|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 27.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Filoména
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
ŠKODA AUTO dodala v októbri zákazníkom 88 500 automobilov
V októbri 2015 dodala ŠKODA AUTO zákazníkom na celom svete 88 500 automobilov (október 2014: 91 000 automobilov; mínus 2,7 %). Po silnom minuloročnom októbri to bol druhý najlepší októbrový ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. novembra (WBN/PR) - V októbri 2015 dodala ŠKODA AUTO zákazníkom na celom svete 88 500 automobilov (október 2014: 91 000 automobilov; mínus 2,7 %). Po silnom minuloročnom októbri to bol druhý najlepší októbrový výsledok značky. Na slovenskom trhu zaznamenala ŠKODA v októbri 1 428 registrácií nových automobilov v kategórii M1, čo predstavuje trhový podiel 21,34 %. V prvých desiatich mesiacoch si tak naďalej udržuje dvojciferné tempo rastu na úrovni 10,40 %. To znamená takmer dvakrát rýchlejší medziročný rast ako celý automobilový trh na Slovensku.
ŠKODA rástla v strednej Európe, Indii a v Číne. V západnej Európe boli dodávky zákazníkom ľahko pod úrovňou minulého roka. K poklesu predajov dochádzalo najmä v dôsledku zložitej situácie na ruskom a východoeurópskom trhu. Skvele sa aj v tomto období vyvíjali dodávky novej generácie automobilov ŠKODA: v Európe dosiahli vysoké prírastky nové modely ŠKODA Fabia (plus 44,1 %) a ŠKODA Superb (plus 22,8 %).
"So svojou atraktívnou modelovou paletou dosiahla ŠKODA v októbri aj napriek ťažkým podmienkam na niektorých trhoch dobré predajné výsledky," hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. "Naše nové modely sú u zákazníkov veľmi obľúbené. Dôkazom toho je aj stabilný vývoj zákaziek. Situácia na ruskom a východoeurópskom trhu však zostáva aj naďalej napätá," dodáva Eichhorn.
V západnej Európe dodala ŠKODA v októbri svojim zákazníkom 34 000 automobilov (október 2014: 34 700; mínus 1,9 %). Na nemeckom trhu dosiahli predaje značky minuloročnú úroveň 12 800 automobilov. ŠKODA teda v Nemecku zostáva aj naďalej s veľkým náskokom najsilnejšou zahraničnou značkou. Dvojciferný rast dosiahla značka ŠKODA vo Francúzsku (2 100 automobilov; plus 17,3 %), Španielsku (1 700 automobilov; plus 12,9 %), Taliansku (1 400 automobilov; plus 13,3 %), Portugalsku (200 automobilov; plus 22,5 %) alebo v Írsku (200 automobilov; plus 22,2 %).
Na celkovo klesajúcom trhu v Rusku dodala ŠKODA v októbri zákazníkom 4 600 automobilov (október 2014: 7 400 automobilov; mínus 38 %). Vo východnej Európe mimo Ruska predala automobilka v októbri 3 000 automobilov (október 2014: 3 300; mínus 11 %). Dvojciferným tempom ŠKODA naopak rástla v Rumunsku (900 automobilov; plus 26,3 %) a Srbsku (500 automobilov; plus 21,2 %).
V strednej Európe ŠKODA v októbri rástla o 11,9 % na 14 800 automobilov (október 2014: 13 200). Každý piaty novo registrovaný automobil v strednej Európe je automobil značky ŠKODA. Na českom trhu zaznamenala značka silný nárast o 18,5 % na 7 600 automobilov (október 2014: 6 400). Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA aj v Slovinsku (500 automobilov; plus 14 %) a Chorvátsku (200 automobilov; plus 28,1 %).
Na Slovensku si ŠKODA upevnila pozíciu trhového lídra, keď v októbri na trh umiestnila 1 428 nových automobilov v kategórii M1. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to predstavuje nárast 3,63 % (október 2014: 1378). Trhový podiel si ŠKODA za mesiac október (21,34 %), ako aj za prvých desať mesiacov tohto roka (21,38 %) udržuje nad 21 percentami. V prvých desiatich mesiacoch roka rastie ŠKODA medziročne dvojciferným tempom na úrovni 10,40 %, čo znamená takmer dvojnásobne tempo ako celkový trh nových automobilov kategórie M1 na Slovensku (celkový trh 2015/2014: + 5,21 %). Pozíciu najžiadanejšieho automobilu Slovákov potvrdila aj v októbri ŠKODA Fabia s počtom 581 kusov (hatchback 233 kusov + kombi 348 kusov). V tomto roku sa pre slovenské Auto roka 2015 rozhodlo už 4 114 zákazníkov.
V Číne dodala ŠKODA v októbri zákazníkom 26 400 automobilov. V porovnaní s vlaňajším októbrom (25 600 automobilov) to predstavuje ľahký nárast o 3,2 %. V Indii zvýšila značka svoje predaje o 7,7 % na 1 600 automobilov (október 2014: 1 500). Na Taiwane zaznamenala ŠKODA nárast o 20 %, keď dodala zákazníkom 300 automobilov. Dvojciferný rast dosiahla značka ŠKODA aj v Izraeli (1 500 automobilov, plus 52,7 %).
Dodávky automobilov značky ŠKODA zákazníkom v októbri 2015 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (37 000; +4,9 %)
ŠKODA Fabia (16 800; +39,8 %)
ŠKODA Rapid (14 000; -33,9 %)
ŠKODA Yeti (10 000; +13,0 %)
ŠKODA Superb (7 700; -2,6 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 2 800; -12,0%)
Predaje na Slovensku:
Október 2015
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
ŠKODA rástla v strednej Európe, Indii a v Číne. V západnej Európe boli dodávky zákazníkom ľahko pod úrovňou minulého roka. K poklesu predajov dochádzalo najmä v dôsledku zložitej situácie na ruskom a východoeurópskom trhu. Skvele sa aj v tomto období vyvíjali dodávky novej generácie automobilov ŠKODA: v Európe dosiahli vysoké prírastky nové modely ŠKODA Fabia (plus 44,1 %) a ŠKODA Superb (plus 22,8 %).
"So svojou atraktívnou modelovou paletou dosiahla ŠKODA v októbri aj napriek ťažkým podmienkam na niektorých trhoch dobré predajné výsledky," hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. "Naše nové modely sú u zákazníkov veľmi obľúbené. Dôkazom toho je aj stabilný vývoj zákaziek. Situácia na ruskom a východoeurópskom trhu však zostáva aj naďalej napätá," dodáva Eichhorn.
V západnej Európe dodala ŠKODA v októbri svojim zákazníkom 34 000 automobilov (október 2014: 34 700; mínus 1,9 %). Na nemeckom trhu dosiahli predaje značky minuloročnú úroveň 12 800 automobilov. ŠKODA teda v Nemecku zostáva aj naďalej s veľkým náskokom najsilnejšou zahraničnou značkou. Dvojciferný rast dosiahla značka ŠKODA vo Francúzsku (2 100 automobilov; plus 17,3 %), Španielsku (1 700 automobilov; plus 12,9 %), Taliansku (1 400 automobilov; plus 13,3 %), Portugalsku (200 automobilov; plus 22,5 %) alebo v Írsku (200 automobilov; plus 22,2 %).
Na celkovo klesajúcom trhu v Rusku dodala ŠKODA v októbri zákazníkom 4 600 automobilov (október 2014: 7 400 automobilov; mínus 38 %). Vo východnej Európe mimo Ruska predala automobilka v októbri 3 000 automobilov (október 2014: 3 300; mínus 11 %). Dvojciferným tempom ŠKODA naopak rástla v Rumunsku (900 automobilov; plus 26,3 %) a Srbsku (500 automobilov; plus 21,2 %).
V strednej Európe ŠKODA v októbri rástla o 11,9 % na 14 800 automobilov (október 2014: 13 200). Každý piaty novo registrovaný automobil v strednej Európe je automobil značky ŠKODA. Na českom trhu zaznamenala značka silný nárast o 18,5 % na 7 600 automobilov (október 2014: 6 400). Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA aj v Slovinsku (500 automobilov; plus 14 %) a Chorvátsku (200 automobilov; plus 28,1 %).
Na Slovensku si ŠKODA upevnila pozíciu trhového lídra, keď v októbri na trh umiestnila 1 428 nových automobilov v kategórii M1. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to predstavuje nárast 3,63 % (október 2014: 1378). Trhový podiel si ŠKODA za mesiac október (21,34 %), ako aj za prvých desať mesiacov tohto roka (21,38 %) udržuje nad 21 percentami. V prvých desiatich mesiacoch roka rastie ŠKODA medziročne dvojciferným tempom na úrovni 10,40 %, čo znamená takmer dvojnásobne tempo ako celkový trh nových automobilov kategórie M1 na Slovensku (celkový trh 2015/2014: + 5,21 %). Pozíciu najžiadanejšieho automobilu Slovákov potvrdila aj v októbri ŠKODA Fabia s počtom 581 kusov (hatchback 233 kusov + kombi 348 kusov). V tomto roku sa pre slovenské Auto roka 2015 rozhodlo už 4 114 zákazníkov.
V Číne dodala ŠKODA v októbri zákazníkom 26 400 automobilov. V porovnaní s vlaňajším októbrom (25 600 automobilov) to predstavuje ľahký nárast o 3,2 %. V Indii zvýšila značka svoje predaje o 7,7 % na 1 600 automobilov (október 2014: 1 500). Na Taiwane zaznamenala ŠKODA nárast o 20 %, keď dodala zákazníkom 300 automobilov. Dvojciferný rast dosiahla značka ŠKODA aj v Izraeli (1 500 automobilov, plus 52,7 %).
Dodávky automobilov značky ŠKODA zákazníkom v októbri 2015 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (37 000; +4,9 %)
ŠKODA Fabia (16 800; +39,8 %)
ŠKODA Rapid (14 000; -33,9 %)
ŠKODA Yeti (10 000; +13,0 %)
ŠKODA Superb (7 700; -2,6 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 2 800; -12,0%)
Predaje na Slovensku:
Október 2015
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.