|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
ŠKODA AUTO vyrába nové trojvalcové benzínové motory
ŠKODA vyrába vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi nové trojvalcové benzínové motory. Agregát 1,0 MPI série EA 211 sa vyrába v dvoch výkonových stupňoch (44 a 55 kW), boduje nízkou hmotnosťou, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. júna (WBN/PR) - ŠKODA vyrába vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi nové trojvalcové benzínové motory. Agregát 1,0 MPI série EA 211 sa vyrába v dvoch výkonových stupňoch (44 a 55 kW), boduje nízkou hmotnosťou, spotrebou a nízkymi emisiami.
"V minulých rokoch sme v Mladej Boleslavi podstatne rozšírili kapacity pre výrobu vozidiel. Teraz sa na vyššie počty pripravujeme aj vo výrobe motorov," hovorí Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť výroby a logistiky. "Začiatok výroby trojvalcového motora MPI série EA 211 je dôležitým míľnikom našej výroby agregátov v Českej republike a dôkazom výkonnosti našich zamestnancov," dodáva Oeljeklaus.
Modelový rad motorov EA 211 koncernu Volkswagen obsahuje troj a štvorvalcové benzínové motory v štyroch objemových variantoch od 1,0 do 1,6 litra. Benzínové motory 1,2 a 1,4 TSI série EA 211 vyrába ŠKODA už od konca roku 2012. Závod rozširuje v Mladej Boleslavi túto výrobu o agregát 1,0 MPI. Skratka MPI znamená Multi Point Injection. Nový agregát budú používať malé a kompaktné vozidlá značiek ŠKODA, SEAT a Volkswagen.
Nový trojvalcový motor zaujme svojimi nízkymi hodnotami spotreby, emisií a tiež nízkou hmotnosťou. Navyše je motor 1,0 MPI vďaka svojmu širokému spektru využiteľných otáčok a zaťaženia spoľahlivý, robustný a mimoriadne dynamický už pri nízkych otáčkach. To sú vlastnosti, ktoré prinášajú mnoho výhod najmä v mestskej premávke. Motor spĺňa prísnu emisnú normu EU 6 a je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).
Výrobou motora 1,0 MPI potvrdzuje ŠKODA opäť vysokú kompetenciu vo vývoji a výrobe agregátov. Popri motoroch TSI a MPI série EA 211 sa v ŠKODA AUTO už od roku 2001 vyrábajú agregáty 1,2 HTP série EA 111. Začiatkom mája vyrobila ŠKODA AUTO trojmiliónty motor 1,2 HTP.
V oblasti výroby komponentov sa ŠKODA zameriava na produkciu prevodoviek. V Mladej Boleslavi spoločnosť vyrába prevodovky radov MQ 200 a MQ/SQ 100. V závode Vrchlabí sa vyrába automatická dvojspojková prevodovka DQ 200.
V najbližších rokoch chce ŠKODA svoju kompetenciu pre výrobu motorov a agregátov ďalej rozširovať, a preto v súčasnosti buduje centrum pre testovanie motorov vo vývojovom stredisku v Česane pri Mladej Boleslavi. Len do tohto projektu investuje ŠKODA AUTO spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. V súčasnej dobe je to najväčšia investícia do vývoja v Českej republike.
Výroba motorov začala v Mladej Boleslavi už v roku 1899. Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku venoval výrobe bicyklov, vybavili jeho zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement (L&K) prvýkrát bicykel pomocným motorom a vznikla takzvaná motocykleta. Pre pohon týchto jednostopových vozidiel sa vtedy vyrábali jednovalcové motory s výkonom 1,25 alebo 1,75 konských síl.
Míľniky výroby motorov značky ŠKODA pre koncern Volkswagen
1997
ŠKODA dodáva do koncernu Volkswagen prvý motor: benzínový agregát s objemom 1,0 l a výkonom 37 kW (50 k).
2001
Začiatok výroby motora 1,2 HTP (EA 111)
2009
Začiatok výroby motora 1,2 TSI (EA 111)
2012
Slávnostný začiatok výstavby nového centra pre testovanie agregátov v Česaně
Začiatok výroby nových motorov 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211)
2014
Začiatok výroby motora 1,6 MPI (EA 211)
Výroba jubilejného trojmiliónteho motora 1,2 HTP
Začiatok výroby motora 1,0 MPI (EA 211)
"V minulých rokoch sme v Mladej Boleslavi podstatne rozšírili kapacity pre výrobu vozidiel. Teraz sa na vyššie počty pripravujeme aj vo výrobe motorov," hovorí Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť výroby a logistiky. "Začiatok výroby trojvalcového motora MPI série EA 211 je dôležitým míľnikom našej výroby agregátov v Českej republike a dôkazom výkonnosti našich zamestnancov," dodáva Oeljeklaus.
Modelový rad motorov EA 211 koncernu Volkswagen obsahuje troj a štvorvalcové benzínové motory v štyroch objemových variantoch od 1,0 do 1,6 litra. Benzínové motory 1,2 a 1,4 TSI série EA 211 vyrába ŠKODA už od konca roku 2012. Závod rozširuje v Mladej Boleslavi túto výrobu o agregát 1,0 MPI. Skratka MPI znamená Multi Point Injection. Nový agregát budú používať malé a kompaktné vozidlá značiek ŠKODA, SEAT a Volkswagen.
Nový trojvalcový motor zaujme svojimi nízkymi hodnotami spotreby, emisií a tiež nízkou hmotnosťou. Navyše je motor 1,0 MPI vďaka svojmu širokému spektru využiteľných otáčok a zaťaženia spoľahlivý, robustný a mimoriadne dynamický už pri nízkych otáčkach. To sú vlastnosti, ktoré prinášajú mnoho výhod najmä v mestskej premávke. Motor spĺňa prísnu emisnú normu EU 6 a je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch: 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k).
Výrobou motora 1,0 MPI potvrdzuje ŠKODA opäť vysokú kompetenciu vo vývoji a výrobe agregátov. Popri motoroch TSI a MPI série EA 211 sa v ŠKODA AUTO už od roku 2001 vyrábajú agregáty 1,2 HTP série EA 111. Začiatkom mája vyrobila ŠKODA AUTO trojmiliónty motor 1,2 HTP.
V oblasti výroby komponentov sa ŠKODA zameriava na produkciu prevodoviek. V Mladej Boleslavi spoločnosť vyrába prevodovky radov MQ 200 a MQ/SQ 100. V závode Vrchlabí sa vyrába automatická dvojspojková prevodovka DQ 200.
V najbližších rokoch chce ŠKODA svoju kompetenciu pre výrobu motorov a agregátov ďalej rozširovať, a preto v súčasnosti buduje centrum pre testovanie motorov vo vývojovom stredisku v Česane pri Mladej Boleslavi. Len do tohto projektu investuje ŠKODA AUTO spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. V súčasnej dobe je to najväčšia investícia do vývoja v Českej republike.
Výroba motorov začala v Mladej Boleslavi už v roku 1899. Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku venoval výrobe bicyklov, vybavili jeho zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement (L&K) prvýkrát bicykel pomocným motorom a vznikla takzvaná motocykleta. Pre pohon týchto jednostopových vozidiel sa vtedy vyrábali jednovalcové motory s výkonom 1,25 alebo 1,75 konských síl.
Míľniky výroby motorov značky ŠKODA pre koncern Volkswagen
1997
ŠKODA dodáva do koncernu Volkswagen prvý motor: benzínový agregát s objemom 1,0 l a výkonom 37 kW (50 k).
2001
Začiatok výroby motora 1,2 HTP (EA 111)
2009
Začiatok výroby motora 1,2 TSI (EA 111)
2012
Slávnostný začiatok výstavby nového centra pre testovanie agregátov v Česaně
Začiatok výroby nových motorov 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211)
2014
Začiatok výroby motora 1,6 MPI (EA 211)
Výroba jubilejného trojmiliónteho motora 1,2 HTP
Začiatok výroby motora 1,0 MPI (EA 211)