|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. decembra 2009
Skener na hranici odobrila jadrová agentúra
Inšpekčný skenovací systém, tzv. skener na železničnom colnom priechode v Maťovciach je bezpečný aj pre rušňovodičov a posádku vlakových súprav. Podľa hovorcu Ministerstva zahraničných vecí ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. decembra (WEBNOVINY) - Inšpekčný skenovací systém, tzv. skener na železničnom colnom priechode v Maťovciach je bezpečný aj pre rušňovodičov a posádku vlakových súprav. Podľa hovorcu Ministerstva zahraničných vecí SR Petra Stana to potvrdili výsledky expertných meraní Medzinárodnej agentúry pre atómovú energiu (MAAE), ktoré vo štvrtok zverejnili. Dávky namerané v kabíne rušňovodiča boli veľmi nízke, de facto nerozoznateľné od dávok, ktoré sa bežne vyskytujú v prírode.
Správa MAAE podľa Stana konštatuje, že "náš inšpekčný systém, teda skener má dostatočné bezpečnostné prvky a vlastnosti, aby zabezpečil dostatočnú radiačnú ochranu pre ukrajinských rušňovodičov," teda rušňovodiči nie sú za bežnej prevádzky vystavení priamemu žiareniu. "Naplnili sa podmienky na obnovu prevádzky skenera pre železničnú prepravu medzi Slovenskom a Ukrajinou na priechode Maťovce a na návrat do normálneho režimu, " uviedol Stano.
Obnovenie pôvodnej plnej prevádzky skenera, ktorý bude kontrolovať celú vlakovú súpravu, teda aj rušeň a prvé tri vagóny, je podľa Stana technická otázka. Termín spresní Colná správa.
Inšpekčný skenovací systém bol odpojený z prevádzky takmer mesiac. Slovenská vláda 19. augusta súhlasila s vypnutím skenera na železničnom colnom priechode v Maťovciach, ktorý podľa vtedajšieho tvrdenia ukrajinskej strany ohrozoval zdravie ukrajinských strojvodcov a bol oficiálnym dôvodom blokády, pre ktorý Kyjev nepúšťal na Slovensko nákladné vlaky s dodávkami surovín pre slovenské podniky. Prevádzku skenovacieho zariadenia obnovili 14. septembra, ale zariadenie nekontrolovalo rušeň a prvé tri vagóny. Už vtedy však výsledky spoločného merania Slovákov a Ukrajincov podľa vyjadrenia hovorcu generálneho riaditeľa Colného riaditeľstva SR Vojtecha Jakaba zodpovedali podmienkam radiačnej ochrany a nepredstavovali zdravotné riziko pre rušňovodičov, pracovisko obsluhy ani pre obyvateľstvo. Kontrolu prepravovaného tovaru v rušňoch a neskenovaných vagónoch robili colníci výhradne fyzicky. Dočasné pozastavenie monitorovania prepravovaného tovaru v prvých vagónoch vlakových súprav malo trvať do prijatia výsledkov nezávislých meraní inšpekčného skenovacieho systému expertmi Medzinárodnej agentúry pre atómovú energiu so sídlom vo Viedni.
SITA
Správa MAAE podľa Stana konštatuje, že "náš inšpekčný systém, teda skener má dostatočné bezpečnostné prvky a vlastnosti, aby zabezpečil dostatočnú radiačnú ochranu pre ukrajinských rušňovodičov," teda rušňovodiči nie sú za bežnej prevádzky vystavení priamemu žiareniu. "Naplnili sa podmienky na obnovu prevádzky skenera pre železničnú prepravu medzi Slovenskom a Ukrajinou na priechode Maťovce a na návrat do normálneho režimu, " uviedol Stano.
Obnovenie pôvodnej plnej prevádzky skenera, ktorý bude kontrolovať celú vlakovú súpravu, teda aj rušeň a prvé tri vagóny, je podľa Stana technická otázka. Termín spresní Colná správa.
Inšpekčný skenovací systém bol odpojený z prevádzky takmer mesiac. Slovenská vláda 19. augusta súhlasila s vypnutím skenera na železničnom colnom priechode v Maťovciach, ktorý podľa vtedajšieho tvrdenia ukrajinskej strany ohrozoval zdravie ukrajinských strojvodcov a bol oficiálnym dôvodom blokády, pre ktorý Kyjev nepúšťal na Slovensko nákladné vlaky s dodávkami surovín pre slovenské podniky. Prevádzku skenovacieho zariadenia obnovili 14. septembra, ale zariadenie nekontrolovalo rušeň a prvé tri vagóny. Už vtedy však výsledky spoločného merania Slovákov a Ukrajincov podľa vyjadrenia hovorcu generálneho riaditeľa Colného riaditeľstva SR Vojtecha Jakaba zodpovedali podmienkam radiačnej ochrany a nepredstavovali zdravotné riziko pre rušňovodičov, pracovisko obsluhy ani pre obyvateľstvo. Kontrolu prepravovaného tovaru v rušňoch a neskenovaných vagónoch robili colníci výhradne fyzicky. Dočasné pozastavenie monitorovania prepravovaného tovaru v prvých vagónoch vlakových súprav malo trvať do prijatia výsledkov nezávislých meraní inšpekčného skenovacieho systému expertmi Medzinárodnej agentúry pre atómovú energiu so sídlom vo Viedni.
SITA