|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. decembra 2006
Silný rast ekonomiky SR uľahčí vstup firmy Telefónica na trh
Slovenská prosperujúca ekonomika pomôže španielskej telekomunikačnej skupine Telefónica v boji o získanie podielu na domácom trhu mobilných telefónov, ktorý by priniesol ziskové hospodárenie, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. decembra (WEBNOVINY) - Slovenská prosperujúca ekonomika pomôže španielskej telekomunikačnej skupine Telefónica v boji o získanie podielu na domácom trhu mobilných telefónov, ktorý by priniesol ziskové hospodárenie, uviedli to v pondelok analytici. Domáci mobilný trh v posledných rokoch stabilne rastie s dominanciou firiem Orange Slovakia, ktorý patrí do skupiny France Telecom, s 55-percentným trhovým podielom a T-Mobile zo skupiny Deutsche Telekom. Penetrácia mobilných telefónov približne na úrovni 89 % je však najnižšia v strednej Európe, čo ponúka sľubný priestor pre spoločnosť Telefónica O2 Slovakia.
Ako ďalej uviedli analytici, hoci sa Slovensko zaradilo medzi najrýchlejšie rastúce ekonomiky svet, keď v treťom kvartáli hrubý domáci produkt vzrástol o rekordných 9,8 %, nevyužitý potenciál zostáva solídny. "Keďže celý trh bude expandovať a ľudia tiež budú viac míňať, vytvorí to lepšie podmienky pre príchod tretieho operátora a získanie trhového podielu bez vyvolania prudkých reakcií od ďalších dvoch hráčov na trhu," uviedla Anna Bossongová, analytička v brokerskej spoločnosti CA IB v Londýne. Penetrácia mobilných telefónov v susednej ČR dosahuje približne 110 % a v Poľsku 98 %.
Telefónica vstupuje na trh, ktorý prevyšuje jej výkony na domácom španielskom trhu. Slovenský trh mobilných telefónov je vysoko ziskový s maržou zisku EBITDA na úrovni približne 44 % v porovnaní s 40 % v Španielsku. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v SR minulý rok zhruba 647 Sk, resp. 24 USD, čo je približne rovnako ako v Maďarsku, avšak výrazne pod 40 USD v Španielsku. Podľa analytikov vstup firmy Telefónica na slovenský trh stlačí ceny nižšie. "Vstup tretieho operátora bude zvyšovať tlak na ceny. S penetráciou 90 % však bude aj tlak na schopnosti ponúkať viac ako len hovory v mobilnej sieti," uviedol Robert Chvatal, generálny riaditeľ T-Mobile Slovakia.
Prioritou Telefónicy je budovať vlastnú sieť na báze najnovšej generácie IP technológie, ktorá bude sprevádzkovaná v horizonte dvoch rokov. Podľa odhadu analytikov náklady na vybudovanie siete môžu dosiahnuť 500 mil. USD a budú financované kompletne z českej pobočky. Analytici predpokladajú, že Telefónica bude musieť dosiahnuť minimálne 10-percentný podiel na trhu, resp. približne 500 tis. klientov v nasledujúcich 3 až 4 rokoch, aby dosiahla vyrovnané hospodárenie.
Ziskovosť Telefónicy bude na Slovensku nižšia, keďže časť jej výnosov pôjde firme T-Mobile kvôli využívaniu jej siete, zatiaľ čo náklady na reklamu budú vysoké. "Telefónica by sa mala zamerať na minimálne 20-percentný podiel na trhu zo strednodobého hľadiska. Keď sa pozrieme na ostatné krajiny, je nereálne očakávať vytváranie zisku s podielom pod 10 %," povedal Dalibor Vavruška, telekomunikačný analytik v ING v Londýne.
Služby začne Telefónica O2 Slovakia poskytovať zákazníkom na Slovensku vo februári budúceho roka. V prvej fáze bude poskytovať predplatené služby, fakturované služby, tzv. postpaid, bude ponúkať v druhom kvartáli 2007. Služby bude poskytovať najprv na báze národného roamingu, pričom od začiatku komerčnej prevádzky budú služby dostupné na celom území SR. Spoločnosť uzatvorila zmluvu o národnom roamingu so svojim konkurentom, spoločnosťou T-Mobile Slovensko, koncom novembra tohto roka.
SITA/Reuters/AP