|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. apríla 2013
Širokorozchodná železnica bude, Slovensko zápasí so susedmi
Prezident Ruských železníc Vladimir Jakunin je presvedčený, že pripravovaný projekt výstavby širokorozchodnej trate sa bude realizovať a bude efektívny. Najvýhodnejšia trasa by podľa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. apríla (WEBNOVINY) - Prezident Ruských železníc Vladimir Jakunin je presvedčený, že pripravovaný projekt výstavby širokorozchodnej trate sa bude realizovať a bude efektívny.
Najvýhodnejšia trasa by podľa neho mala viesť cez Slovensko, kde by mali byť najmenej dva prekládkové terminály, ale nie je to jediná možnosť. Ako vo štvrtok informoval na tlačovej besede v Bratislave, o projekt prejavili záujem aj v Českej republike, Poľsku a Maďarsku.
Konečné rozhodnutie bude podľa Jakunina prijaté až po tom, keď budú známe finančné podmienky výstavby širokorozchodnej železnice. Odhadované náklady projektu, ktorého možnosti posudzujú železničné spoločnosti z Ruska, Ukrajiny, SR a Rakúska, by mali dosiahnuť predbežne okolo 6 mld. eur.
Šéf Ruských železníc predpokladá, že po definitívnom rozhodnutí o realizácii projektu bude potrebný rok na začatie výstavby, tá by mala trvať tri roky.
"Nemôže sa stať, že jeden terminál postavíme pod Viedňou. Projekt počíta s niekoľkými terminálmi, minimálne dva z nich musia byť na území Slovenska," povedal Jakunin. Nepovedal však, kde by mohli byť. "Nemám právo odpovedať na túto otázku, nie preto, že neviem, ale keď začnem menovať tieto miesta, tak ceny pozemkov tam vyletia za rozumnú hranicu," dodal.
V prípade, že by sa SR napokon nezúčastnila na projekte širokorozchodnej železnice, realizáciu projektu to podľa prezidenta Ruských železníc neovplyvní. "Keď táto idea nebude realizovaná štyrmi krajinami, napriek všetkému bude realizovaná v tej alebo inej podobe. Je to proste nevyhnutné, vychádzajúc z rozvoja výroby a obchodu medzi Áziou a Európou a opačne, ako aj rozvoja železničnej dopravy," povedal Jakunin.
Podľa šéfa Ruských železníc treba dať projektu širokorozchodnej trate politickú váhu. Povedal to na základe diskusie so domácimi predstaviteľmi a politikmi. "Slovenské vedenie naďalej podporuje realizáciu projektu nového dopravného koridoru," myslí si Jakunin. Podľa neho by sa možno na jeseň mali stretnúť premiéri štyroch krajín zapojených do prípravy projektu.
Riaditeľ Inštitútu dopravy a hospodárstva Ondrej Matej tvrdí, že projekt širokorozchodnej trate bude mať pre Slovensko význam jedine vtedy, ak prekladisko bude na Slovensku. Aktivity Ruských železníc na Slovensku vníma skôr ako diplomatické, než ako aktivity vedúce k užšej vzájomnej spolupráci.
Najvýhodnejšia trasa by podľa neho mala viesť cez Slovensko, kde by mali byť najmenej dva prekládkové terminály, ale nie je to jediná možnosť. Ako vo štvrtok informoval na tlačovej besede v Bratislave, o projekt prejavili záujem aj v Českej republike, Poľsku a Maďarsku.
Konečné rozhodnutie bude podľa Jakunina prijaté až po tom, keď budú známe finančné podmienky výstavby širokorozchodnej železnice. Odhadované náklady projektu, ktorého možnosti posudzujú železničné spoločnosti z Ruska, Ukrajiny, SR a Rakúska, by mali dosiahnuť predbežne okolo 6 mld. eur.
Šéf Ruských železníc predpokladá, že po definitívnom rozhodnutí o realizácii projektu bude potrebný rok na začatie výstavby, tá by mala trvať tri roky.
"Nemôže sa stať, že jeden terminál postavíme pod Viedňou. Projekt počíta s niekoľkými terminálmi, minimálne dva z nich musia byť na území Slovenska," povedal Jakunin. Nepovedal však, kde by mohli byť. "Nemám právo odpovedať na túto otázku, nie preto, že neviem, ale keď začnem menovať tieto miesta, tak ceny pozemkov tam vyletia za rozumnú hranicu," dodal.
V prípade, že by sa SR napokon nezúčastnila na projekte širokorozchodnej železnice, realizáciu projektu to podľa prezidenta Ruských železníc neovplyvní. "Keď táto idea nebude realizovaná štyrmi krajinami, napriek všetkému bude realizovaná v tej alebo inej podobe. Je to proste nevyhnutné, vychádzajúc z rozvoja výroby a obchodu medzi Áziou a Európou a opačne, ako aj rozvoja železničnej dopravy," povedal Jakunin.
Podľa šéfa Ruských železníc treba dať projektu širokorozchodnej trate politickú váhu. Povedal to na základe diskusie so domácimi predstaviteľmi a politikmi. "Slovenské vedenie naďalej podporuje realizáciu projektu nového dopravného koridoru," myslí si Jakunin. Podľa neho by sa možno na jeseň mali stretnúť premiéri štyroch krajín zapojených do prípravy projektu.
Riaditeľ Inštitútu dopravy a hospodárstva Ondrej Matej tvrdí, že projekt širokorozchodnej trate bude mať pre Slovensko význam jedine vtedy, ak prekladisko bude na Slovensku. Aktivity Ruských železníc na Slovensku vníma skôr ako diplomatické, než ako aktivity vedúce k užšej vzájomnej spolupráci.