:
· 1,2 HTP/44 kW (60 k)
· 1,2 12V HTP/51 kW (70 PS)
· 1,4 16V/63 kW (86 PS)
· 1,2 TSI/63 kW (86 PS)
· 1,2 TSI/77 kW (105 PS)
· 1,2 TSI77 kW (105 PS) (A)
· 1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 PS)
· 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 PS)
· 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 PS)
Súvisiace články:
Majitelia modelu Fabia dávali prednosť benzínu (9. 2. 2010)
Najpopulárnejšia farba Škody Auto je červená (29. 1. 2010)
Zahájenie predaja Škoda Superb Combi na Slovensku (18. 1. 2010)
Škoda Yeti: Auto roka 2010 KMN v Čechách (10. 12. 2009)
Škoda Auto začala výrobu nového nízkoobjemového prepĺňaného motora (20. 11. 2009)
Škoda Auto oslavuje 110 rokov výroby motorov v Mladej Boleslavi (20. 11. 2009)
Akčné modely Octavia Family a Octavia Business v mimoriadne výhodnej ponuke (4. 9. 2009)
Euro NCAP: Päť hviezdičiek pre model Yeti (26. 8. 2009)
Škoda ukazuje novú tvár modelov Fabia a Roomster - diskusné fórum čitateľov