|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. augusta 2009
Šesťdesiat Volkswagenov vytvorilo Slovenský rekord
Členovia a hostia East VW Division – klubu majiteľov vzduchom chladených áut značky Volkswagen (VW) vytvorili dnes v Spišskej Novej Vsi nový slovenský rekord. Na námestí metropoly Spiša sa ...
Zdieľať
SPIŠSKÁ NOVÁ VES 1. augusta (WEBNOVINY) - Členovia a hostia East VW Division – klubu majiteľov vzduchom chladených áut značky Volkswagen (VW) vytvorili dnes v Spišskej Novej Vsi nový slovenský rekord. Na námestí metropoly Spiša sa zhromaždilo presne 60 vzduchom chladenách áut značky VW. Podujatie prilákalo na námestie sovky obyvateľov Spišskej Novej Vsi a návštevníkov. Začiatok pokusu odštartoval primátor Ján Volný, ktorý povedal, že aj takéto podujatie pomáha zviditeľňovať mesto vo svete a na turistickej mape.
„Pokus o vytvorenie rekordu sme pripravili v rámci IV. medzinárodného zrazu legendárnych VW chrobák, VW bus a ďalších áut so vzduchom chladeným motorom, ktorý sa koná v Levočskej doline a potrvá do nedele. Som rád, že sme vytvorili rekord aj napriek tomu, že na zraz neprišli všetci majitelia, ktorí avizovali svoju účasť. Menej ako sme očakávali prišlo Poliakov aj Čechov, premiéru mali Rumuni, nechýbali ani maďarské osádky,“ povedal predseda klubu František Jančura. Doložil, že spišskonovoveskému klubu sa v agilite a množstve akcií nevyrovná ani jeden na Slovensku.
Za otca legendárneho chrobáka VW je považovaný rakúsky konštruktér Ferdinand Porsche. Na jeho výrobu bola založená nová firma Volkswagen, ktorá začala vyrábať v roku 1938. Legendárny chrobák sa vyrábal až do roku 2003, pričom celá výroba bola v roku 1998 presunutá do Mexika. Za celé obdobie bolo vyrobených vyše 21,5 milióna týchto vozidiel v mnohých typoch a prevedeniach.
Návštevníci v Spišskej Novej Vsi mohli obdivovať zrekonštruované historické modely, medzi ktorými kraľoval historicky verný VW chrobák z roku 1952 majiteľa Milana Šuchtára z Liptovského Mikuláša. Nechýbali ani čerešničky na torte, ako napríklad športiak Carmenghia postavený na platforme VW so vzduchom chladeným motorom z dielne talianskych karosárov, kde sa robili aj chrobáky v úprave kabriolet, či prvé VW upravené ako minibusy. Znalcov pútalo krásne červené Porsche 356 takisto so vzduchom chladeným motorom. Nechýbali tu ani všakovak upravené chrobáky so zníženým podvozkom a chrómovanými diskami obutými do nízkoprofilových pneumatík, iné zase s vylepšenými motormi a ladenými výfukmi. Trenčania prišli s dvoma vydarenými buginami.
„Takéto priateľské stretnutie slúži nielen na to, aby sa majiteľ pochválil svojou šikovnosťou, vynaliezavosťou a zručnosťou, ale aj na výmenu skúseností a upevnenie priateľských vzťahov. Je to koníček, ktorý spája ľudí rôznych národností a aj vďaka nim sa zachová kus technickej histórie,“ povedal Jančura.
SITA
„Pokus o vytvorenie rekordu sme pripravili v rámci IV. medzinárodného zrazu legendárnych VW chrobák, VW bus a ďalších áut so vzduchom chladeným motorom, ktorý sa koná v Levočskej doline a potrvá do nedele. Som rád, že sme vytvorili rekord aj napriek tomu, že na zraz neprišli všetci majitelia, ktorí avizovali svoju účasť. Menej ako sme očakávali prišlo Poliakov aj Čechov, premiéru mali Rumuni, nechýbali ani maďarské osádky,“ povedal predseda klubu František Jančura. Doložil, že spišskonovoveskému klubu sa v agilite a množstve akcií nevyrovná ani jeden na Slovensku.
Za otca legendárneho chrobáka VW je považovaný rakúsky konštruktér Ferdinand Porsche. Na jeho výrobu bola založená nová firma Volkswagen, ktorá začala vyrábať v roku 1938. Legendárny chrobák sa vyrábal až do roku 2003, pričom celá výroba bola v roku 1998 presunutá do Mexika. Za celé obdobie bolo vyrobených vyše 21,5 milióna týchto vozidiel v mnohých typoch a prevedeniach.
Návštevníci v Spišskej Novej Vsi mohli obdivovať zrekonštruované historické modely, medzi ktorými kraľoval historicky verný VW chrobák z roku 1952 majiteľa Milana Šuchtára z Liptovského Mikuláša. Nechýbali ani čerešničky na torte, ako napríklad športiak Carmenghia postavený na platforme VW so vzduchom chladeným motorom z dielne talianskych karosárov, kde sa robili aj chrobáky v úprave kabriolet, či prvé VW upravené ako minibusy. Znalcov pútalo krásne červené Porsche 356 takisto so vzduchom chladeným motorom. Nechýbali tu ani všakovak upravené chrobáky so zníženým podvozkom a chrómovanými diskami obutými do nízkoprofilových pneumatík, iné zase s vylepšenými motormi a ladenými výfukmi. Trenčania prišli s dvoma vydarenými buginami.
„Takéto priateľské stretnutie slúži nielen na to, aby sa majiteľ pochválil svojou šikovnosťou, vynaliezavosťou a zručnosťou, ale aj na výmenu skúseností a upevnenie priateľských vzťahov. Je to koníček, ktorý spája ľudí rôznych národností a aj vďaka nim sa zachová kus technickej histórie,“ povedal Jančura.
SITA