|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. mája 2010
SIMON: Štát vyberie z mýta na opravy menej
Štát vyberie z mýta menej peňazí na opravu dopravnej infraštruktúry ako zo starého systému diaľničných nálepiek. Zatiaľ čo v roku 2009 na diaľničných ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) - Štát vyberie z mýta menej peňazí na opravu dopravnej infraštruktúry ako zo starého systému diaľničných nálepiek. Zatiaľ čo v roku 2009 na diaľničných nálepkách s minimálnymi nákladmi zinkasoval 30 mil. eur a mohol ich investovať do opravy ciest, po zavedení mýta v tomto roku zostane na výdavky do dopravnej infraštruktúry iba 13 mil. eur, uviedol podpredseda strany Most-Híd Zsolt Simon.
Pôvodne podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) štát plánoval v roku 2010 na mýte vybrať 185 mil. eur, po výpadkoch za prvé mesiace sa plánované príjmy upravili na 165 mil. eur, pričom šéf NDS Igor Choma pripustil, že môžu byť ešte o desať percent nižšie (148 mil. eur). SkyTollu, ktorý mýto budoval a prevádzkuje ho, v tomto roku štát zaplatí 135 mil. eur. Po odpočítaní nákladov tak zostane podľa Simona na samotné cesty 13 mil. eur, teda dvojnásobne menej oproti minulému roku, pri systéme diaľničných nálepiek. Pri takýchto výnosoch sa mohli ceny diaľničných nálepiek dvojnásobne znížiť a štát by bol na tom istom, tvrdí Simon. "Z čoho budeme budovať či opravovať cesty, keď vláda zvýšený výber dá svojim mecenášom," poznamenal.
"Vlastenecká vláda" Roberta Fica podľa neho navyše zlým nastavením mýta vyháňa kamióny zo slovenských ciest a a núti slovenskú ekonomiku prispievať napríklad na budovanie diaľnic v Maďarsku. Na trase Košice - Žilina - Bratislava zaplatí kamión do 40 ton na mýte 74,86 eura, trasa Košice - Zvolen - Bratislava ho bude stáť na poplatkoch 60,09 eura a cesta z Košíc do Bratislavy cez Budapešť vyjde prepravcu na 10 eur. "Pre koho potom budujeme predražené diaľnice na Slovensku," pýta sa Simon, podľa ktorého kamionisti z juhu ale aj východného Slovenska chodia radšej o niečo dlhšou trasou cez Maďarsko, ale usporia výrazne viac. Navyše, peniaze na cesty nechávajú v Maďarsku a nie na Slovensku.
"Prehlasujeme, keď sa dostaneme do parlamentu a vlády, chceme prehodnotiť nastavenie mýta ako aj rozsah spoplatnených ciest prvej triedy tak, aby kamióny nevyužívali a neničili cesty druhej a tretej triedy, ktoré nie sú na to stavané a neboli nútené jazdiť na území iných štátov," uzavrel podpredseda Most-Hídu.
SITA
Pôvodne podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) štát plánoval v roku 2010 na mýte vybrať 185 mil. eur, po výpadkoch za prvé mesiace sa plánované príjmy upravili na 165 mil. eur, pričom šéf NDS Igor Choma pripustil, že môžu byť ešte o desať percent nižšie (148 mil. eur). SkyTollu, ktorý mýto budoval a prevádzkuje ho, v tomto roku štát zaplatí 135 mil. eur. Po odpočítaní nákladov tak zostane podľa Simona na samotné cesty 13 mil. eur, teda dvojnásobne menej oproti minulému roku, pri systéme diaľničných nálepiek. Pri takýchto výnosoch sa mohli ceny diaľničných nálepiek dvojnásobne znížiť a štát by bol na tom istom, tvrdí Simon. "Z čoho budeme budovať či opravovať cesty, keď vláda zvýšený výber dá svojim mecenášom," poznamenal.
"Vlastenecká vláda" Roberta Fica podľa neho navyše zlým nastavením mýta vyháňa kamióny zo slovenských ciest a a núti slovenskú ekonomiku prispievať napríklad na budovanie diaľnic v Maďarsku. Na trase Košice - Žilina - Bratislava zaplatí kamión do 40 ton na mýte 74,86 eura, trasa Košice - Zvolen - Bratislava ho bude stáť na poplatkoch 60,09 eura a cesta z Košíc do Bratislavy cez Budapešť vyjde prepravcu na 10 eur. "Pre koho potom budujeme predražené diaľnice na Slovensku," pýta sa Simon, podľa ktorého kamionisti z juhu ale aj východného Slovenska chodia radšej o niečo dlhšou trasou cez Maďarsko, ale usporia výrazne viac. Navyše, peniaze na cesty nechávajú v Maďarsku a nie na Slovensku.
"Prehlasujeme, keď sa dostaneme do parlamentu a vlády, chceme prehodnotiť nastavenie mýta ako aj rozsah spoplatnených ciest prvej triedy tak, aby kamióny nevyužívali a neničili cesty druhej a tretej triedy, ktoré nie sú na to stavané a neboli nútené jazdiť na území iných štátov," uzavrel podpredseda Most-Hídu.
SITA