|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. mája 2011
Sexistický puk skončil v bráne reklamy Bodyček
Súťaž o najútočnejší hokejový sexizmus už pozná svojho víťaza. Takmer dve tretiny hlasujúcich v ankete webovej stránky feministky.sk odovzdali svoj hlas reklame Bodyček. Zadávateľ reklamy a ...
Zdieľať
Foto: feministky.skBRATISLAVA 19. mája - Súťaž o najútočnejší hokejový sexizmus už pozná svojho víťaza. Takmer dve tretiny hlasujúcich v ankete webovej stránky feministky.sk odovzdali svoj hlas reklame Bodyček. Zadávateľ reklamy a agentúra, ktorá reklamu pripravovala, si tak vyslúžili historicky prvú anticenu Sexistický puk. Čestné uznanie od vyhlasovateliek dostal prezident Ivan Gašparovič.
Neformálna skupina feministky.sk vyhlásila súťaž pred dvoma týždňami ako reakciu na udalosti a reklamy, ktoré súvisia s majstrovstvami sveta v hokeji a zároveň upevňujú a prehlbujú nerovnosť medzi ženami a mužmi v spoločnosti. Zapojilo sa do nej 390 ľudí, pričom za víťaznú reklamu Bodyček hlasovalo 251 z nich. Na druhom mieste so 47 hlasmi skončila reklama bratislavského klubu, na ktorej je polonahá modelka pomaľovaná vo farbách slovenskej vlajky. Len o štyri hlasy menej získala súťaž krásy Miss hockey 2011, ktorá sa tak umiestnila na bronzovej pozícii.
Anticenu - hokejový puk s logom súťaže a heslom Nie je dôležité zvíťaziť, ale nezúčastniť sa, vyhlasovateľky súťaže dnes poslali víťazovi. Rovnaké heslo sa nachádza i na diplomoch, ktoré získali všetci účastníci. Čestné uznanie sa rozhodli udeliť tým reklamám, činnostiam a udalostiam, ktoré navrhli čitateľky a čitatelia webovej stránky feministky.sk. Jedným z ocenených sa tak stal aj prezident SR Ivan Gašparovič, ktorý po hokejovom zápase odstrčil premiérku SR Ivetu Radičovú s tým, aby nezavadzala.
Ocenené reklamy, aktivity a udalosti majú podľa organizátoriek jednu spoločnú vlastnosť - "znevažujú ženy, chápu a zobrazujú ich ako sexuálny objekt, doplnok ponúkaného tovaru alebo pútač mužskej pozornosti". Súťaž teda podľa nich nie je protestom proti hokeju ani proti sexu, ako médiá občas interpretovali. Jej cieľom je upozorniť na problematické zobrazovanie žien a mužov v médiách, na skutočnosť, že takéto obrazy majú širšie súvislosti a prehlbujú rodovú nerovnosť v spoločnosti. A to tak počas majstrovstiev sveta v hokeji, ako aj po nich.
Portál Webnoviny.sk informovala Zuzana Maďarová z neformálnej skupiny Feministky.sk.
Neformálna skupina feministky.sk vyhlásila súťaž pred dvoma týždňami ako reakciu na udalosti a reklamy, ktoré súvisia s majstrovstvami sveta v hokeji a zároveň upevňujú a prehlbujú nerovnosť medzi ženami a mužmi v spoločnosti. Zapojilo sa do nej 390 ľudí, pričom za víťaznú reklamu Bodyček hlasovalo 251 z nich. Na druhom mieste so 47 hlasmi skončila reklama bratislavského klubu, na ktorej je polonahá modelka pomaľovaná vo farbách slovenskej vlajky. Len o štyri hlasy menej získala súťaž krásy Miss hockey 2011, ktorá sa tak umiestnila na bronzovej pozícii.
Anticenu - hokejový puk s logom súťaže a heslom Nie je dôležité zvíťaziť, ale nezúčastniť sa, vyhlasovateľky súťaže dnes poslali víťazovi. Rovnaké heslo sa nachádza i na diplomoch, ktoré získali všetci účastníci. Čestné uznanie sa rozhodli udeliť tým reklamám, činnostiam a udalostiam, ktoré navrhli čitateľky a čitatelia webovej stránky feministky.sk. Jedným z ocenených sa tak stal aj prezident SR Ivan Gašparovič, ktorý po hokejovom zápase odstrčil premiérku SR Ivetu Radičovú s tým, aby nezavadzala.
Ocenené reklamy, aktivity a udalosti majú podľa organizátoriek jednu spoločnú vlastnosť - "znevažujú ženy, chápu a zobrazujú ich ako sexuálny objekt, doplnok ponúkaného tovaru alebo pútač mužskej pozornosti". Súťaž teda podľa nich nie je protestom proti hokeju ani proti sexu, ako médiá občas interpretovali. Jej cieľom je upozorniť na problematické zobrazovanie žien a mužov v médiách, na skutočnosť, že takéto obrazy majú širšie súvislosti a prehlbujú rodovú nerovnosť v spoločnosti. A to tak počas majstrovstiev sveta v hokeji, ako aj po nich.
Portál Webnoviny.sk informovala Zuzana Maďarová z neformálnej skupiny Feministky.sk.