|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. augusta 2007
Siemens získal zákazku ŽSR za 313 mil. Sk
Spoločnosť Siemens AG Österreich získala zákazku Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu železničnej trate Bratislava Rača - Nové Mesto nad Váhom v prepočte za 312,7 mil. Sk bez dane ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. augusta (WEBNOVINY) - Spoločnosť Siemens AG Österreich získala zákazku Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu železničnej trate Bratislava Rača - Nové Mesto nad Váhom v prepočte za 312,7 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Je to približne o 10 mil. Sk menej oproti predpokladanej cene. Predmetom zákazky je zavedenie európskeho systému riadenia vlakov ETCS. Podľa výsledku obstarávania, zverejneného v Úradnom vestníku Európskej únie, rakúska dcérska spoločnosť nemeckého koncernu už skôr ponúkla na technických rokovaniach na dodanie zabezpečovacích systémov koncepciu s integrovanými elektronickými ovládačmi návestných svetiel a ETCS. ŽSR preto považujú za potrebné ukončiť na uvedenom úseku implementáciu systému ETCS podľa koncepcie elektronických stavadiel, čo značne zvyšuje kvalitu a výkonnosť celého systému.
Siemens predložil jedinú ponuku v súvislosti s tým, že obstarávanie malo podobu rokovacieho konania bez zverejnenia. Výber tejto metódy obstarávateľ zdôvodnil tak, že uvedené práce môže z technických príčin vykonať len určitý dodávateľ. ŽSR majú totiž so Siemensom dohodu o spolupráci pri použití vonkajších prvkov. V súčasnom stave rozpracovania a realizácie systému ETCS na úseku Bratislava Rača - Nové Mesto nad Váhom by zmena systému alebo technológie bola podľa obstarávateľa absolútne neefektívna a spôsobila by značné oneskorenie realizácie systému ETCS. Z tohto dôvodu je potrebné použitie systému toho istého výrobcu aj v železničnej stanici Bratislava Rača.
SITA