|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. augusta 2015
ŠKODA Octavia G-TEC prešla na jednu nádrž 1700 kilometrov
ŠKODA Octavia sa opäť blysla na ostro sledovanom poli ekonomiky prevádzky. Štandardný liftback s motorom 1,4 TSI/81 kW G-TEC, spaľujúci okrem benzínu tiež stlačený zemný plyn, absolvoval cestu z Prahy ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. augusta (WBN/PR) - ŠKODA Octavia sa opäť blysla na ostro sledovanom poli ekonomiky prevádzky. Štandardný liftback s motorom 1,4 TSI/81 kW G-TEC, spaľujúci okrem benzínu tiež stlačený zemný plyn, absolvoval cestu z Prahy do nórskeho Trondheimu s priemernou spotrebou 4,32 l Naturalu 95 a 2,85 kg CNG na 100 kilometrov.
Na cestu bola použitá bežná ŠKODA Octavia vo výbavovej verzii Style bez akýchkoľvek dodatočných úprav. Trasa viedla z Prahy cez Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu, kde sa konalo tohtoročné stretnutie priaznivcov mladoboleslavskej značky ŠKODA Tour 2015. Na rozdiel od jednoúčelových ekomaratónov, zameraných na čo najnižšiu spotrebu, išlo v tomto prípade o jazdu v reálnych podmienkach. V automobile cestovala dvojčlenná posádka s adekvátnym množstvom batožiny. Namerané hodnoty možno teda považovať za realistické a v praxi dosiahnuteľné napríklad pri ceste na dovolenku.
"Išli sme bez sprievodného automobilu a viezli plný kufor batožiny. Na aute boli 17-palcové kolesá s najširšími možnými pneumatikami, čo nie je práve ideálne obutie pre dosahovanie nízkej spotreby. Miestami sme sa museli celkom ponáhľať, napríklad keď sme potrebovali stihnúť trajekt," dodal k ceste šéfredaktor magazínu www.usporne.info Marek Tomíšek, ktorý automobil riadil.
Rekordná jazda odštartovala na čerpacej stanici v Prahe 6, kde boli obidve nádrže naplnené. Na CNG prišla Octavia takmer do Rostocku, plyn sa minul po 531 km. Ďalej sa už pokračovalo na benzín. Posádka nocovala prvý deň v Kodani, druhý deň kúsok pred Oslom. Až po ďalších 1 169 km sa Octavia v náročnom stúpaní pri mestečku Alvdal zastavila definitívne, čo znamená, že na jedno natankovanie prešla presne 1 700 km. Tieto hodnoty boli zapísané do databanky Múzea rekordov a kuriozít Pelhřimov ako najdlhšia vzdialenosť prejdená so sériovým automobilom ŠKODA Octavia. Opätovným naplnením oboch nádrží sa zistilo, že automobil spotreboval 15,152 kg plynu a 50,51 l benzínu. To znamená priemernú spotrebu 2,85 kg CNG a 4,32 l benzínu na 100 km.
ŠKODA AUTO vidí v stlačenom zemnom plyne perspektívnu alternatívu ku klasickým palivám, ako sú benzín a nafta. ŠKODA Octavia je po modeli Citigo druhým modelom značky, ktorý sa štandardne ponúka vo verzii na stlačený zemný plyn - CNG. Preplňovaný motor 1,4 TSI je schopný spaľovať tak benzín, ako aj plyn. Disponuje najväčším výkonom 81 kW (110 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm dosahuje v rozmedzí od 1 500 do 3 500 min-1. Octavia s ním akceleruje z 0 na 100 km h za 10,9 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 195 km/h. Zásluhou výhodného umiestnenia tlakových nádob na špeciálnom ráme pod podlahou kufra, ktorého základný objem je 460 litrov, nie je obmedzená veľkorysá ponuka priestoru pre posádku a jej batožinu. Aj Octavia na zemný plyn tak poskytuje vysoký komfort cestovania a dostatok miesta. Tieto prednosti spolu s ekologickou a ekonomickou prevádzkou oslovujú čoraz viac zákazníkov aj na Slovensku.
Na cestu bola použitá bežná ŠKODA Octavia vo výbavovej verzii Style bez akýchkoľvek dodatočných úprav. Trasa viedla z Prahy cez Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu, kde sa konalo tohtoročné stretnutie priaznivcov mladoboleslavskej značky ŠKODA Tour 2015. Na rozdiel od jednoúčelových ekomaratónov, zameraných na čo najnižšiu spotrebu, išlo v tomto prípade o jazdu v reálnych podmienkach. V automobile cestovala dvojčlenná posádka s adekvátnym množstvom batožiny. Namerané hodnoty možno teda považovať za realistické a v praxi dosiahnuteľné napríklad pri ceste na dovolenku.
"Išli sme bez sprievodného automobilu a viezli plný kufor batožiny. Na aute boli 17-palcové kolesá s najširšími možnými pneumatikami, čo nie je práve ideálne obutie pre dosahovanie nízkej spotreby. Miestami sme sa museli celkom ponáhľať, napríklad keď sme potrebovali stihnúť trajekt," dodal k ceste šéfredaktor magazínu www.usporne.info Marek Tomíšek, ktorý automobil riadil.
Rekordná jazda odštartovala na čerpacej stanici v Prahe 6, kde boli obidve nádrže naplnené. Na CNG prišla Octavia takmer do Rostocku, plyn sa minul po 531 km. Ďalej sa už pokračovalo na benzín. Posádka nocovala prvý deň v Kodani, druhý deň kúsok pred Oslom. Až po ďalších 1 169 km sa Octavia v náročnom stúpaní pri mestečku Alvdal zastavila definitívne, čo znamená, že na jedno natankovanie prešla presne 1 700 km. Tieto hodnoty boli zapísané do databanky Múzea rekordov a kuriozít Pelhřimov ako najdlhšia vzdialenosť prejdená so sériovým automobilom ŠKODA Octavia. Opätovným naplnením oboch nádrží sa zistilo, že automobil spotreboval 15,152 kg plynu a 50,51 l benzínu. To znamená priemernú spotrebu 2,85 kg CNG a 4,32 l benzínu na 100 km.
ŠKODA AUTO vidí v stlačenom zemnom plyne perspektívnu alternatívu ku klasickým palivám, ako sú benzín a nafta. ŠKODA Octavia je po modeli Citigo druhým modelom značky, ktorý sa štandardne ponúka vo verzii na stlačený zemný plyn - CNG. Preplňovaný motor 1,4 TSI je schopný spaľovať tak benzín, ako aj plyn. Disponuje najväčším výkonom 81 kW (110 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm dosahuje v rozmedzí od 1 500 do 3 500 min-1. Octavia s ním akceleruje z 0 na 100 km h za 10,9 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 195 km/h. Zásluhou výhodného umiestnenia tlakových nádob na špeciálnom ráme pod podlahou kufra, ktorého základný objem je 460 litrov, nie je obmedzená veľkorysá ponuka priestoru pre posádku a jej batožinu. Aj Octavia na zemný plyn tak poskytuje vysoký komfort cestovania a dostatok miesta. Tieto prednosti spolu s ekologickou a ekonomickou prevádzkou oslovujú čoraz viac zákazníkov aj na Slovensku.