|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 4.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Karol
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. augusta 2011
ŠKODA na Barum Rally Zlín obsadila prvé tri miesta
Dramatická do posledného metra, okorenená súbojom tímových kolegov o každú desatinku - taká bola Barum Czech Rally Zlín 2011, ktorá sa odohrala cez víkend. V cieli sa z prvého víťazstva v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. augusta (WBN/PR) - Dramatická do posledného metra, okorenená súbojom tímových kolegov o každú desatinku - taká bola Barum Czech Rally Zlín 2011, ktorá sa odohrala cez víkend. V cieli sa z prvého víťazstva v tohtoročnej sezóne IRC radoval továrenský pilot tímu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký, ktorého od druhého Loixa delilo iba 1,2 sekundy! Hetrik vozidiel ŠKODA a skompletizovanie pódiových pozícií dokonal Juho Hänninen. ŠKODA tak oslavuje tento rok druhý hetrik po sebe, celkovo šiesty v histórii IRC a zopakovala umiestnenie z Barum Rally v minulom roku. Na prvých troch miestach šampionátu IRC naďalej figurujú piloti vozidla Fabia Super 2000 v poradí Hänninen - Kopecký - Loix.
Prvá etapa začala piatkovou super špeciálkou v uliciach mesta Zlín - na mestskom okruhu na jazdcov čakalo deväť ostrých kilometrov a približne 40 tisíc divákov. Najlepší čas zajazdil Juho Hänninen, za ním sa s nepatrným rozdielom 0,5 sekundy zaskvel Andreas Mikkelsen a tretie miesto o ďalších 0,6 sekundy obsadil Jan Kopecký - všetko piloti vozidiel Fabia Super 2000.
V sobotu čakalo na jazdcov osem rýchlostných skúšok a 133 kilometrov. Juho Hänninen po pomalšom dopoludňajšom rozjazde v druhej časti dňa výrazne zrýchlil a z priebežnej šiestej pozície po druhej rýchlostnej skúške zakončil deň na druhej pozícii. Zrýchľoval aj Freddy Loix a v závere dňa finišoval na delenom druhom mieste s Hänninenom - obaja mali zhodný čas. Smola v podobe defektu pneumatiky v siedmej rýchlostnej skúške postihla Andreasa Mikkelsena, ktorý bol do tej doby vďaka skvelej jazde v tesnom závese za Kopeckým. Z druhého miesta sa prepadol na šiestu pozíciu. Kopecký sa na prvé miesto dostal po tretej rýchlostnej skúške a svoje vedenie po každej ďalšej trpezlivo navyšoval.
V sobotu v noci sa okolím Zlína prehnali silné dažde, citeľne sa ochladilo a najmä trate v lesoch zostali mokré. Nedeľnú porciu záverečných šiestich rýchlostných skúšok poznačili problémy posilňovača riadenia lídra súťaže Kopeckého, ktorý prišiel o nádejný náskok z predošlého dňa a stratil v desiatej RS drahocenných 15 sekúnd. Prvá trojica jazdcov na vozidlách Fabia Super 2000 - Kopecký, Loix, Hänninen - sa tak čoskoro zrovnala v pár sekundách. Po vypadnutí Bouffiera bojoval o konečnú štvrtú pozíciu Mikkelsen a Neuville. Vo finiši za ním na piatej pozícii nakoniec zaostal o šesť sekúnd. Dráma až do konca sa odohrávala medzi pilotmi továrenských Fabií o prvé miesto, kde rozhodovali desatinky sekundy - súboj Kopeckého s Loixom o prvenstvo bol nervy drásajúcim, ale férovým bojom o každý piaď trati. Z celkového víťazstva sa po 15 rýchlostných skúškach radoval v cieli šťastný Jan Kopecký so spolujazdcom Petrom Starým. Druhý Freddy Loix stratil iba 1,2 sekundy, tretí bol nakoniec tímový kolega Hänninen. ŠKODA tak zopakovala minuloročný hetrik na Barumke a oslavuje tohtoročný celkovo druhý a v histórii IRC už šiesty hetrik.
Jan Kopecký: „Zložili sme reparát za minuloročnú Barumku. Na víťazstvo v IRC čakáme tento rok veľmi dlho a o to viac si ho vážime na domácej a konkurenciou nabitej súťaži. Takmer nemám slov, ďakujem všetkým, Petrovi, tímu, fanúšikom. Stále chceme bojovať o titul v IRC a toto bol veľmi dôležitý krok. Ďakujeme fantastickým divákom, kulisa tu je nádherná.“
Freddy Loix: „Chceli sme samozrejme, vyhrať, lebo aj my bojujeme o titul v IRC. Musíme však športovo pogratulovať Honzovi, ísť ešte rýchlejšie už bolo príliš riskantné, napriek tomu sme to skúšali až do konca.“
Juho Hänninen: „Barumka bola ťažká tak, ako vždy. Výsledok je určite dobrý pre vývoj
šampionátu a perfektný pre celý tím. Auto fungovalo výborne, gratulujem tímovým kolegom.“
Michal Hrabánek, šéf tímu ŠKODA Motorsport: „Sme strašne šťastní. Víťazstvo na domácej súťaži a kompletné pódium je maximum, ktoré môžeme dosiahnuť, a lepšie to skutočne dopadnúť nemohlo. Ďakujem celému tímu za perfektnú prácu počas celej súťaže a všetkým posádkam Fabií za špičkové súboje a stopercentný výkon.“
Prvá etapa začala piatkovou super špeciálkou v uliciach mesta Zlín - na mestskom okruhu na jazdcov čakalo deväť ostrých kilometrov a približne 40 tisíc divákov. Najlepší čas zajazdil Juho Hänninen, za ním sa s nepatrným rozdielom 0,5 sekundy zaskvel Andreas Mikkelsen a tretie miesto o ďalších 0,6 sekundy obsadil Jan Kopecký - všetko piloti vozidiel Fabia Super 2000.
V sobotu čakalo na jazdcov osem rýchlostných skúšok a 133 kilometrov. Juho Hänninen po pomalšom dopoludňajšom rozjazde v druhej časti dňa výrazne zrýchlil a z priebežnej šiestej pozície po druhej rýchlostnej skúške zakončil deň na druhej pozícii. Zrýchľoval aj Freddy Loix a v závere dňa finišoval na delenom druhom mieste s Hänninenom - obaja mali zhodný čas. Smola v podobe defektu pneumatiky v siedmej rýchlostnej skúške postihla Andreasa Mikkelsena, ktorý bol do tej doby vďaka skvelej jazde v tesnom závese za Kopeckým. Z druhého miesta sa prepadol na šiestu pozíciu. Kopecký sa na prvé miesto dostal po tretej rýchlostnej skúške a svoje vedenie po každej ďalšej trpezlivo navyšoval.
V sobotu v noci sa okolím Zlína prehnali silné dažde, citeľne sa ochladilo a najmä trate v lesoch zostali mokré. Nedeľnú porciu záverečných šiestich rýchlostných skúšok poznačili problémy posilňovača riadenia lídra súťaže Kopeckého, ktorý prišiel o nádejný náskok z predošlého dňa a stratil v desiatej RS drahocenných 15 sekúnd. Prvá trojica jazdcov na vozidlách Fabia Super 2000 - Kopecký, Loix, Hänninen - sa tak čoskoro zrovnala v pár sekundách. Po vypadnutí Bouffiera bojoval o konečnú štvrtú pozíciu Mikkelsen a Neuville. Vo finiši za ním na piatej pozícii nakoniec zaostal o šesť sekúnd. Dráma až do konca sa odohrávala medzi pilotmi továrenských Fabií o prvé miesto, kde rozhodovali desatinky sekundy - súboj Kopeckého s Loixom o prvenstvo bol nervy drásajúcim, ale férovým bojom o každý piaď trati. Z celkového víťazstva sa po 15 rýchlostných skúškach radoval v cieli šťastný Jan Kopecký so spolujazdcom Petrom Starým. Druhý Freddy Loix stratil iba 1,2 sekundy, tretí bol nakoniec tímový kolega Hänninen. ŠKODA tak zopakovala minuloročný hetrik na Barumke a oslavuje tohtoročný celkovo druhý a v histórii IRC už šiesty hetrik.
Jan Kopecký: „Zložili sme reparát za minuloročnú Barumku. Na víťazstvo v IRC čakáme tento rok veľmi dlho a o to viac si ho vážime na domácej a konkurenciou nabitej súťaži. Takmer nemám slov, ďakujem všetkým, Petrovi, tímu, fanúšikom. Stále chceme bojovať o titul v IRC a toto bol veľmi dôležitý krok. Ďakujeme fantastickým divákom, kulisa tu je nádherná.“
Freddy Loix: „Chceli sme samozrejme, vyhrať, lebo aj my bojujeme o titul v IRC. Musíme však športovo pogratulovať Honzovi, ísť ešte rýchlejšie už bolo príliš riskantné, napriek tomu sme to skúšali až do konca.“
Juho Hänninen: „Barumka bola ťažká tak, ako vždy. Výsledok je určite dobrý pre vývoj
šampionátu a perfektný pre celý tím. Auto fungovalo výborne, gratulujem tímovým kolegom.“
Michal Hrabánek, šéf tímu ŠKODA Motorsport: „Sme strašne šťastní. Víťazstvo na domácej súťaži a kompletné pódium je maximum, ktoré môžeme dosiahnuť, a lepšie to skutočne dopadnúť nemohlo. Ďakujem celému tímu za perfektnú prácu počas celej súťaže a všetkým posádkam Fabií za špičkové súboje a stopercentný výkon.“