|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. júna 2007
Sitinu stavali dlhšie a stála viac, ako predpokladala NDS
Tunel Sitina v Bratislave, ktorý Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sprejazdní 24. júna, stavali dlhšie a za vyššie náklady, ako sa predpokladalo. Ako na dnešnej tlačovej besede v Bratislave ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. júna (WEBNOVINY) - Tunel Sitina v Bratislave, ktorý Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sprejazdní 24. júna, stavali dlhšie a za vyššie náklady, ako sa predpokladalo. Ako na dnešnej tlačovej besede v Bratislave informoval generálny riaditeľ NDS Igor Choma, tunel, ktorý začalo na jeseň v roku 2003 raziť konzorcium spoločností Taisei Corporation a Skanska BS mal byť dokončený ešte v minulom roku. Náklady dodnes podľa Chomu dosiahli 4,5 miliardy korún, zarátané v nich nie sú ešte niektoré geologické práce. Pôvodne boli náklady vyčíslené na 3,8 miliardy a presiahnuť nemali 4,2 miliardy korún. Choma tvrdí, že zdržanie a navýšenie nákladov spôsobilo horšie geologické podmienky, ako sa predpokladalo, okrem zdĺhavého razenia práce sťažila aj výmena podložia pod vozovkami.
Tunel budú kolaudovať budúci týždeň, jeho sprejazdnením sa však práce ešte neskončili. Do septembra tohto roka bude musieť NDS zabezpečiť preložku Lamačskej cesty, kanalizácie na Poliankach a plynovodov v Mlynskej doline, prepojenie Dúbravskej cesty s ulicou Polianky, rekonštrukciu vodovodu v Mlynskej doline, urobiť svetelnú signalizáciu na Križovatke Harmincova-Lamačská a Mlynská dolina-Habánsky Mlyn. Okrem toho treba ešte oplotiť diaľnicu a súkromné pozemky a zabezpečiť prístup k súkromným pozemkom okolo Harmincovej ulice. Dovtedy podľa Chomu treba počítať s čiastočnými obmedzeniami v okolí tunela.
Tunel Sitina slávnostne otvoria 23. júna, na druhý deň večer ho NDS sprejazdní. Križovatku Patrónka, ktorou denne prejde 54-tisíc áut, by mal podľa riaditeľky sekcie dopravy bratislavského magistrátu Tatiany Kratochvílovej odľahčiť o 40 až 60 percent. Tunelom by malo denne prejsť približne 20-tisíc vozidiel. Riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave Ivan Lechner predpokladá, že tunel pomôže aj im, keďže na Patrónke už nebude musieť dopravu regulovať toľko policajtov a budú ich môcť presunúť na iné zaťažené úseky Bratislavy.
Tunel s dĺžkou 1,4 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Vybavený je modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj jeho uzavretie. Riadenie bude automatické aj manuálne z centrálneho a podružných dispečingov. Okrem toho má tunel pre havarijné situácie výklenky SOS, požiarne vodovody a únikové chodby. Tunel Sitina bude súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta.
SITA