![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
19. apríla 2011
ŠKODA pokračuje s ofenzívou na čínskom trhu
ŠKODA stojí pred novým obdobím rastu a chce v nasledujúcich rokoch výrazne posilniť svoju pozíciu najmä na medzinárodných trhoch. Nová expozícia značky ŠKODA na šanghajskom autosalóne 2011 ...
Zdieľať

Značka ŠKODA počas celej svojej histórie nepredala celosvetovo toľko automobilov ako v roku 2010. Predaj 762 600 vozidiel znamená v porovnaní s rokom 2009 nárast o 11,5 percenta. Prof. Dr. hc. Winfried Vahland, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA, vyjadruje veľkú spokojnosť: „ŠKODA v roku 2010 odviedla vynikajúci výkon. Náš predaj rástol dvojciferným tempom. Práve náš vývoj v Číne, kam sme vstúpili iba pred štyrmi rokmi, mohol v takejto miere očakávať len málokto.“ V prvých troch mesiacoch roka 2011 pokračuje pozitívny vývoj nezmeneným spôsobom ďalej. V Číne posilnila ŠKODA v prvom štvrťroku o 27,4% a dohromady predala 54 400 áut.
Šéf podniku považuje dobré výsledky minulého roka za vynikajúcu východiskovú pozíciu pre ďalší rast značky ŠKODA v najbližších rokoch: „V rámci novej Rastovej stratégie ŠKODA náš predaj minimálne zdvojnásobíme a v roku 2018 chceme po celom svete predať minimálne 1,5 milióna vozidiel.“ Viac ako polovicu odbytu chce automobilka v budúcnosti realizovať mimo Európy. K tomu sa v najbližších rokoch podstatne rozšíri paleta modelov. „Na dôležitých svetových trhoch sa chceme stať meradlom, čo sa týka vozov orientovaných na priestor, na najlepší pomer ceny a úžitkovej hodnoty a na múdre riešenia,“ zdôraznil Vahland. Ku koncu desaťročia počíta šéf automobilky ŠKODA s nárastom globálneho trhu s osobnými automobilmi na približne 85 miliónov kusov, z toho len v Číne na viac než 20 miliónov za rok.
Predseda predstavenstva ŠKODA očakáva v Číne výrazné zostrenie konkurencie: „Konkurenčný boj bude narastať, ale my sme vo vynikajúcej východiskovej pozícii. ŠKODA v Číne disponuje atraktívnymi, pre miestny trh upravenými modelmi, hustou obchodnou sieťou a širokou podporou zo strany koncernu Volkswagen. Dodatočne profitujeme z vysokého podielu miestnej výroby a úzkej spolupráce s miestnymi obchodnými partnermi a organizáciami.“
Za dôkaz výkonnosti podniku v Číne považuje ŠKODA mimoriadne úspešný rozvoj v uplynulých štyroch rokoch. S výrobou modelu Octavia v spoločnosti Shanghai Volkswagen, v roku 2007, začala značka svoje aktivity na miestnom trhu. Krátko na to nasledovalo spustenie výroby modelov Fabia a Superb. Koncom roka 2010 bola podpísaná dohoda o licenčnej výrobe modelu Yeti ako štvrtého automobilu modelovej rady ŠKODA vyrábanej v Číne. „Táto úspešná história ukazuje potenciál nášho podniku na najdynamickejšie sa rozvíjajúcom trhu sveta. Nadviažeme na to v ďalších rokoch s investíciami do trhu i produktov,“ vysvetľuje Winfried Vahland.