|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. januára 2012
ŠKODA kráča od rekordu k rekordu
ŠKODA aj v roku 2011 pokračovala vo svojom rastovom kurze a opäť dosiahla predajný rekord. Predaj značky vzrástol o 15,3 % na novú rekordnú hodnotu 879 200 vozidiel. Počet dodávok zákazníkom tak v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. januára (WBN/PR) - ŠKODA aj v roku 2011 pokračovala vo svojom rastovom kurze a opäť dosiahla predajný rekord. Predaj značky vzrástol o 15,3 % na novú rekordnú hodnotu 879 200 vozidiel. Počet dodávok zákazníkom tak v roku 2011 vzrástol o plných 116 600 vozidiel. To predstavuje zvýšenie podielu českej značky na svetovom trhu na 1,4 % (2010: necelých 1,3 %).
ŠKODA predala v období od januára do decembra 2011 na celom svete 879 200 vozidiel (v predchádzajúcom roku 762 600). Kým svetový trh v roku 2011 vzrástol o 5,1 % na necelých 62 miliónov vozidiel, ŠKODA sa zlepšila nadpriemerne o 15,3 %. Predaj značky ŠKODA vzrástol najmä v Číne, Indii a v Rusku. Na mnohých ďalších európskych aj mimoeurópskych trhoch dosiahla najväčšia česká automobilka nové ročné rekordy.
Českej automobilke sa v roku 2011 podarilo vo všetkých regiónoch zvýšiť počet dodávok zákazníkom. V strednej a východnej Európe napríklad vzrástol počet dodávok zákazníkom za celý rok 2011 na 231 600 vozidiel (2010: 194 800; +18,9 %) a ázijsko-pacifickom regióne na 256 100 vozidiel (2010: 203 300; +26,0 %). „ŠKODA predala v roku 2011 viac vozidiel než kedykoľvek predtým,“ povedal Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. „Zlepšili sme sa vo všetkých regiónoch a úspešne sme posilnili našu pozíciu na všetkých trhoch,“ dodal Stackmann.
Značke ŠKODA sa mimoriadne darilo počas celého roka 2011 aj na Slovensku. Od začiatku januára do konca decembra ŠKODA predala celkovo 13 720 vozidiel, pričom viac než dve tretiny tvorili najpopulárnejšie modely Fabia (spolu 4 973 kusov) a Octavia (spolu 4 483 kusov).
„Prvým rokom sme pôsobivo realizovali našu rastovú stratégiu 2018,“ zhrnul uplynulý rok predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
„Podstatne sme zvýšili tempo a dosiahli sme nový odbytový rekord. Navyše sme podstatným spôsobom zvýšili výrobu, predaj a zastúpenie na medzinárodných trhoch a v Európe i na našich rastových trhoch sme zaznamenali výrazný rast,“ vyhlásil predseda predstavenstva.
Za celý rok 2011 predstavovalo 879 200 dodávok na celom svete novú rekordnú hodnotu a podiel na svetovom trhu vo výške cez 1,4 %. Ďalší cieľ je jasne definovaný – do roku 2018 má celosvetový predaj značky ŠKODA vzrásť minimálne na 1,5 milióna vozidiel ročne. „K tomu vybudovala automobilka v roku 2011 vynikajúcu základňu. Tiež v roku 2012 budeme modelovú paletu značky ŠKODA rozširovať a naše aktivity v Európe a na medzinárodných trhoch ďalej posilňovať,“ zdôraznil Prof. Vahland.
Dynamické rastové trhy
Aj v Rusku bol z pohľadu celého roka 2011 dosiahnutý nový vrchol. So 74 100 vozidlami tu bolo predaných o 62,5 % viac vozidiel ako v roku 2010 (45 600).
V Číne boli predajné výsledky stále na vzostupe, za rok 2011 vzrástli o 21,9 % na 220 100 vozidiel.
Model Rapid, ktorý bol v novembri predstavený v Indii, zaznamenal dobrý štart predaja a bol v tejto krajine dokonca zvolený aj rodinným automobilom roka. Veľmi pozitívne sa za celý rok vyvíjal tiež indický trh, dôležitý pilier rastovej stratégie značky. Značka ŠKODA tu v roku 2011 zvýšila svoj odbyt o 49,9 % a predala viac ako 30 000 vozidiel.
Budovanie kapacít - doma i v zahraničných závodoch
Česká automobilka expanduje a investuje do nových modelov, značiek a kapacít. Hlavný závod v Mladej Boleslavi bude do polovice roka 2012 podstatne rozšírený. Po ukončení stavebných prác sa počíta s výrobou tretieho modelu popri súčasných bestselleroch Octavia a Fabia. Výrobná kapacita modelu Octavia v tomto závode súčasne vzrastie z 800 na 1 200 vozidiel denne. V českom závode spoločnosti ŠKODA vo Vrchlabí sa budú od konca roku 2012 vyrábať automatické prevodovky DSG pre celý koncern, teda pre značky ŠKODA, Volkswagen, SEAT a Audi.
V ruskom závode na výrobu osobných automobilov v Nižnom Novgorode bude Volkswagen Group Rus spoločne s ruským partnerom vyrábať aj vozidlo ŠKODA Yeti. A oba spoločné čínske podniky koncernu Volkswagen investujú do nových závodov a produktov do roku 2016 zhruba 14 miliárd €. Doteraz sa v Číne vyrábali modely Octavia, Fabia a Superb, v roku 2013 pribudne aj model Yeti. S touto investíciou vytvára podnik dôležité podmienky pre rast v budúcich rokoch.
„Sme veľkými optimistami, pokiaľ ide o náš budúci vývoj. Preto investujeme do našich závodov doma i vo svete a do rozvoja odbytových organizácií vo všetkých regiónoch. A, samozrejme, chceme byť úspešnejší ako naši konkurenti,“ vyhlásil šéf predaja Stackmann.
Modelová ofenzíva sa rozbieha
Malé vozidlo Citigo a indická kompaktná limuzína Rapid boli úspešne uvedené na trh koncom roku 2011 ako prví predstavitelia modelovej ofenzívy značky ŠKODA. Citigo pre značku otvára silne rastúci segment malých vozidiel - v roku 2011 najprv v Českej republike, od roku 2012 aj v ďalších krajinách. Tiež model Rapid, uvedený v Indii, má pre rastovú stratégiu značky ŠKODA rozhodujúci význam. S modelom Rapid je ŠKODA teraz
zastúpená aj v najväčšom segmente na indickom trhu.
Dodávky zákazníkom v roku 2011 (modely značky ŠKODA v porovnaní s rokom 2010):
Octavia (372 900 vozidiel / plus 16,9 %),
Fabia (266 800 vozidiel / plus 16,5 %),
Superb (116 700 vozidiel / plus 18,1 %),
Yeti (70 300 vozidiel / plus 33,7 %),
Roomster (36 000 vozidiel / plus 11,4 %),
Rapid / India (1 700 vozidiel),
Citigo / Česká republika (viac ako 500 vozidiel).
ŠKODA predala v období od januára do decembra 2011 na celom svete 879 200 vozidiel (v predchádzajúcom roku 762 600). Kým svetový trh v roku 2011 vzrástol o 5,1 % na necelých 62 miliónov vozidiel, ŠKODA sa zlepšila nadpriemerne o 15,3 %. Predaj značky ŠKODA vzrástol najmä v Číne, Indii a v Rusku. Na mnohých ďalších európskych aj mimoeurópskych trhoch dosiahla najväčšia česká automobilka nové ročné rekordy.
Českej automobilke sa v roku 2011 podarilo vo všetkých regiónoch zvýšiť počet dodávok zákazníkom. V strednej a východnej Európe napríklad vzrástol počet dodávok zákazníkom za celý rok 2011 na 231 600 vozidiel (2010: 194 800; +18,9 %) a ázijsko-pacifickom regióne na 256 100 vozidiel (2010: 203 300; +26,0 %). „ŠKODA predala v roku 2011 viac vozidiel než kedykoľvek predtým,“ povedal Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA pre oblasť predaja a marketingu. „Zlepšili sme sa vo všetkých regiónoch a úspešne sme posilnili našu pozíciu na všetkých trhoch,“ dodal Stackmann.
Značke ŠKODA sa mimoriadne darilo počas celého roka 2011 aj na Slovensku. Od začiatku januára do konca decembra ŠKODA predala celkovo 13 720 vozidiel, pričom viac než dve tretiny tvorili najpopulárnejšie modely Fabia (spolu 4 973 kusov) a Octavia (spolu 4 483 kusov).
„Prvým rokom sme pôsobivo realizovali našu rastovú stratégiu 2018,“ zhrnul uplynulý rok predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
„Podstatne sme zvýšili tempo a dosiahli sme nový odbytový rekord. Navyše sme podstatným spôsobom zvýšili výrobu, predaj a zastúpenie na medzinárodných trhoch a v Európe i na našich rastových trhoch sme zaznamenali výrazný rast,“ vyhlásil predseda predstavenstva.
Za celý rok 2011 predstavovalo 879 200 dodávok na celom svete novú rekordnú hodnotu a podiel na svetovom trhu vo výške cez 1,4 %. Ďalší cieľ je jasne definovaný – do roku 2018 má celosvetový predaj značky ŠKODA vzrásť minimálne na 1,5 milióna vozidiel ročne. „K tomu vybudovala automobilka v roku 2011 vynikajúcu základňu. Tiež v roku 2012 budeme modelovú paletu značky ŠKODA rozširovať a naše aktivity v Európe a na medzinárodných trhoch ďalej posilňovať,“ zdôraznil Prof. Vahland.
Dynamické rastové trhy
Aj v Rusku bol z pohľadu celého roka 2011 dosiahnutý nový vrchol. So 74 100 vozidlami tu bolo predaných o 62,5 % viac vozidiel ako v roku 2010 (45 600).
V Číne boli predajné výsledky stále na vzostupe, za rok 2011 vzrástli o 21,9 % na 220 100 vozidiel.
Model Rapid, ktorý bol v novembri predstavený v Indii, zaznamenal dobrý štart predaja a bol v tejto krajine dokonca zvolený aj rodinným automobilom roka. Veľmi pozitívne sa za celý rok vyvíjal tiež indický trh, dôležitý pilier rastovej stratégie značky. Značka ŠKODA tu v roku 2011 zvýšila svoj odbyt o 49,9 % a predala viac ako 30 000 vozidiel.
Budovanie kapacít - doma i v zahraničných závodoch
Česká automobilka expanduje a investuje do nových modelov, značiek a kapacít. Hlavný závod v Mladej Boleslavi bude do polovice roka 2012 podstatne rozšírený. Po ukončení stavebných prác sa počíta s výrobou tretieho modelu popri súčasných bestselleroch Octavia a Fabia. Výrobná kapacita modelu Octavia v tomto závode súčasne vzrastie z 800 na 1 200 vozidiel denne. V českom závode spoločnosti ŠKODA vo Vrchlabí sa budú od konca roku 2012 vyrábať automatické prevodovky DSG pre celý koncern, teda pre značky ŠKODA, Volkswagen, SEAT a Audi.
V ruskom závode na výrobu osobných automobilov v Nižnom Novgorode bude Volkswagen Group Rus spoločne s ruským partnerom vyrábať aj vozidlo ŠKODA Yeti. A oba spoločné čínske podniky koncernu Volkswagen investujú do nových závodov a produktov do roku 2016 zhruba 14 miliárd €. Doteraz sa v Číne vyrábali modely Octavia, Fabia a Superb, v roku 2013 pribudne aj model Yeti. S touto investíciou vytvára podnik dôležité podmienky pre rast v budúcich rokoch.
„Sme veľkými optimistami, pokiaľ ide o náš budúci vývoj. Preto investujeme do našich závodov doma i vo svete a do rozvoja odbytových organizácií vo všetkých regiónoch. A, samozrejme, chceme byť úspešnejší ako naši konkurenti,“ vyhlásil šéf predaja Stackmann.
Modelová ofenzíva sa rozbieha
Malé vozidlo Citigo a indická kompaktná limuzína Rapid boli úspešne uvedené na trh koncom roku 2011 ako prví predstavitelia modelovej ofenzívy značky ŠKODA. Citigo pre značku otvára silne rastúci segment malých vozidiel - v roku 2011 najprv v Českej republike, od roku 2012 aj v ďalších krajinách. Tiež model Rapid, uvedený v Indii, má pre rastovú stratégiu značky ŠKODA rozhodujúci význam. S modelom Rapid je ŠKODA teraz
zastúpená aj v najväčšom segmente na indickom trhu.
Dodávky zákazníkom v roku 2011 (modely značky ŠKODA v porovnaní s rokom 2010):
Octavia (372 900 vozidiel / plus 16,9 %),
Fabia (266 800 vozidiel / plus 16,5 %),
Superb (116 700 vozidiel / plus 18,1 %),
Yeti (70 300 vozidiel / plus 33,7 %),
Roomster (36 000 vozidiel / plus 11,4 %),
Rapid / India (1 700 vozidiel),
Citigo / Česká republika (viac ako 500 vozidiel).