![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
20. januára 2015
SIEŤ: Z financovania obchvatu D4 bude najdlhší až 30-ročný tunel
Radoslav Procházka
Zdieľať

"Už 11. novembra 2014 vláda SR zaradila D4 do zoznamu projektov na financovanie cez Junckerov fond, ale štúdia uskutočniteľnosti z ministerstva dopravy túto možnosť absolútne ignoruje. My sa obávame, že preto, aby to bolo drahšie, a aby na tom mohol niekto zarobiť na úkor ľudí, ktorí majú dnes dvadsať, tridsať, štyridsať rokov a budú toto 30 rokov splácať. Nám to v tejto chvíli vychádza nahrubo tak, že cez Junckerov fond alebo cez SIH by sa na financovaní D4 a R7 dalo pre občanov SR ušetriť 240 miliónov eur," zdôraznil.
Pripomenul zároveň, že náklady na financovanie obchvatu majú dosiahnuť výšku 4,3 miliardy eur. "Ani Junckerov fond, ani SIH v štúdii uskutočniteľnosti nie sú preto, lebo by tieto možnosti zabránili konkrétnym sponzorom Smeru zarobiť na financovaní D4 a R7 cez investíciu ich vlastných peňazí. V situácii, keď 'máme na krku' defláciu a peniaze sú na trhu veľmi lacno, je možnosť 12-% výnosu ročne mimoriadne lákavá príležitosť," dodal predseda Siete.
Podľa slov odborníka strany Sieť pre národohospodárske otázky Roberta Auxta pôjde o najväčší PPP projekt svojho druhu na Slovensku. "Chceme preto vyzvať vládu, aby štúdia tak, ako ju zverejnilo ministerstvo dopravy, bola doplnená a prepracovaná," doplnil Auxt. Sumu 4,3 miliardy eur by podľa neho Slovensko mohlo v budúcnosti použiť na iné investície, napríklad na výstavbu diaľnic, ciest, škôl alebo nemocníc.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR