|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. decembra 2010
Škoda Auto úspešne rozšírila Technologické centrum
Škoda Auto od roku 2008 úspešne rozšírila Technologické centrum v Mladej Boleslavi. Dva roky po otvorení centra bola v tomto roku odštartovaná prevádzka akustických laboratórií. Týmto krokom je ...
Zdieľať
BRATISLAVA 15. decembra (WBN/PR) - Škoda Auto od roku 2008 úspešne rozšírila Technologické centrum v Mladej Boleslavi. Dva roky po otvorení centra bola v tomto roku odštartovaná prevádzka akustických laboratórií. Týmto krokom je väčšina skúšobní, laboratórií, dielní a kancelárií technického vývoja automobilky zhromaždená pod jednou strechou a svoje technologické kompetencie tak spoločnosť spojila už aj priestorovo.
So sprevádzkovaním posledného úseku bola do Technologického centra integrovaná ďalšia dôležitá oblasť vývoja. V roku 2009 už boli v modernej budove odštartované prevádzky klimatickej komory pre dlhodobé a životnostné skúšky vozidla a klimatickej komory pre skúšky kúrenia a klimatizácie. Technologické centrum tiež disponuje priebežne modernizovanou simulačnou technikou pre elektronické systémy vozidla.
„Technologické centrum spoločnosti Škoda Auto je elementárnou súčasťou technického vývoja. Natrvalo posilňuje našu technologickú kompetenciu a umožňuje nám rýchly a efektívny vývoj nových vozidiel. Tým budeme schopní ešte výraznejšie podporiť rastovú stratégiu značky Škoda,“ zdôraznil Eckhard Scholz, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť technického vývoja. „Naväzujeme tým tiež na dlhú tradíciu vývoja a konštrukcie automobilov v Českej republike.“
Nové akustické centrum patrí k najmodernejším svojho druhu v Európe. Oblasť technického vývoja tak teraz disponuje psycho-akustickým laboratóriom, ktoré umožňuje individuálne hodnotenie jazdných hlukov v interiéri. Vonkajšie jazdné hluky sa merajú v dvoch laboratóriách so skúšobnými valcami. Je tu aj možnosť testovania vozidiel s pohonom všetkých kolies.
Technologické centrum úzko spolupracuje s vývojom koncernu Volkswagen. Spolupráca zahŕňa aktivity naprieč celým technickým vývojom. Medzi spoločne riešené oblasti patrí vývoj bŕzd a motorov, vrátane vývoja prevodoviek a podvozkov. Medzi tieto aktivity sa tiež radí vývoj elektronických komponentov vozidla.
Navyše sa tiež etablovala silná spolupráca s množstvom dôležitých univerzít. Tieto aktivity sú zamerané prevažne na znižovanie emisií CO2 a vývoj alternatívnych pohonov. Partnermi sú predovšetkým ČVUT Praha, TU Liberec, ZČU Plzeň, VUT Brno a VŠB Ostrava. Spolupráca prebieha formou priamych zákaziek, spoluprácou na výskumných projektoch a spoluúčasťou na projektoch podporovaných z verejných zdrojov.
S otvorením Technologického centra v decembri 2008 bolo vytvorených 300 nových pracovných miest. Väčšina z nich bola obsadená skúšobnými technikmi, konštruktérmi a vývojovými pracovníkmi pre oblasť elektroniky a elektrotechniky. Škoda Auto do Technologického centra investovala sumu vo výške 1.159 mil. Kč (46,06 mil. EUR). Došlo k rozšíreniu celkovej plochy pracovísk technického vývoja zhruba o 70 %. Zastavaná plocha má rozlohu 26.376 m2. Z dôvodu ochrany proti povodniam je objekt osadený na pilieroch, vďaka čomu vznikla v prízemí parkovacia plocha pre 300 vozidiel.
So sprevádzkovaním posledného úseku bola do Technologického centra integrovaná ďalšia dôležitá oblasť vývoja. V roku 2009 už boli v modernej budove odštartované prevádzky klimatickej komory pre dlhodobé a životnostné skúšky vozidla a klimatickej komory pre skúšky kúrenia a klimatizácie. Technologické centrum tiež disponuje priebežne modernizovanou simulačnou technikou pre elektronické systémy vozidla.
„Technologické centrum spoločnosti Škoda Auto je elementárnou súčasťou technického vývoja. Natrvalo posilňuje našu technologickú kompetenciu a umožňuje nám rýchly a efektívny vývoj nových vozidiel. Tým budeme schopní ešte výraznejšie podporiť rastovú stratégiu značky Škoda,“ zdôraznil Eckhard Scholz, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť technického vývoja. „Naväzujeme tým tiež na dlhú tradíciu vývoja a konštrukcie automobilov v Českej republike.“
Nové akustické centrum patrí k najmodernejším svojho druhu v Európe. Oblasť technického vývoja tak teraz disponuje psycho-akustickým laboratóriom, ktoré umožňuje individuálne hodnotenie jazdných hlukov v interiéri. Vonkajšie jazdné hluky sa merajú v dvoch laboratóriách so skúšobnými valcami. Je tu aj možnosť testovania vozidiel s pohonom všetkých kolies.
Technologické centrum úzko spolupracuje s vývojom koncernu Volkswagen. Spolupráca zahŕňa aktivity naprieč celým technickým vývojom. Medzi spoločne riešené oblasti patrí vývoj bŕzd a motorov, vrátane vývoja prevodoviek a podvozkov. Medzi tieto aktivity sa tiež radí vývoj elektronických komponentov vozidla.
Navyše sa tiež etablovala silná spolupráca s množstvom dôležitých univerzít. Tieto aktivity sú zamerané prevažne na znižovanie emisií CO2 a vývoj alternatívnych pohonov. Partnermi sú predovšetkým ČVUT Praha, TU Liberec, ZČU Plzeň, VUT Brno a VŠB Ostrava. Spolupráca prebieha formou priamych zákaziek, spoluprácou na výskumných projektoch a spoluúčasťou na projektoch podporovaných z verejných zdrojov.
S otvorením Technologického centra v decembri 2008 bolo vytvorených 300 nových pracovných miest. Väčšina z nich bola obsadená skúšobnými technikmi, konštruktérmi a vývojovými pracovníkmi pre oblasť elektroniky a elektrotechniky. Škoda Auto do Technologického centra investovala sumu vo výške 1.159 mil. Kč (46,06 mil. EUR). Došlo k rozšíreniu celkovej plochy pracovísk technického vývoja zhruba o 70 %. Zastavaná plocha má rozlohu 26.376 m2. Z dôvodu ochrany proti povodniam je objekt osadený na pilieroch, vďaka čomu vznikla v prízemí parkovacia plocha pre 300 vozidiel.