|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/Martin Baumann
Praha 10. apríla (TASR) - V prípade firemných zákazníkov česká automobilka Škoda Auto bezkonkurenčne vedie, v prípade českých domácností ale také pevné postavenie nemá. V 1. štvrťroku u nich Škoda stratila 9 %, táto časť trhu ale o 9 % rástla. Česi si vďaka zvyšujúcim sa mzdám stále častejšie kupujú nové autá, z čoho ťažia viacerí konkurenti mladoboleslavskej automobilky.Firma Hyundai pridala 15 % a o dvojciferné hodnoty vzrástli aj Dacia a Kia, ktoré uzatvárajú prvú štvorku. Výrazne zvyšujú svoj predaj Toyota, Opel, Renault a Suzuki, uviedol server ihned.cz. Tieto značky nie sú také silné v prípade firiem, ale cestu k českým rodinám si našli. "Hlavným dôvodom poklesu nášho podielu na trhu sú naše aktuálne výrobné kapacity spojené s rozsiahlou modelovou obmenou. Zostávame však sebavedomí, nakoľko máme rekordné množstvo objednávok," povedal hovorca automobilky Škoda Auto Vítězslav Pelc.
Pre Škodu to znamená, že jej podiel v prípade českých domácností klesol z 21 na 18 %, zatiaľ čo najbližší konkurent, ktorým je Hyundai, vzrástol a Škode už prakticky dýcha na chrbát. Vo februári tohto roka Hyundai firmu Škoda u domácností, teda u zákazníkov, ktorí autá prevádzkujú na svoje rodné číslo, dokonca predstihol. V marci sa česká značka vrátila pred Hyundai, náskok ale už nie je taký, ako v predchádzajúcich rokoch. V prípade celkového trhu má ale česká značka tretinový podiel a je tak 4-krát silnejšia než firma Hyundai, ktorá, čo sa týka firemnej klientely, taká úspešná nie je.
Škoda je momentálne v období, keď viacero dôležitých modelov prechádza zmenou vzhľadu alebo ponukou motorov, a to ovplyvňuje chovanie zákazníkov. Zároveň to znižuje výrobné možnosti automobilky.
Časť zákazníkov v súčasnosti kúpu škodoviek odkladá, pretože čakajú na novinky. Tí, ktorí si škodovku kúpiť chcú, ale musia počítať s dlhšími dodacími lehotami. Na autá sa čaká bežne viac než dva mesiace, najviac potom na niektoré verzie nového SUV Kodiaq. Jeho výroba sa iba rozbieha a záujemcovia o vybavenejšie verzie si musia na prevzatie auta počkať aj viac než sedem mesiacov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR