|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. decembra 2012
ŠKODA rástla aj v novembri
ŠKODA AUTO zvýšila v novembri dodávky zákazníkom o 3,8 % oproti rovnakému mesiacu minulého roka. Dodávky zákazníkom vzrástli na 77 900 vozidiel (rovnaký mesiac minulého roka: 75 000 vozidiel). Od ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. decembra (WBN/PR) - ŠKODA AUTO zvýšila v novembri dodávky zákazníkom o 3,8 % oproti rovnakému mesiacu minulého roka. Dodávky zákazníkom vzrástli na 77 900 vozidiel (rovnaký mesiac minulého roka: 75 000 vozidiel). Od januára do novembra vzrástol predaj o 6,9 % na zhruba 873 000 vozidiel (január až november 2011: 816 800).
„Aj napriek sťaženým podmienkam na trhu sa nám opäť podarilo zvýšiť naše dodávky,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť predaja a marketingu. „Mimoriadne pozitívny je náš novembrový rast v západnej Európe, kde sme napriek trhovému vývoju zlepšili našu pozíciu. Situácia na trhoch zostáva aj naďalej náročná. Aj napriek tomu však pokračujeme v našej modelovej ofenzíve,“ dodáva Eichhorn.
V západnej Európe zvýšila ŠKODA v novembri dodávky zákazníkom o 4,3 % na 28 200 vozidiel (november 2011: 27 000) napriek citeľne klesajúcemu celkovému trhu. Aj v doterajšom priebehu roka sa ŠKODA rozvíjala podstatne lepšie než trh. Dodávky značky ŠKODA v období január až november predstavovali 331 900 vozidiel (január až november 2011: 336 800). Trhový podiel v prvých jedenástich mesiacoch prvýkrát vzrástol na viac ako 3 %, z 2,8 % v rovnakom období minulého roka. Silné prírastky zaznamenala česká automobilka v novembri na svojich najsilnejších západoeurópskych trhoch - vo Veľkej Británii (plus 30,2 %) a v Nemecku (plus 15,2 %).
Vo východnej Európe dosiahla ŠKODA v novembri nárast v počte dodávok o 7,9 % na 12 400 vozidiel (november 2011: 11 500). Od januára do novembra zvýšila značka svoje dodávky o 26,7 % na 123 500 vozidiel (január až november 2011: 97 400). Tým dosiahla takmer trikrát vyšší rast než celkový trh, ktorý v rovnakom období vzrástol o 9,4 %. Trhový podiel značky ŠKODA na konci novembra predstavoval približne 4,1 % v porovnaní s podielom 3,5 % v rovnakom období minulého roka. Ako dôležitý motor odbytu sa opäť prejavilo Rusko. Dodávky zákazníkom tu v novembri vzrástli o 12,5 % na viac ako 9 000 vozidiel (november 2011: 8 000). Po júni 2012 je tak november druhým najlepším mesiacom v histórii značky ŠKODA na ruskom trhu. V prvých jedenástich mesiacoch vzrástli dodávky značky ŠKODA v Rusku o 36,6 % na takmer 89 100 vozidiel a trhový podiel sa zvýšil na 3,6 % (január až november 2011: 2,9 %). Začiatkom decembra bola v Rusku odštartovaná sériová výroba modelu ŠKODA Yeti.
V strednej Európe dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 10 200 vozidiel (november 2011: 10 600). V prvých jedenástich mesiacoch vzrástol predaj značky o 1,3 % na 114 100 vozidiel, oproti 112 600 autám v rovnakom období minulého roka. Trhový podiel v strednej Európe vzrástol v období od januára do novembra na 18,8 % (január až november 2011: 18,5 %). Dodávky na Slovensku vzrástli do konca novembra o 15 % na 14 334 vozidiel (január až november 2011: 12 456).
ŠKODA pokračovala v rastovom kurze tiež v Číne. V novembri zaznamenala značka nárast o 4,9 % na 21 100 vozidiel (november 2011: 20 200). Do konca novembra predala ŠKODA v Číne 225 900 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje nárast o 7,1 % (január až november 2011: 211 000).
Na indickom trhu dosiahli dodávky značky ŠKODA v novembri 2 000 vozidiel (november 2011: 2 300). Od januára do novembra sa ŠKODA na subkontinente zlepšila o 24,4 % na 32 100 dodávok (január až november 2011: 25 800).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v novembri 2012 (v jednotkách, zaokrúhlené, podľa modelov; + / - v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (32 800; -3,7%)
ŠKODA Fabia (19 300; -8,2%)
ŠKODA Superb (9 100; -8,0%)
ŠKODA Yeti (6 800; +4,4%)
ŠKODA Roomster (2 700; -5,8%)
ŠKODA Rapid (2 500; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 600; nový model)
„Aj napriek sťaženým podmienkam na trhu sa nám opäť podarilo zvýšiť naše dodávky,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť predaja a marketingu. „Mimoriadne pozitívny je náš novembrový rast v západnej Európe, kde sme napriek trhovému vývoju zlepšili našu pozíciu. Situácia na trhoch zostáva aj naďalej náročná. Aj napriek tomu však pokračujeme v našej modelovej ofenzíve,“ dodáva Eichhorn.
V západnej Európe zvýšila ŠKODA v novembri dodávky zákazníkom o 4,3 % na 28 200 vozidiel (november 2011: 27 000) napriek citeľne klesajúcemu celkovému trhu. Aj v doterajšom priebehu roka sa ŠKODA rozvíjala podstatne lepšie než trh. Dodávky značky ŠKODA v období január až november predstavovali 331 900 vozidiel (január až november 2011: 336 800). Trhový podiel v prvých jedenástich mesiacoch prvýkrát vzrástol na viac ako 3 %, z 2,8 % v rovnakom období minulého roka. Silné prírastky zaznamenala česká automobilka v novembri na svojich najsilnejších západoeurópskych trhoch - vo Veľkej Británii (plus 30,2 %) a v Nemecku (plus 15,2 %).
Vo východnej Európe dosiahla ŠKODA v novembri nárast v počte dodávok o 7,9 % na 12 400 vozidiel (november 2011: 11 500). Od januára do novembra zvýšila značka svoje dodávky o 26,7 % na 123 500 vozidiel (január až november 2011: 97 400). Tým dosiahla takmer trikrát vyšší rast než celkový trh, ktorý v rovnakom období vzrástol o 9,4 %. Trhový podiel značky ŠKODA na konci novembra predstavoval približne 4,1 % v porovnaní s podielom 3,5 % v rovnakom období minulého roka. Ako dôležitý motor odbytu sa opäť prejavilo Rusko. Dodávky zákazníkom tu v novembri vzrástli o 12,5 % na viac ako 9 000 vozidiel (november 2011: 8 000). Po júni 2012 je tak november druhým najlepším mesiacom v histórii značky ŠKODA na ruskom trhu. V prvých jedenástich mesiacoch vzrástli dodávky značky ŠKODA v Rusku o 36,6 % na takmer 89 100 vozidiel a trhový podiel sa zvýšil na 3,6 % (január až november 2011: 2,9 %). Začiatkom decembra bola v Rusku odštartovaná sériová výroba modelu ŠKODA Yeti.
V strednej Európe dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 10 200 vozidiel (november 2011: 10 600). V prvých jedenástich mesiacoch vzrástol predaj značky o 1,3 % na 114 100 vozidiel, oproti 112 600 autám v rovnakom období minulého roka. Trhový podiel v strednej Európe vzrástol v období od januára do novembra na 18,8 % (január až november 2011: 18,5 %). Dodávky na Slovensku vzrástli do konca novembra o 15 % na 14 334 vozidiel (január až november 2011: 12 456).
ŠKODA pokračovala v rastovom kurze tiež v Číne. V novembri zaznamenala značka nárast o 4,9 % na 21 100 vozidiel (november 2011: 20 200). Do konca novembra predala ŠKODA v Číne 225 900 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje nárast o 7,1 % (január až november 2011: 211 000).
Na indickom trhu dosiahli dodávky značky ŠKODA v novembri 2 000 vozidiel (november 2011: 2 300). Od januára do novembra sa ŠKODA na subkontinente zlepšila o 24,4 % na 32 100 dodávok (január až november 2011: 25 800).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v novembri 2012 (v jednotkách, zaokrúhlené, podľa modelov; + / - v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (32 800; -3,7%)
ŠKODA Fabia (19 300; -8,2%)
ŠKODA Superb (9 100; -8,0%)
ŠKODA Yeti (6 800; +4,4%)
ŠKODA Roomster (2 700; -5,8%)
ŠKODA Rapid (2 500; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 4 600; nový model)