|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. septembra 2012
ŠKODA AUTO: najlepší august v histórii podniku
Úspech pre spoločnosť ŠKODA AUTO: Česká automobilka v auguste 2012 zvýšila svoje celosvetové dodávky zákazníkom o 12,1 % oproti rovnakému mesiacu minulého roku. Celkovo ŠKODA dodala svojim ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. septembra (WBN/PR) - Úspech pre spoločnosť ŠKODA AUTO: Česká automobilka v auguste 2012 zvýšila svoje celosvetové dodávky zákazníkom o 12,1 % oproti rovnakému mesiacu minulého roku. Celkovo ŠKODA dodala svojim zákazníkom viac než 67 700 vozidiel. To je súčasne najlepší augustový výsledok v histórii podniku. Od januára do augusta 2012 vzrástli dodávky značky ŠKODA zákazníkom o 8,5 % na viac než 633 300 vozidiel (január až august 2011: 583 600 vozidiel).
„ŠKODA v auguste ďalej posilnila svoju pozíciu na trhoch,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť predaja a marketingu. „Napriek zhoršujúcim sa ekonomickým podmienkam sme sa takmer vo všetkých regiónoch vyvíjali lepšie ako trh. Celkovo teda môžeme byť s našimi výsledkami za prvých osem mesiacov roku 2012 spokojní. Pevne dúfame, že aj v nepriaznivých podmienkach budeme naďalej schopní dosahovať rast,“ hovorí Eichhorn. Podstatným spôsobom k rastu prispeje aj nová ŠKODA Rapid. Koncom septembra oslávi nová kompaktná limuzína automobilky svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Paríži. Od októbra 2012 príde najnovšie vozidlo značky ŠKODA na európske trhy.
V západnej Európe rástla ŠKODA v auguste 2012 aj napriek nepriaznivému vývoju trhu. Zatiaľ čo celkový trh poklesol o 8,3 %, vzrástol predaj značky ŠKODA o 1,2 % na viac ako 21 700 vozidiel (august 2011: 21 400). Podiel značky ŠKODA na trhu v auguste vzrástol na 3,25 %. „V západnej Európe sme preukázali, že aj v čase ekonomickej recesie možno úspešne predávať automobily, pokiaľ ich vlastnosti spĺňajú predstavy spotrebiteľov. Kvalitné autá za atraktívnu cenu a "Simply Clever" riešenia, ktoré zákazníkom ponúkame, sa teraz obzvlášť vyplácajú,“ hovorí Eichhorn. Na najsilnejšom európskom trhu v Nemecku rástli dodávky značky zákazníkom o 10,1 % na približne 9 200 vozidiel. S očakávaným trhovým podielom cez štyri percentá potvrdila ŠKODA v Nemecku pozíciu najsilnejšieho importéra. Vo Veľkej Británii vzrástli dodávky vozidiel značky ŠKODA v rovnakej dobe o 11,7 %.
ŠKODA v auguste 2012 opäť rástla aj vo východnej Európe. Dodávky zákazníkom vzrástli v porovnaní s augustom 2011 o 53,2 % na zhruba 11 300 vozidiel (august 2011: 7 300). S týmto prírastkom, ktorý prevyšuje vývoj trhu, zvýšila ŠKODA v auguste svoj trhový podiel vo východnej Európe na 4,07 % (august 2011: 2,83 %). V auguste 2012 sa ako najsilnejší východoeurópsky trh opäť prejavilo Rusko. ŠKODA zvýšila svoje dodávky zákazníkom v Rusku o 68,3 % na 8 300 vozidiel (august 2011: 4 900). Značka tu v raste prekonala trh viac ako päťnásobne. Podiel značky ŠKODA na ruskom trhu v auguste vzrástol z 2,39 na 3,54 %.
Aj v strednej Európe sa ŠKODA vyvíjala pozitívne, dodávky značky vzrástli v auguste 2012 o 8,3 % na 8 500 vozidiel. Podiel značky ŠKODA na trhu sa tak zlepšil na 18,16 % (august 2011: 15,90 %). Dodávky značky ŠKODA na celkovo klesajúcom trhu v Českej republike v auguste 2012 vzrástli o 6,2 % na 4 300 vozidiel (august 2011: 4 000). Na Slovensku ŠKODA lámala rekordy. Medziročne rástla o viac než 35 %. V auguste 2012 predala značka celkovo 1 231 automobilov a dosiahla trhový podiel 20,70 %. Najpredávanejším vozidlom na Slovensku sa v auguste stala ŠKODA Octavia.
ŠKODA v auguste 2012 ďalej rástla aj na čínskom trhu. Dodávky zákazníkom v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka vzrástli o 4,5 % na zhruba 19 700 vozidiel (august 2011: 18 800).
Dodávky značky ŠKODA v Indii vzrástli v auguste o 8,8 % na viac ako 2 200 vozidiel (august 2011: 2 100). Celkový podiel značky ŠKODA na indickom trhu v auguste vzrástol na 1,37 %. S viac než 1 400 predanými vozidlami pripadli takmer dve tretiny augustových predajov v Indii na kompaktnú limuzínu ŠKODA Rapid. Od konca roka 2011 sa na indickom subkontinente úspešne predáva indický variant modelu Rapid.
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v auguste 2012 (v jednotkách, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (30 200; +11,7%)
ŠKODA Fabia (15 200; -18,7%)
ŠKODA Superb (8 400; +3,1%)
ŠKODA Yeti (6 400; +60,5%)
ŠKODA Roomster (2 900; +12,2%)
ŠKODA Rapid (predaj iba v Indii: 1 400; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3 000; nový model)
„ŠKODA v auguste ďalej posilnila svoju pozíciu na trhoch,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť predaja a marketingu. „Napriek zhoršujúcim sa ekonomickým podmienkam sme sa takmer vo všetkých regiónoch vyvíjali lepšie ako trh. Celkovo teda môžeme byť s našimi výsledkami za prvých osem mesiacov roku 2012 spokojní. Pevne dúfame, že aj v nepriaznivých podmienkach budeme naďalej schopní dosahovať rast,“ hovorí Eichhorn. Podstatným spôsobom k rastu prispeje aj nová ŠKODA Rapid. Koncom septembra oslávi nová kompaktná limuzína automobilky svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Paríži. Od októbra 2012 príde najnovšie vozidlo značky ŠKODA na európske trhy.
V západnej Európe rástla ŠKODA v auguste 2012 aj napriek nepriaznivému vývoju trhu. Zatiaľ čo celkový trh poklesol o 8,3 %, vzrástol predaj značky ŠKODA o 1,2 % na viac ako 21 700 vozidiel (august 2011: 21 400). Podiel značky ŠKODA na trhu v auguste vzrástol na 3,25 %. „V západnej Európe sme preukázali, že aj v čase ekonomickej recesie možno úspešne predávať automobily, pokiaľ ich vlastnosti spĺňajú predstavy spotrebiteľov. Kvalitné autá za atraktívnu cenu a "Simply Clever" riešenia, ktoré zákazníkom ponúkame, sa teraz obzvlášť vyplácajú,“ hovorí Eichhorn. Na najsilnejšom európskom trhu v Nemecku rástli dodávky značky zákazníkom o 10,1 % na približne 9 200 vozidiel. S očakávaným trhovým podielom cez štyri percentá potvrdila ŠKODA v Nemecku pozíciu najsilnejšieho importéra. Vo Veľkej Británii vzrástli dodávky vozidiel značky ŠKODA v rovnakej dobe o 11,7 %.
ŠKODA v auguste 2012 opäť rástla aj vo východnej Európe. Dodávky zákazníkom vzrástli v porovnaní s augustom 2011 o 53,2 % na zhruba 11 300 vozidiel (august 2011: 7 300). S týmto prírastkom, ktorý prevyšuje vývoj trhu, zvýšila ŠKODA v auguste svoj trhový podiel vo východnej Európe na 4,07 % (august 2011: 2,83 %). V auguste 2012 sa ako najsilnejší východoeurópsky trh opäť prejavilo Rusko. ŠKODA zvýšila svoje dodávky zákazníkom v Rusku o 68,3 % na 8 300 vozidiel (august 2011: 4 900). Značka tu v raste prekonala trh viac ako päťnásobne. Podiel značky ŠKODA na ruskom trhu v auguste vzrástol z 2,39 na 3,54 %.
Aj v strednej Európe sa ŠKODA vyvíjala pozitívne, dodávky značky vzrástli v auguste 2012 o 8,3 % na 8 500 vozidiel. Podiel značky ŠKODA na trhu sa tak zlepšil na 18,16 % (august 2011: 15,90 %). Dodávky značky ŠKODA na celkovo klesajúcom trhu v Českej republike v auguste 2012 vzrástli o 6,2 % na 4 300 vozidiel (august 2011: 4 000). Na Slovensku ŠKODA lámala rekordy. Medziročne rástla o viac než 35 %. V auguste 2012 predala značka celkovo 1 231 automobilov a dosiahla trhový podiel 20,70 %. Najpredávanejším vozidlom na Slovensku sa v auguste stala ŠKODA Octavia.
ŠKODA v auguste 2012 ďalej rástla aj na čínskom trhu. Dodávky zákazníkom v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka vzrástli o 4,5 % na zhruba 19 700 vozidiel (august 2011: 18 800).
Dodávky značky ŠKODA v Indii vzrástli v auguste o 8,8 % na viac ako 2 200 vozidiel (august 2011: 2 100). Celkový podiel značky ŠKODA na indickom trhu v auguste vzrástol na 1,37 %. S viac než 1 400 predanými vozidlami pripadli takmer dve tretiny augustových predajov v Indii na kompaktnú limuzínu ŠKODA Rapid. Od konca roka 2011 sa na indickom subkontinente úspešne predáva indický variant modelu Rapid.
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v auguste 2012 (v jednotkách, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (30 200; +11,7%)
ŠKODA Fabia (15 200; -18,7%)
ŠKODA Superb (8 400; +3,1%)
ŠKODA Yeti (6 400; +60,5%)
ŠKODA Roomster (2 900; +12,2%)
ŠKODA Rapid (predaj iba v Indii: 1 400; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3 000; nový model)