|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. novembra 2010
Škoda Auto udržala trend rastu aj v októbri
Škoda Auto udržuje svoj medzinárodný trend rastu a svoje októbrové predaje v porovnaní s minulým rokom opäť podstatne zvýšila. So 69 200 predanými vozidlami (2009: 65 600) dosiahla česká automobilka ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. novembra (WBN/PR) - Škoda Auto udržuje svoj medzinárodný trend rastu a svoje októbrové predaje v porovnaní s minulým rokom opäť podstatne zvýšila. So 69 200 predanými vozidlami (2009: 65 600) dosiahla česká automobilka štvrtý najlepší mesačný výsledok v histórii. Za prvých desať mesiacov roku 2010 vzrástol počet dodávok zákazníkom celosvetovo o 11,9 % na 638 200 vozidiel (január - október 2009: 570 200). Na rastových trhoch v Rusku, Indii a v Číne Škoda Auto už teraz prekročila výsledky celého uplynulého roku. Ďalší rekordný predaj zaznamenala spoločnosť aj na slovenskom trhu.
„Škoda na celom svete ide na plný plyn,“ zdôraznil Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto a.s. „V prvých desiatich mesiacoch tohto roku sme takmer na všetkých trhoch podstatne pridali a zlepšili našu pozíciu. Tým rázne smerujeme k nášmu cieľu, ktorým je zvýšenie našich predajných výsledkov do roku 2020 na dvojnásobok.“
Škoda Auto zaznamenala v októbri najlepší výsledok predaja v tomto roku na slovenskom trhu. S počtom 1 396 ks predaných vozidiel dosiahla trhový podiel 21,03 %. Spoločnosť dodala zákazníkom v októbri o 238 vozidiel viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku, čím zvýšila svoj trhový podiel o 1,66 %. Škode sa podarilo na Slovensku zvýšiť celkový trhový podiel v porovnaní s minulým rokom o 2,84 %.
Automobilka viditeľne posilnila svoju vedúcu pozíciu aj na domácom českom trhu. Predovšetkým vďaka vysokému dopytu po modeloch Yeti a Superb Combi vzrástol trhový podiel do októbra na 34,8 % (január - október 2009: 32,6 %). Škoda Auto celkovo dodala zákazníkom v Českej republike za prvých desať mesiacov roka 48 800 vozidiel (január - október 2009: 45 400). V porovnaní s uplynulým rokom to predstavuje nárast o 7,5 %.
Vysoké nárasty zaznamenala Škoda Auto aj na ďalších trhoch strednej a východnej Európy. Počty dodávok zákazníkom a tiež trhové podiely vzrástli na Ukrajine (+9,7 %), v Maďarsku (+11,9 %), Slovinsku (+19,6 %) alebo v Srbsku (+22,9 %).
V západnej Európe (bez Nemecka) zvýšila česká značka počet dodávok zákazníkom o takmer jednu štvrtinu (+24,4 %). Na všetkých západoeurópskych trhoch (s výnimkou Nemecka) zvýšila Škoda Auto svoje podiely na trhu.
S nezmenenou dynamikou rástli trhy v Indii, Číne a v Rusku. Na týchto rastových trhoch už teraz dosiahla Škoda Auto úroveň predajov celého roka 2009. V Indii vzrástol počet dodávok zákazníkom za prvých desať mesiacov o 31,6 % na 15 900 vozidiel (január - október 2009: 12 100). V Číne dodala Škoda Auto v októbri svojim zákazníkom ďalších 18 300 vozidiel. Tým dosiahla automobilka na najväčšom automobilovom trhu na svete v období od januára do októbra nárast o 59,7 % a nový predajný rekord vo výške 152 800 vozidiel (január - október 2009: 95 700). Taktiež v Rusku rastie Škoda Auto podstatne rýchlejšie ako celkový trh. S 38 000 predanými vozidlami (január - október 2009: 27 600) zvýšila značka v prvých desiatich mesiacoch odbyt o 37,6 %.
Aj na ďalších mimoeurópskych trhoch Škoda Auto úspešne napredovala. V Egypte (+137,2 %), Turecku (+72,3 %), Izraeli (+65,8 %) a v Austrálii (+45,5 %) zaznamenala značka vysoké prírastky.
Dodávky zákazníkom v októbri 2010 (modely značky Škoda v porovnaní s októbrom 2009):
Octavia (30 300 vozidiel/+14,0 %), Fabia (20 400 vozidiel/-18,7 %), Superb (9 000 vozidiel/+108,8 %), Yeti (4 800 vozidiel/+157,3 %), Roomster (2 500 vozidiel/-40,5 %), Octavia Tour (2 100 vozidiel/-37,6 %).
„Škoda na celom svete ide na plný plyn,“ zdôraznil Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto a.s. „V prvých desiatich mesiacoch tohto roku sme takmer na všetkých trhoch podstatne pridali a zlepšili našu pozíciu. Tým rázne smerujeme k nášmu cieľu, ktorým je zvýšenie našich predajných výsledkov do roku 2020 na dvojnásobok.“
Škoda Auto zaznamenala v októbri najlepší výsledok predaja v tomto roku na slovenskom trhu. S počtom 1 396 ks predaných vozidiel dosiahla trhový podiel 21,03 %. Spoločnosť dodala zákazníkom v októbri o 238 vozidiel viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku, čím zvýšila svoj trhový podiel o 1,66 %. Škode sa podarilo na Slovensku zvýšiť celkový trhový podiel v porovnaní s minulým rokom o 2,84 %.
Automobilka viditeľne posilnila svoju vedúcu pozíciu aj na domácom českom trhu. Predovšetkým vďaka vysokému dopytu po modeloch Yeti a Superb Combi vzrástol trhový podiel do októbra na 34,8 % (január - október 2009: 32,6 %). Škoda Auto celkovo dodala zákazníkom v Českej republike za prvých desať mesiacov roka 48 800 vozidiel (január - október 2009: 45 400). V porovnaní s uplynulým rokom to predstavuje nárast o 7,5 %.
Vysoké nárasty zaznamenala Škoda Auto aj na ďalších trhoch strednej a východnej Európy. Počty dodávok zákazníkom a tiež trhové podiely vzrástli na Ukrajine (+9,7 %), v Maďarsku (+11,9 %), Slovinsku (+19,6 %) alebo v Srbsku (+22,9 %).
V západnej Európe (bez Nemecka) zvýšila česká značka počet dodávok zákazníkom o takmer jednu štvrtinu (+24,4 %). Na všetkých západoeurópskych trhoch (s výnimkou Nemecka) zvýšila Škoda Auto svoje podiely na trhu.
S nezmenenou dynamikou rástli trhy v Indii, Číne a v Rusku. Na týchto rastových trhoch už teraz dosiahla Škoda Auto úroveň predajov celého roka 2009. V Indii vzrástol počet dodávok zákazníkom za prvých desať mesiacov o 31,6 % na 15 900 vozidiel (január - október 2009: 12 100). V Číne dodala Škoda Auto v októbri svojim zákazníkom ďalších 18 300 vozidiel. Tým dosiahla automobilka na najväčšom automobilovom trhu na svete v období od januára do októbra nárast o 59,7 % a nový predajný rekord vo výške 152 800 vozidiel (január - október 2009: 95 700). Taktiež v Rusku rastie Škoda Auto podstatne rýchlejšie ako celkový trh. S 38 000 predanými vozidlami (január - október 2009: 27 600) zvýšila značka v prvých desiatich mesiacoch odbyt o 37,6 %.
Aj na ďalších mimoeurópskych trhoch Škoda Auto úspešne napredovala. V Egypte (+137,2 %), Turecku (+72,3 %), Izraeli (+65,8 %) a v Austrálii (+45,5 %) zaznamenala značka vysoké prírastky.
Dodávky zákazníkom v októbri 2010 (modely značky Škoda v porovnaní s októbrom 2009):
Octavia (30 300 vozidiel/+14,0 %), Fabia (20 400 vozidiel/-18,7 %), Superb (9 000 vozidiel/+108,8 %), Yeti (4 800 vozidiel/+157,3 %), Roomster (2 500 vozidiel/-40,5 %), Octavia Tour (2 100 vozidiel/-37,6 %).