|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. augusta 2010
Skanska postaví R4 Košice - Milhosť za 78 mil. eur
Úsek rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť v dĺžke vyše 14 kilometrov po hranicu s Maďarskom postaví spoločnosť Skanska SK, a.s. Bratislava za dva a pol roka. Stavebné práce majú stáť ...
Zdieľať
Foto: SITA BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Úsek rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť v dĺžke vyše 14 kilometrov po hranicu s Maďarskom postaví spoločnosť Skanska SK, a.s. Bratislava za dva a pol roka. Stavebné práce majú stáť podľa zmluvnej ceny 77,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a budú spolufinancované z európskych prostriedkov. Zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. a Skansky vo štvrtok podpísali na ministerstve dopravy príslušnú zmluvu v prítomnosti ministra dopravy Jána Figeľa. Stavebné práce na rýchlostnej komunikácii by sa podľa generálneho riaditeľa Skanska SK Tibora Kočvaru mohli začať do konca augusta, zhruba dva týždne po prevzatí staveniska. "Vidím to vysoko reálne," povedal Kočvara pre agentúru SITA o termíne začatia prác. Motoristi by mohli využívať rýchlostnú cestu približne koncom roka 2012.
"NDS za ponúknutú cenu očakáva kvalitu a plnenie termínov," povedal na následnej tlačovej besede podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ NDS Ľudovít Macháček. Na stave úseku R4 pod Košicami bude podľa neho 14 mostov a protihlukové steny dosiahnu dĺžku 1 974 metrov.
Minister dopravy vyslovil presvedčenie, že stavba R4 pomôže rozvoju a zlepší cestné spojenie v regióne východného Slovenska. "Vyhrala férová a najlacnejšia ponuka, čo doteraz nebolo vždy pravidlom," uviedol Figeľ. Za dôležité považuje, aby aj susedia v Maďarsku postavili nadväzujúcu rýchlostnú komunikáciu, čo by umožnilo prepojenie našej R4 s Miskolcom.
Aj šéf Skansky označil výstavbu cesty R4 za potrebnú pre región v okolí Košíc. "V prvom rade budeme využívať vlastné kapacity, ale aj miestne firmy a remeselníkov," povedal Kočvara. S výstavbou cesty totiž súvisí aj značné množstvo sprievodných prác. Skanska chce na začiatku stavby využiť okolo 200 a na konci 300 vlastných pracovníkov. Skanska zamestnáva na Slovensku okolo 900 pracovníkov. Ďalšie stovky ľudí majú nájsť na stavbe prácu pri následných činnostiach.
"Podľa zmluvy musíme začať na stavbe reálne pracovať do 14 dní od prevzatia staveniska. Na ťahu je NDS, kedy nás vyzve k prevzatiu diela. Boli by sme najradšej, keby to bolo čím skôr, lebo nervozita na stavebnom trhu je pomerne veľká," povedal Kočvara pre agentúru SITA. Práca sa podľa neho minula, kapacity sú naakumulované a môžu byť použité okamžite. Od otvárania ponúk v tendri navyše uplynulo päť a pol mesiaca.
NDS v tendri na výstavbu úseku R4 Košice - Milhosť prijala v prvej polovici júla najnižšiu ponuku spoločnosti Skanska. Stalo sa tak po tom, čo Úrad pre verejné obstarávanie koncom júna nariadil diaľničiarom vrátiť do súťaže vyradenú druhú najlacnejšiu skupinu firiem Strabag, s.r.o. Bratislava a Váhostav - SK, a.s. Žilina. Ponuky museli byť znovu vyhodnotené.
Predpokladaná hodnota stavebných prác na úseku R4 predstavovala v tendri 116,82 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Náklady na stavbu komunikácie podľa štátnej expertízy predstavujú 129,79 mil. eur bez dane v cenovej úrovni roka 2009. NDS pôvodne plánovala, že stavba úseku R4 sa začne vo februári tohto roka, termín začatia prác následne posunula na jún. Stavba mala byť dokončená najprv vo februári 2013, neskôr v júni toho istého roka.
Spoločnosť Skanska SK, a.s. pôsobí pod týmto menom od 1. apríla tohto roka po zlúčení šiestich firiem. V Obchodnom registri SR je spoločnosť zapísaná od 3. augusta 1994, jej predchodkyňami boli firmy Skanska BS, a.s. Prievidza od januára 2005 do konca marca tohto roka a predtým Banské stavby, a.s. Prievidza od augusta 1994 do januára 2005. Skanska SK má základné imanie 1,66 mil. eur, zastrešuje osem závodov.
SITA
"NDS za ponúknutú cenu očakáva kvalitu a plnenie termínov," povedal na následnej tlačovej besede podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ NDS Ľudovít Macháček. Na stave úseku R4 pod Košicami bude podľa neho 14 mostov a protihlukové steny dosiahnu dĺžku 1 974 metrov.
Minister dopravy vyslovil presvedčenie, že stavba R4 pomôže rozvoju a zlepší cestné spojenie v regióne východného Slovenska. "Vyhrala férová a najlacnejšia ponuka, čo doteraz nebolo vždy pravidlom," uviedol Figeľ. Za dôležité považuje, aby aj susedia v Maďarsku postavili nadväzujúcu rýchlostnú komunikáciu, čo by umožnilo prepojenie našej R4 s Miskolcom.
Aj šéf Skansky označil výstavbu cesty R4 za potrebnú pre región v okolí Košíc. "V prvom rade budeme využívať vlastné kapacity, ale aj miestne firmy a remeselníkov," povedal Kočvara. S výstavbou cesty totiž súvisí aj značné množstvo sprievodných prác. Skanska chce na začiatku stavby využiť okolo 200 a na konci 300 vlastných pracovníkov. Skanska zamestnáva na Slovensku okolo 900 pracovníkov. Ďalšie stovky ľudí majú nájsť na stavbe prácu pri následných činnostiach.
"Podľa zmluvy musíme začať na stavbe reálne pracovať do 14 dní od prevzatia staveniska. Na ťahu je NDS, kedy nás vyzve k prevzatiu diela. Boli by sme najradšej, keby to bolo čím skôr, lebo nervozita na stavebnom trhu je pomerne veľká," povedal Kočvara pre agentúru SITA. Práca sa podľa neho minula, kapacity sú naakumulované a môžu byť použité okamžite. Od otvárania ponúk v tendri navyše uplynulo päť a pol mesiaca.
NDS v tendri na výstavbu úseku R4 Košice - Milhosť prijala v prvej polovici júla najnižšiu ponuku spoločnosti Skanska. Stalo sa tak po tom, čo Úrad pre verejné obstarávanie koncom júna nariadil diaľničiarom vrátiť do súťaže vyradenú druhú najlacnejšiu skupinu firiem Strabag, s.r.o. Bratislava a Váhostav - SK, a.s. Žilina. Ponuky museli byť znovu vyhodnotené.
Predpokladaná hodnota stavebných prác na úseku R4 predstavovala v tendri 116,82 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Náklady na stavbu komunikácie podľa štátnej expertízy predstavujú 129,79 mil. eur bez dane v cenovej úrovni roka 2009. NDS pôvodne plánovala, že stavba úseku R4 sa začne vo februári tohto roka, termín začatia prác následne posunula na jún. Stavba mala byť dokončená najprv vo februári 2013, neskôr v júni toho istého roka.
Spoločnosť Skanska SK, a.s. pôsobí pod týmto menom od 1. apríla tohto roka po zlúčení šiestich firiem. V Obchodnom registri SR je spoločnosť zapísaná od 3. augusta 1994, jej predchodkyňami boli firmy Skanska BS, a.s. Prievidza od januára 2005 do konca marca tohto roka a predtým Banské stavby, a.s. Prievidza od augusta 1994 do januára 2005. Skanska SK má základné imanie 1,66 mil. eur, zastrešuje osem závodov.
SITA