|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. júla 2010
Skanska proti vylúčeniu z tendra železníc
Spoločnosť Skanska SK, a.s. Bratislava nesúhlasí so svojím vylúčením z tendra, ktorý organizujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) na vykonanie prác pre modernizáciu ...
Zdieľať
Foto: bagry.cz
BRATISLAVA 12. júla (WEBNOVINY) - Spoločnosť Skanska SK, a.s. Bratislava nesúhlasí so svojím vylúčením z tendra, ktorý organizujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) na vykonanie prác pre modernizáciu 12-kilometrovej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá. Stavebná firma v zákonom stanovenej lehote požiada ŽSR o nápravu rozhodnutia o vyradení z verejnej súťaže. Železničiari firmu vyradili minulý týždeň pre nedostatočné vysvetlenie ponúknutej ceny. Skanska v súťaži so štyrmi predloženými ponukami navrhla najnižšiu cenu, a to 200,987 mil. eur. Predpokladaná hodnota zákazky predstavuje 296,12 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
"V prípade neakceptovania našej žiadosti o nápravu obstarávateľom ŽSR podáme námietku na Úrad pre verejné obstarávanie. Očakávame, že úrad nariadi naše opätovné zaradenie do výberu," informovala v pondelok agentúru SITA hovorkyňa Skanska SK Magdaléna Dobišová. Skanska považuje argumenty ŽSR za nedostatočné pochopenie svojho podrobného vysvetlenia ponuky. Dobišová pripomenula, že úrad v takej istej veci už rozhodol o vrátení do súťaže skupinu firiem Strabag a Váhostav - SK v tendri na výstavbu úseku rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť.
Skanska trvá, že cena, ktorú predložila v spomínanom železničnom tendri, je reálna a sú v nej zakalkulované všetky náklady na realizáciu diela v požadovanej kvalite a čase, ako aj primeraný zisk. "Skanska má veľmi striktné a náročné procesy vyhodnocovania rizík a ich minimalizácie. Pri projektoch takejto veľkosti je proces schvaľovania až na úrovni materskej spoločnosti vo Švédsku," informovala v pondelok agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová.
V tendri na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť vlakov 160 kilometrov za hodinu boli ponuky uchádzačov otvorené 10. marca. Železnice požiadali Skansku koncom marca tohto roka prvý raz o vysvetlenie predloženej ponuky len pre nejaké formálne veci. V druhej žiadosti poslanej v polovici mája požiadali o vysvetlenie ponuky už na 38 stranách pre položky na 209 objektoch plánovanej stavby. Skanska odovzdala vysvetlenie ceny na 278 stranách. Druhú najnižšiu cenu v tomto tendri podalo združenie firiem Trnavská stavebná spoločnosť, Bögl a Krýsl a Construction enginiering - 244,97 mil. eur. Konzorcium v zložení OHL ŽS, Doprastav, Váhostav - SK a Eurovia CZ navrhlo 263,008 mil. eur a skupina Viamont DSP, TeeragAzdag, Texopratner a Strabag 279,065 mil. eur.
ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá začiatkom tohto roka. Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a budú spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začala realizovať. Pri vyhodnocovaní ponúk rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, keď navrhovaná cena má relatívnu váhu 85 bodov a požiadavky na obmedzenie železničnej premávky 15 bodov. Požadovaný priemerný ročný obrat v rokoch 2006 až 2008 dosahuje najmenej 106 mil. eur, pričom v žiadnom z týchto rokov nesmie byť nižší ako 86 mil. eur.
Spoločnosť Skanska SK, a.s. pôsobí pod týmto menom od 1. apríla tohto roka po zlúčení šiestich firiem. V Obchodnom registri SR je spoločnosť zapísaná od 3. augusta 1994, jej predchodkyňami boli firmy Skanska BS, a.s. Prievidza od januára 2005 do konca marca tohto roka a predtým Banské stavby, a.s. Prievidza od augusta 1994 do januára 2005. Skanska SK má základné imanie 1,66 mil. eur, zastrešuje závody PS SK 01 Martin, PS SK 02 Bratislava, SK 10 Technológie Košice, Cesty, mosty SK, Tunely SK, Železničné staviteľstvo SK, Skanska Reality SK a Servis SK. Fúziou zanikli firmy Skanska PS, a.s., Skanska Slovensko, s.r.o., Skanska Reality SK, s.r.o., Stamart Martin s.r.o., Skanska Technológie, a.s. a Skanska BS, a.s. Skanska SK sa prostredníctvom projektu Jedna Skanska ako slovenská dcéra organizačne priblížila materskej spoločnosti Skanska AB vo Švédsku a Skanska a.s. v Českej republike.
SITA
"V prípade neakceptovania našej žiadosti o nápravu obstarávateľom ŽSR podáme námietku na Úrad pre verejné obstarávanie. Očakávame, že úrad nariadi naše opätovné zaradenie do výberu," informovala v pondelok agentúru SITA hovorkyňa Skanska SK Magdaléna Dobišová. Skanska považuje argumenty ŽSR za nedostatočné pochopenie svojho podrobného vysvetlenia ponuky. Dobišová pripomenula, že úrad v takej istej veci už rozhodol o vrátení do súťaže skupinu firiem Strabag a Váhostav - SK v tendri na výstavbu úseku rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť.
Skanska trvá, že cena, ktorú predložila v spomínanom železničnom tendri, je reálna a sú v nej zakalkulované všetky náklady na realizáciu diela v požadovanej kvalite a čase, ako aj primeraný zisk. "Skanska má veľmi striktné a náročné procesy vyhodnocovania rizík a ich minimalizácie. Pri projektoch takejto veľkosti je proces schvaľovania až na úrovni materskej spoločnosti vo Švédsku," informovala v pondelok agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová.
V tendri na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť vlakov 160 kilometrov za hodinu boli ponuky uchádzačov otvorené 10. marca. Železnice požiadali Skansku koncom marca tohto roka prvý raz o vysvetlenie predloženej ponuky len pre nejaké formálne veci. V druhej žiadosti poslanej v polovici mája požiadali o vysvetlenie ponuky už na 38 stranách pre položky na 209 objektoch plánovanej stavby. Skanska odovzdala vysvetlenie ceny na 278 stranách. Druhú najnižšiu cenu v tomto tendri podalo združenie firiem Trnavská stavebná spoločnosť, Bögl a Krýsl a Construction enginiering - 244,97 mil. eur. Konzorcium v zložení OHL ŽS, Doprastav, Váhostav - SK a Eurovia CZ navrhlo 263,008 mil. eur a skupina Viamont DSP, TeeragAzdag, Texopratner a Strabag 279,065 mil. eur.
ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá začiatkom tohto roka. Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a budú spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začala realizovať. Pri vyhodnocovaní ponúk rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, keď navrhovaná cena má relatívnu váhu 85 bodov a požiadavky na obmedzenie železničnej premávky 15 bodov. Požadovaný priemerný ročný obrat v rokoch 2006 až 2008 dosahuje najmenej 106 mil. eur, pričom v žiadnom z týchto rokov nesmie byť nižší ako 86 mil. eur.
Spoločnosť Skanska SK, a.s. pôsobí pod týmto menom od 1. apríla tohto roka po zlúčení šiestich firiem. V Obchodnom registri SR je spoločnosť zapísaná od 3. augusta 1994, jej predchodkyňami boli firmy Skanska BS, a.s. Prievidza od januára 2005 do konca marca tohto roka a predtým Banské stavby, a.s. Prievidza od augusta 1994 do januára 2005. Skanska SK má základné imanie 1,66 mil. eur, zastrešuje závody PS SK 01 Martin, PS SK 02 Bratislava, SK 10 Technológie Košice, Cesty, mosty SK, Tunely SK, Železničné staviteľstvo SK, Skanska Reality SK a Servis SK. Fúziou zanikli firmy Skanska PS, a.s., Skanska Slovensko, s.r.o., Skanska Reality SK, s.r.o., Stamart Martin s.r.o., Skanska Technológie, a.s. a Skanska BS, a.s. Skanska SK sa prostredníctvom projektu Jedna Skanska ako slovenská dcéra organizačne priblížila materskej spoločnosti Skanska AB vo Švédsku a Skanska a.s. v Českej republike.
SITA