|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. apríla 2010
Širokorozchodná železnica môže byť ešte drahšia
Odhadovaná cena za predĺženie širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne vo výške 4,7 mld. eur sa môže ešte zvýšiť. Z celkovej plánovanej ...
Zdieľať
Vladimir Jakunin
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 7. apríla (WEBNOVINY) - Odhadovaná cena za predĺženie širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne vo výške 4,7 mld. eur sa môže ešte zvýšiť. Z celkovej plánovanej dĺžky trate 565 kilometrov by malo viesť cez Slovensko 505 kilometrov a v Rakúsku 60 kilometrov. O zatiaľ neschválenej investícii informoval v stredu prezident Ruských železníc Vladimir Jakunin pri prezentácii projektu na Úrade vlády SR počas návštevy prezidenta Ruskej federácie Dmitrija Medvedeva. Odborníci podľa Jakunina tvrdia, že projekt môže spraviť zo Slovenska tranzitnú krajinu a bude konkurencieschopný iným druhom nákladnej dopravy. Prípadnú realizáciu projektu širokorozchodnej železnice posúdi štúdia, ktorú má za pol roka do 15. októbra vypracovať konzorcium vedené nemeckou poradenskou firmou Roland Berger.
Prekládkový terminál v Dobrej, ktorý si na 15 rokov prenajala spoločnosť Transcontainer, dcérska firma Ruských železníc, by mal už v máji preložiť okolo 400 kontajnerov. A ďalej by to malo byť podľa Jakunina stále viac. Koncom roka by sa mal objem prekladania kontajnerov zvýšiť na 1 300 mesačne, perspektívne by to malo byť 1 740 kontajnerov mesačne. Rusi začali terminál v Dobrej prevádzkovať vlani v septembri, zmluvu o prenájme so slovenským Cargom podpísali v novembri 2008. Minister dopravy Ľubomír Vážny koncom marca hovoril, že terminál v Dobrej by mal v prvej etape prenájmu preložiť ročne 26 tis. kontajnerov, čo je zhruba 14 vlakov denne. prácu by tam malo nájsť spočiatku 120 pracovníkov a neskôr by sa mal ich počet zvýšiť na tristo.
Dozorná rada spoločného podniku Planungsgesellschaft mbH, vytvoreného železničnými spoločnosťami Ruska, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska, na zasadnutí v utorok v Bratislave odsúhlasila kontrakt na vypracovanie predbežnej štúdie realizovateľnosti výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne. "Štúdia by mala odpovedať na otázky ekonomickej návratnosti a financovateľnosti projektu, zhodnotiť dopad na existujúcu infraštruktúru, vplyvy na životné prostredie a vyvolané investície," informoval agentúru SITA hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič. Dozorná rada spoločného podniku železníc na pôde rezortu dopravy posúdila aj možnosti pritiahnutia nových tovarových prúdov na existujúcu infraštruktúru železničného koridoru č. 5, vrátane nákladného terminálu v Dobrej.
Výstavba širokorozchodnej železničnej trate by sa mohla podľa Ruských železníc začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016. V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.
SITA
BRATISLAVA 7. apríla (WEBNOVINY) - Odhadovaná cena za predĺženie širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne vo výške 4,7 mld. eur sa môže ešte zvýšiť. Z celkovej plánovanej dĺžky trate 565 kilometrov by malo viesť cez Slovensko 505 kilometrov a v Rakúsku 60 kilometrov. O zatiaľ neschválenej investícii informoval v stredu prezident Ruských železníc Vladimir Jakunin pri prezentácii projektu na Úrade vlády SR počas návštevy prezidenta Ruskej federácie Dmitrija Medvedeva. Odborníci podľa Jakunina tvrdia, že projekt môže spraviť zo Slovenska tranzitnú krajinu a bude konkurencieschopný iným druhom nákladnej dopravy. Prípadnú realizáciu projektu širokorozchodnej železnice posúdi štúdia, ktorú má za pol roka do 15. októbra vypracovať konzorcium vedené nemeckou poradenskou firmou Roland Berger.
Prekládkový terminál v Dobrej, ktorý si na 15 rokov prenajala spoločnosť Transcontainer, dcérska firma Ruských železníc, by mal už v máji preložiť okolo 400 kontajnerov. A ďalej by to malo byť podľa Jakunina stále viac. Koncom roka by sa mal objem prekladania kontajnerov zvýšiť na 1 300 mesačne, perspektívne by to malo byť 1 740 kontajnerov mesačne. Rusi začali terminál v Dobrej prevádzkovať vlani v septembri, zmluvu o prenájme so slovenským Cargom podpísali v novembri 2008. Minister dopravy Ľubomír Vážny koncom marca hovoril, že terminál v Dobrej by mal v prvej etape prenájmu preložiť ročne 26 tis. kontajnerov, čo je zhruba 14 vlakov denne. prácu by tam malo nájsť spočiatku 120 pracovníkov a neskôr by sa mal ich počet zvýšiť na tristo.
Dozorná rada spoločného podniku Planungsgesellschaft mbH, vytvoreného železničnými spoločnosťami Ruska, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska, na zasadnutí v utorok v Bratislave odsúhlasila kontrakt na vypracovanie predbežnej štúdie realizovateľnosti výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne. "Štúdia by mala odpovedať na otázky ekonomickej návratnosti a financovateľnosti projektu, zhodnotiť dopad na existujúcu infraštruktúru, vplyvy na životné prostredie a vyvolané investície," informoval agentúru SITA hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič. Dozorná rada spoločného podniku železníc na pôde rezortu dopravy posúdila aj možnosti pritiahnutia nových tovarových prúdov na existujúcu infraštruktúru železničného koridoru č. 5, vrátane nákladného terminálu v Dobrej.
Výstavba širokorozchodnej železničnej trate by sa mohla podľa Ruských železníc začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016. V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.
SITA