|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. októbra 2009
Škoda Auto v treťom štvrťroku prekonala minuloročné obdobie
V treťom štvrťroku tohto roku dodala Škoda Auto svojim zákazníkom o 6,5 % vozidiel viac, než v rovnakom období roku 2008. Od júla do septembra 2009 tak dodávky predstavovali 174.984 vozidiel. V uplynulom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. októbra (WN/PR) - V treťom štvrťroku tohto roku dodala Škoda Auto svojim zákazníkom o 6,5 % vozidiel viac, než v rovnakom období roku 2008. Od júla do septembra 2009 tak dodávky predstavovali 174.984 vozidiel. V uplynulom roku to bolo 164.258 vozidiel.
Za obdobie od januára do septembra 2009 dodala najväčšia česká automobilka svojim zákazníkom celkovo 504.625 vozidiel, predaje značky Škoda tak klesli len o 5,0 %. Svetový automobilový trh v medziročnom porovnaní poklesol o 11,9 %. Skupina vyrobila vo všetkých svojich závodoch za prvých deväť mesiacov tohto roku 387.574 vozidiel, čo znamená pokles o 22,4 % oproti porovnateľnému obdobiu. Škoda Auto vyrába automobily licenčne aj v Číne, kde sa za prvých deväť mesiacov vyrobilo ďalších 89.911 vozidiel. K hospodárskemu výsledku koncernu Volkswagen prispela skupina Škoda Auto za tri štvrťroky 2009 prevádzkovým výsledkom vo výške 162,4 mil. EUR.
„Na našich výsledkoch sa rovnako ako na výsledkoch celého odvetvia automobilového priemyslu podpísala ekonomická recesia. Prijali sme rad opatrení, aby sme si udržali finančnú silu a stabilitu. Na súčasnú ťažkú situáciu na automobilovom trhu sme reagovali uvedením nových atraktívnych produktov. Nový model Škoda Yeti sa úspešne zavádza na svetové trhy, rozšírili sme tiež paletu ekologických modelov GreenLine. Vo Frankfurte sme predstavili kombi variant našej vlajkovej lode, modelu Škoda Superb. Už teraz, krátko po jej uvedení, zaznamenávame veľké množstvo pozitívnych ohlasov. Škoda Auto dosiahla v treťom štvrťroku po prvýkrát v tomto roku rast predajných čísel. Predpokladáme, že tento pozitívny vývoj bude pokračovať aj v posledných mesiacoch tohto roku. Rok 2009 je pre celý automobilový priemysel veľmi zložitý. Napriek tomu sme boli schopní dosiahnuť aj pri nepriaznivých makroekonomických podmienkach veľmi dobré výsledky,“ uviedol Reinhard Jung, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.
„Predajné výsledky výrazne podporilo šrotovné, najmä v susednom Nemecku, a rastúci čínsky trh, ktorý aj v zložitom období ako jeden z mála významne posilňoval. Vďaka týmto pozitívnym efektom sa podarilo takmer vyrovnať viac než polovičné straty objemov na trhoch východnej Európy. V závere tohto roku očakávame predaj zhruba na úrovni minulého roku. Najmä v budúcom roku budeme na jednej strane konfrontovaní s ukončením jednorazových podporných programov a na druhej strane s postupným oživovaním jednotlivých ekonomík. Vývoj situácie v budúcom roku sa dá len veľmi ťažko odhadnúť,“ komentuje situáciu Reinhard Fleger, člen predstavenstva zodpovedný za oblasť predaja.
Za obdobie od januára do septembra 2009 dodala najväčšia česká automobilka svojim zákazníkom celkovo 504.625 vozidiel, predaje značky Škoda tak klesli len o 5,0 %. Svetový automobilový trh v medziročnom porovnaní poklesol o 11,9 %. Skupina vyrobila vo všetkých svojich závodoch za prvých deväť mesiacov tohto roku 387.574 vozidiel, čo znamená pokles o 22,4 % oproti porovnateľnému obdobiu. Škoda Auto vyrába automobily licenčne aj v Číne, kde sa za prvých deväť mesiacov vyrobilo ďalších 89.911 vozidiel. K hospodárskemu výsledku koncernu Volkswagen prispela skupina Škoda Auto za tri štvrťroky 2009 prevádzkovým výsledkom vo výške 162,4 mil. EUR.
„Na našich výsledkoch sa rovnako ako na výsledkoch celého odvetvia automobilového priemyslu podpísala ekonomická recesia. Prijali sme rad opatrení, aby sme si udržali finančnú silu a stabilitu. Na súčasnú ťažkú situáciu na automobilovom trhu sme reagovali uvedením nových atraktívnych produktov. Nový model Škoda Yeti sa úspešne zavádza na svetové trhy, rozšírili sme tiež paletu ekologických modelov GreenLine. Vo Frankfurte sme predstavili kombi variant našej vlajkovej lode, modelu Škoda Superb. Už teraz, krátko po jej uvedení, zaznamenávame veľké množstvo pozitívnych ohlasov. Škoda Auto dosiahla v treťom štvrťroku po prvýkrát v tomto roku rast predajných čísel. Predpokladáme, že tento pozitívny vývoj bude pokračovať aj v posledných mesiacoch tohto roku. Rok 2009 je pre celý automobilový priemysel veľmi zložitý. Napriek tomu sme boli schopní dosiahnuť aj pri nepriaznivých makroekonomických podmienkach veľmi dobré výsledky,“ uviedol Reinhard Jung, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.
„Predajné výsledky výrazne podporilo šrotovné, najmä v susednom Nemecku, a rastúci čínsky trh, ktorý aj v zložitom období ako jeden z mála významne posilňoval. Vďaka týmto pozitívnym efektom sa podarilo takmer vyrovnať viac než polovičné straty objemov na trhoch východnej Európy. V závere tohto roku očakávame predaj zhruba na úrovni minulého roku. Najmä v budúcom roku budeme na jednej strane konfrontovaní s ukončením jednorazových podporných programov a na druhej strane s postupným oživovaním jednotlivých ekonomík. Vývoj situácie v budúcom roku sa dá len veľmi ťažko odhadnúť,“ komentuje situáciu Reinhard Fleger, člen predstavenstva zodpovedný za oblasť predaja.