Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

ŠKODA AUTO vyrobila už tri milióny motorov 1,2 HTP



ŠKODA AUTO vyrobila tri milióny benzínových motorov 1,2 HTP. Trojvalcový agregát série EA 111 sa vyrába od roku 2001 v hlavnom závode spoločnosti ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi a používa sa vo vozidlách ...



Zdieľať
bez nazvu BRATISLAVA 5. mája (WBN/PR) - ŠKODA AUTO vyrobila tri milióny benzínových motorov 1,2 HTP. Trojvalcový agregát série EA 111 sa vyrába od roku 2001 v hlavnom závode spoločnosti ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi a používa sa vo vozidlách značiek ŠKODA, SEAT a Volkswagen. Popri motoroch série EA 111 vo variantoch 1,2 HTP a 1,2 TSI vyrába ŠKODA v Českej republike aj motory 1,2 TSI a 1,4 TSI série EA 211 a manuálne a automatické prevodovky. Automobilka dosiahla v tomto období aj hranicu 500 000 vyrobených prevodoviek typu MQ/SQ 100.


"Naša firma vyrába motory už takmer 115 rokov. ŠKODA je tak jednou z automobiliek s najdlhšou tradíciou výroby a vývoja motorov," hovorí Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť výroby a logistiky. "Tieto jubileá, 3 000 000 vyrobených motorov 1,2 HTP a 500 000 vyrobených prevodoviek MQ/SQ 100, sú dôkazom výkonnosti tunajšej produkcie. Našu technologickú kompetenciu v nasledujúcich rokoch ešte posilníme," dodáva Oeljeklaus.

Motor 1,2 HTP z radu EA 111 sa v Mladej Boleslavi vyrába už od roku 2001. Obľúbený zážihový trojvalec sa používa v modeloch Fabia, Roomster a Rapid. Skratka HTP znamená High Torque Performance. Už pri nízkych otáčkach je agregát pozoruhodne silný, súčasne motor presviedča vysokou efektivitou a nízkou hmotnosťou.

Popri výrobe motorov spočíva ťažisko výroby komponentov v spoločnosti ŠKODA AUTO v produkcii prevodoviek. V závode vo Vrchlabí sa vyrába automatická dvojspojková prevodovka DQ 200. V závode Mladá Boleslav vyrába ŠKODA AUTO manuálnu prevodovku MQ 200 a prevodovku MQ/SQ 100. V marci 2014 zišla z linky 500 000. prevodovka radu MQ/SQ 100. ŠKODA AUTO vyrába prevodovku MQ/SQ 100, ktorá sa okrem iného používa aj v mestských vozidlách ŠKODA Citigo, od polovice roku 2011.

V najbližších rokoch chce ŠKODA ďalej rozširovať svoju kompetenciu vo výrobe motorov a prevodoviek. Automobilka preto stavia nové Centrum pre testovanie motorov vo vývojovom stredisku ŠKODA. Len do tohto centra investuje automobilka spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. V súčasnej dobe je to najvyššia investícia do vývoja v rámci Českej republiky.

Dôležitým pilierom inovatívnej výroby motorov a prevodoviek v spoločnosti ŠKODA AUTO je zlievareň a kováčňa. Nedávno oslávila zlievareň s kováčňou svoje päťdesiate jubileum. Prevádzka, zriadená v roku 1963 v súvislosti so začatím výroby modelu ŠKODA 1000 MB, patrí medzi najmodernejšie svojho druhu a je súčasťou takzvaného Center of Excellence koncernu Volkswagen.

Výroba motorov v Mladej Boleslavi sa začala už v roku 1899. Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku zaoberal výrobou bicyklov, vybavili zakladatelia podniku Václav Laurin a Václav Klement prvýkrát bicykel pomocným motorčekom: vznikla takzvaná motocykleta. Pre pohon motocyklety sa používali dva jednovalcové motory s výkonom 1,25 a 1,75 konských síl.

Začatím výroby vozidiel poháňaných spaľovacím motorom sa položili aj základy jednej z najstarších automobiliek sveta. V roku 1905 vyvinula firma L&K svoj prvý automobil, nazvaný Voiturette A (z francúzštiny: vozík, malý automobil). Toto vozidlo bolo poháňané vodou chladeným dvojvalcovým motorom s výkonom 7 konských síl a objeme 1 100 cm3. Ďalším míľnikom v prvých rokoch výroby motorov bol prvý osemvalec na svete, vyrobený v roku 1908. V roku 1924 vyrábala firma L&K dokonca letecké motory.

Po fúzii so Škodovými závodmi v roku 1925 hral vývoj motorov naďalej veľkú úlohu. V tridsiatych rokoch vzbudila automobilka ŠKODA pozornosť okrem iného tiež výkonnými pretekárskymi vozidlami. Rozhodujúcim krokom vo vývoji po druhej svetovej vojne bol v roku 1964 prvý motor umiestnený v zadnej časti vozidla. V roku 1987 sa značka ŠKODA vrátila k motorom umiestneným vpredu, tentoraz však v kombinácii s hnacou prednou nápravou. Rozhodujúcim impulzom pre modernú výrobu agregátov bolo v roku 1991 spojenie s koncernom Volkswagen.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Alojz Hlina chce zmeniť vyplácanie príspevku pri narodení
<< predchádzajúci článok
V prieskume českej verejnej mienky by zvíťazila strana ANO