|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. mája 2012
Severný obchvat Trnavy by mal byť v prevádzke koncom júna
Dlho očakávaný severný obchvat mesta Trnava je už po stavebnej stránke dokončený. Kolaudácia hlavných objektov stavby je naplánovaná na 19. júna, prvé autá by sa naň mohli dostať ešte ...
Zdieľať
TRNAVA 29. mája (WEBNOVINY) - Dlho očakávaný severný obchvat mesta Trnava je už po stavebnej stránke dokončený.
Kolaudácia hlavných objektov stavby je naplánovaná na 19. júna, prvé autá by sa naň mohli dostať ešte do konca júna.
Agentúre SITA to potvrdil prednosta Krajského stavebného úradu pre cestnú dopravu v Trnave Ján Prievozník.
Obchvat má odbremeniť mesto od tranzitnej dopravy na ceste I/51.
Všetky subjekty zainteresované do výstavby obchvatu majú podľa Prievozníka záujem na jeho čo najrýchlejšom odovzdaní do prevádzky, niektoré zákonom určené termíny však nie je možné ignorovať. Doprava môže byť na obchvat presmerovaná ihneď po vydaní kolaudačného rozhodnutia.
Po kolaudácii obchvatu sa v Trnave výrazne zmenia vlastnícke pomery k cestám, Slovenská správa ciest, Trnavský samosprávny kraj a mesto Trnava sa dohodli na zámene niekoľkých kilometrov ciest na území mesta. Trnave po novom usporiadaní cestnej siete pribudne do vlastníctva asi 8,5 kilometra ciest.
Obchvat Trnavy má 4 509 metrov, vedie severným okrajom mesta ponad tok Trnávky a železničnú trať Trnava – Kúty. Celkové náklady na stavbu dosahujú okolo 30 miliónov eur.
O potrebe obchvatu Trnavy sa hovorilo najmenej tridsať rokov, dlho však na finančne náročnú stavbu neboli peniaze.
S výstavbou sa začalo na jeseň 2006. Slovensko získalo na obchvat peniaze z Európskej únie (85 %), zvyšok platí Slovenská správa ciest.
Kolaudácia hlavných objektov stavby je naplánovaná na 19. júna, prvé autá by sa naň mohli dostať ešte do konca júna.
Agentúre SITA to potvrdil prednosta Krajského stavebného úradu pre cestnú dopravu v Trnave Ján Prievozník.
Obchvat má odbremeniť mesto od tranzitnej dopravy na ceste I/51.
Všetky subjekty zainteresované do výstavby obchvatu majú podľa Prievozníka záujem na jeho čo najrýchlejšom odovzdaní do prevádzky, niektoré zákonom určené termíny však nie je možné ignorovať. Doprava môže byť na obchvat presmerovaná ihneď po vydaní kolaudačného rozhodnutia.
Po kolaudácii obchvatu sa v Trnave výrazne zmenia vlastnícke pomery k cestám, Slovenská správa ciest, Trnavský samosprávny kraj a mesto Trnava sa dohodli na zámene niekoľkých kilometrov ciest na území mesta. Trnave po novom usporiadaní cestnej siete pribudne do vlastníctva asi 8,5 kilometra ciest.
Obchvat Trnavy má 4 509 metrov, vedie severným okrajom mesta ponad tok Trnávky a železničnú trať Trnava – Kúty. Celkové náklady na stavbu dosahujú okolo 30 miliónov eur.
O potrebe obchvatu Trnavy sa hovorilo najmenej tridsať rokov, dlho však na finančne náročnú stavbu neboli peniaze.
S výstavbou sa začalo na jeseň 2006. Slovensko získalo na obchvat peniaze z Európskej únie (85 %), zvyšok platí Slovenská správa ciest.