|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. apríla 2009
ŠKODA AUTO dosiahla hranicu sedem miliónov vyrobených vozidiel
Škoda Auto vyrobila sedemmiliónte vozidlo značky Škoda vo svojej novodobej histórii od spojenia s Volkswagenom v roku 1991. Transformáciu automobilky zahájil a nového investora vtedy presvedčil ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. apríla (WN/PR) - Škoda Auto vyrobila sedemmiliónte vozidlo značky Škoda vo svojej novodobej histórii od spojenia s Volkswagenom v roku 1991.
Transformáciu automobilky zahájil a nového investora vtedy presvedčil automobil Škoda Favorit, vyrábaný od roku 1988 až do roku 1994, kedy automobilka odštartovala produkciu nového modelu Škoda Felicia. Odvtedy sa modelová paleta pravidelne rozrastá.
Zásadná zmena prišla v roku 1996 s modelom Škoda Octavia, ktorá sa vďaka vynikajúcemu pomeru ceny a úžitkovej hodnoty stále teší veľkej obľube zákazníkov a dodnes sa vyrába pod označením Tour. V roku 2004 bol najobľúbenejší model Octavia komplexne modernizovaný, zachované boli jeho karosárske verzie Combi a liftback, ako aj športová derivácia RS. Modelový rad Octavie obohatila verzia Scout postavená na platforme modelu Octavia 4x4. V októbri roku 2008 predstavila Skoda Auto jej omladenú verziu.
Ďalším prelomovým modelom sa stala Škoda Fabia predstavená na 58. ročníku medzinárodného autosalónu vo Frankfurte v roku 1999. Tento model bol zákazníkom ponúkaný v troch verziách – hatchback, combi a sedan. Druhá generácia Fabie celkom nahradila tú pôvodnú v roku 2007. Zákazníkom sú k dispozícii verzie hatchback a combi.
V roku 2001 vstúpila Škoda Auto do segmentu vyššej strednej triedy s modelom Škoda Superb. Vlajková loď českej automobilky sa dočkala svojho nástupcu v roku 2008 a priniesla mnohé originálne technické riešenia, napríklad systém piatych dverí TwinDoor.
V segmente malých MPV rozšírilo modelovú paletu Škoda Auto priestranné vozidlo Škoda Roomster, ktorého výroba bola zahájená v roku 2006.
Piaty modelový rad spoločnosti predstavuje Škoda Yeti, najčerstvejšia novinka tohtoročného medzinárodného autosalónu v Ženeve. Týmto modelom vstupuje spoločnosť na pôdu segmentu SUV.
Škoda Auto so svojimi modelmi pravidelne víťazí v mnohých prestížnych medzinárodných súťažiach. Škoda Superb získala napríklad ocenenie „Automobil roku 2009“ alebo cenu Zlatý volant 2008 vyhlasovanú nemeckými novinami Bild am Sonntag.
Favorit - 768.690 vozidiel - 1991 – 1995
Felicia - 1.420.441 vozidiel - 1994 – 2001
Octavia Tour - 1.389.546 vozidiel - 1996 – súčasnosť
Fabia - 1.788.063 vozidiel - 1999 – 2008
Superb - 136.068 vozidiel - 2001 – 2008
Octavia - 900.535 vozidiel - 2004 – súčasnosť
Roomster - 157.834 vozidiel - 2006 – súčasnosť
Fabia II. gen. - 407.634 vozidiel - 2006 – súčasnosť
Superb II. gen. - 31.189 vozidiel - 2008 – súčasnosť
Spolu - 7.000.000 vozidiel
Transformáciu automobilky zahájil a nového investora vtedy presvedčil automobil Škoda Favorit, vyrábaný od roku 1988 až do roku 1994, kedy automobilka odštartovala produkciu nového modelu Škoda Felicia. Odvtedy sa modelová paleta pravidelne rozrastá.
Zásadná zmena prišla v roku 1996 s modelom Škoda Octavia, ktorá sa vďaka vynikajúcemu pomeru ceny a úžitkovej hodnoty stále teší veľkej obľube zákazníkov a dodnes sa vyrába pod označením Tour. V roku 2004 bol najobľúbenejší model Octavia komplexne modernizovaný, zachované boli jeho karosárske verzie Combi a liftback, ako aj športová derivácia RS. Modelový rad Octavie obohatila verzia Scout postavená na platforme modelu Octavia 4x4. V októbri roku 2008 predstavila Skoda Auto jej omladenú verziu.
Ďalším prelomovým modelom sa stala Škoda Fabia predstavená na 58. ročníku medzinárodného autosalónu vo Frankfurte v roku 1999. Tento model bol zákazníkom ponúkaný v troch verziách – hatchback, combi a sedan. Druhá generácia Fabie celkom nahradila tú pôvodnú v roku 2007. Zákazníkom sú k dispozícii verzie hatchback a combi.
V roku 2001 vstúpila Škoda Auto do segmentu vyššej strednej triedy s modelom Škoda Superb. Vlajková loď českej automobilky sa dočkala svojho nástupcu v roku 2008 a priniesla mnohé originálne technické riešenia, napríklad systém piatych dverí TwinDoor.
V segmente malých MPV rozšírilo modelovú paletu Škoda Auto priestranné vozidlo Škoda Roomster, ktorého výroba bola zahájená v roku 2006.
Piaty modelový rad spoločnosti predstavuje Škoda Yeti, najčerstvejšia novinka tohtoročného medzinárodného autosalónu v Ženeve. Týmto modelom vstupuje spoločnosť na pôdu segmentu SUV.
Škoda Auto so svojimi modelmi pravidelne víťazí v mnohých prestížnych medzinárodných súťažiach. Škoda Superb získala napríklad ocenenie „Automobil roku 2009“ alebo cenu Zlatý volant 2008 vyhlasovanú nemeckými novinami Bild am Sonntag.
Favorit - 768.690 vozidiel - 1991 – 1995
Felicia - 1.420.441 vozidiel - 1994 – 2001
Octavia Tour - 1.389.546 vozidiel - 1996 – súčasnosť
Fabia - 1.788.063 vozidiel - 1999 – 2008
Superb - 136.068 vozidiel - 2001 – 2008
Octavia - 900.535 vozidiel - 2004 – súčasnosť
Roomster - 157.834 vozidiel - 2006 – súčasnosť
Fabia II. gen. - 407.634 vozidiel - 2006 – súčasnosť
Superb II. gen. - 31.189 vozidiel - 2008 – súčasnosť
Spolu - 7.000.000 vozidiel